• IVFivrig

    Fryst återföring i september, vem mer än jag?

    Hej! Den 10/9 gjorde jag en frysåterföring av en blastocyst, för alltså 2 dagar sedan. Vem mer har gjort detta nyligen och kan dela med sig av bl a symptom och liknade? Tar ni progesteron? Berätta gärna ????

  • Svar på tråden Fryst återföring i september, vem mer än jag?
  • IVF2021

    Hej tjejer! Många som är på g att testa. Jag tjuvtestade imorse. RD 8 med fryst blastocyst. Tyvärr helt blankt. Så. Antagligen blev det inget, eller så testade jag för tidigt. Väntar nog några dagar till innan jag bryter ihop.

    Håller tummarna för er andra!

  • ciasim

    Hej allihopa, 
    Någon annan av er som haft blödning? 
    Jag har vag mensvärk som kommer och går, bruna mycket lätta blödningar. 
    Ruvardag 7 

    Man antar ju att det är kört. 
    Tänkte först att jag var rätt "lugn" men idag känner jag hur besvikelsen faktiskt sköljer över en. Visst, det är inte helt färdigt, men jag tror det är mensen som är på ingång. 

    Hur går det för er? 

  • Eva7272
    ciasim skrev 2021-09-19 11:37:12 följande:

    Hej allihopa, 

    Någon annan av er som haft blödning? 

    Jag har vag mensvärk som kommer och går, bruna mycket lätta blödningar. 

    Ruvardag 7 

    Man antar ju att det är kört. 

    Tänkte först att jag var rätt "lugn" men idag känner jag hur besvikelsen faktiskt sköljer över en. Visst, det är inte helt färdigt, men jag tror det är mensen som är på ingång. 

    Hur går det för er? 


    Jag har inte haft små blödningar då jag gjort IVF men jag har haft det när jag väntade min son. Det gick ju bra i slutänden men var så klart orolig varje gång de dök upp.
  • Isabelle38

    Tänker på er och undrar hur det går! Min man bad mig att inte förtesta så jag väntar till imorgon. Känner hur jag kastats mellan hopp och förtvivlan. Har fortsatt typisk mensvärk och möjligen hålls mensen bara tillbaka av progesteronet, de sa att det ofta blir så.

    En jäkligt konstigt grej är att jag varit väldigt pigg den senaste veckan. Tycker progesteronet och hela grejen borde gjort mig trött. Inte haft sån här energi på länge. Ingen som känner igen sig?

  • Zoe2021

    Isabelle, förstår att det är så jobbigt. Framförallt första gången! Första gången var jag helt knäpp i huvudet och kunde inte fokusera på något. De förklarade för mig att det är inte många som klarar det första gången så man får kanske se det så och kämpa tills nästa?

    Men?.

    Det är positivt att mensen inte kommit ännu? Jag har ju haft ?mensvärk? hela veckan.

    Jag testade igår och idag och det är starka plus. Vi är så glada men också så tacksamma att det gick. Nu hoppas vi att det vill stanna och växa så det inte blir missfall. Är ju så tidigt.

    Jag förstår att det är jobbigt och läsa när någon annan plussar men hoppas verkligen att man ser det som pepp, för varje gång någon plussar så betyder ju det att det hjälper, den behandling vi alla får.

    Tänker på er och håller alla tummar och tår på att det går bra för oss här nu!

  • Eva7272
    Zoe2021 skrev 2021-09-20 09:37:47 följande:

    Isabelle, förstår att det är så jobbigt. Framförallt första gången! Första gången var jag helt knäpp i huvudet och kunde inte fokusera på något. De förklarade för mig att det är inte många som klarar det första gången så man får kanske se det så och kämpa tills nästa?

    Men?.

    Det är positivt att mensen inte kommit ännu? Jag har ju haft ?mensvärk? hela veckan.

    Jag testade igår och idag och det är starka plus. Vi är så glada men också så tacksamma att det gick. Nu hoppas vi att det vill stanna och växa så det inte blir missfall. Är ju så tidigt.

    Jag förstår att det är jobbigt och läsa när någon annan plussar men hoppas verkligen att man ser det som pepp, för varje gång någon plussar så betyder ju det att det hjälper, den behandling vi alla får.

    Tänker på er och håller alla tummar och tår på att det går bra för oss här nu!


    Grattis till plusset! Ja det är blandade känslor när man läser om plus och själv inte plussat. Man är ju så klart glad för andras skull men ledsen för att man själv inte får det där efterlängtade.

    Mitt plus håller i sig och blivit starkare men har ändå lite svårt att ta in det. Vill så gärna att det ska stanna. Räknar dagarna till vecka 12. Kommer väl inte känna mig helt säker efter det heller men lite tryggare kanske.
  • Isabelle38
    Zoe2021 skrev 2021-09-20 09:37:47 följande:

    Isabelle, förstår att det är så jobbigt. Framförallt första gången! Första gången var jag helt knäpp i huvudet och kunde inte fokusera på något. De förklarade för mig att det är inte många som klarar det första gången så man får kanske se det så och kämpa tills nästa?

    Men?.

    Det är positivt att mensen inte kommit ännu? Jag har ju haft ?mensvärk? hela veckan.

    Jag testade igår och idag och det är starka plus. Vi är så glada men också så tacksamma att det gick. Nu hoppas vi att det vill stanna och växa så det inte blir missfall. Är ju så tidigt.

    Jag förstår att det är jobbigt och läsa när någon annan plussar men hoppas verkligen att man ser det som pepp, för varje gång någon plussar så betyder ju det att det hjälper, den behandling vi alla får.

    Tänker på er och håller alla tummar och tår på att det går bra för oss här nu!


    ZOE!!! Grattis! Vad kul för dig och din man! Det här steget är det svåraste ju, nu håller jag tummarna att det fortsätter lika fint. Du har helt rätt i att det är ett tecken på att detta fungerar, som känns betryggande.

    Så fint Eva och Zoe. Blir jätteglad när ni snälla och empatiska människor ska få barn, känns tryggt inför världens utveckling. Nu håller jag tummarna inför imorgon och annars får jag minnas att första gången är ingen gång.
  • Sunny2021

    Hej! Har hittat det här trådet först idag. Fick frysåterföring av en blastocyst den 10:e september. Har haft en massa olika symptom sedan dess: mullvärk, sömnlöshet, extra kissnödig, etc. (kan vara pga Lutinus) I fredags (RD 7) kunde jag inte låta bli att börja tjuvtesta och i lördags fick jag ett väldigt svagt streck som kan också vara en "evaporation line". Samma sak igår (BIM). Börjar bli orlolig, för att TD redan är nu på torsdag (23/10). Är det någon som har upplevt något liknande?

  • Isabelle38

    Testade imorse och det var nästan läskigt tomt på andra sidan ena strecket. Inte gravid överhuvudtaget. Känns såklart väldigt tungt. Kändes inte rätt i kroppen men jag är en sådan grundoptimist så jag trodde ändå det skulle vara positivt. Håller tummarna för er andra. Fint med några som går före och har lyckats.

  • Onemore2018
    Isabelle38 skrev 2021-09-21 07:40:17 följande:

    Testade imorse och det var nästan läskigt tomt på andra sidan ena strecket. Inte gravid överhuvudtaget. Känns såklart väldigt tungt. Kändes inte rätt i kroppen men jag är en sådan grundoptimist så jag trodde ändå det skulle vara positivt. Håller tummarna för er andra. Fint med några som går före och har lyckats.


    Kram!
  • Onemore2018

    Jag kunde inte hålla mig! Jag tog ett early test nu på ruvdag 6 utan lutinus. Och det visade starkt positivt. Nu förstår jag Varför dessa ömma bröst gör ont att sätta i bh och den fruktansvärda halsbrännan. Samt illamåendet. Har känt i kroppen men vågade inte hoppas.

    Men det visade precis vad jag trodde.

  • Zoe2021
    Isabelle38 skrev 2021-09-21 07:40:17 följande:

    Testade imorse och det var nästan läskigt tomt på andra sidan ena strecket. Inte gravid överhuvudtaget. Känns såklart väldigt tungt. Kändes inte rätt i kroppen men jag är en sådan grundoptimist så jag trodde ändå det skulle vara positivt. Håller tummarna för er andra. Fint med några som går före och har lyckats.


    Super stor kram! Det är så jobbigt första gången men som jag skrev senast så säger de att man ska ha en väldans tur för att det ska gå då. Tänk nu vi som klarade andra gången, det kommer ni också göra! Var ledsen, arg och låt det komma ut för att sedan kriga vidare!!!

    Hejar på er och oss alla!
  • Isabelle38
    Zoe2021 skrev 2021-09-21 20:44:35 följande:

    Super stor kram! Det är så jobbigt första gången men som jag skrev senast så säger de att man ska ha en väldans tur för att det ska gå då. Tänk nu vi som klarade andra gången, det kommer ni också göra! Var ledsen, arg och låt det komma ut för att sedan kriga vidare!!!

    Hejar på er och oss alla!


    Tack Zoe! Ja väldigt tungt och mycket katastroftankar. Men det hjälper så enormt mycket att läsa vad du skriver. Du är en fantastisk människa!
  • Eva7272
    Isabelle38 skrev 2021-09-21 07:40:17 följande:

    Testade imorse och det var nästan läskigt tomt på andra sidan ena strecket. Inte gravid överhuvudtaget. Känns såklart väldigt tungt. Kändes inte rätt i kroppen men jag är en sådan grundoptimist så jag trodde ändå det skulle vara positivt. Håller tummarna för er andra. Fint med några som går före och har lyckats.


    Vad ledsamt. Jag tycker också att det blir så hopplöst tydligt på något sätt när man får negativt. Det hände ju mig förra gången. Jag blev också orolig för att det aldrig skulle funka. Och egentligen vet jag ju fortfarande inte om det gör det hela vägen, är ju väldigt tidigt gravid. Men det finns många det går bra för och nästa gång kan det mycket väl vara er tur. Kram
  • ciasim

    Fick tyvärr mens, .
    Så trist  
    Önskar er alla andra lycka till <3 

    Startar ny omgång igen snart. 

    Kram 

  • IVF2021
    ciasim skrev 2021-09-23 10:51:56 följande:

    Fick tyvärr mens, .

    Så trist  

    Önskar er alla andra lycka till <3 

    Startar ny omgång igen snart. 

    Kram 


    Stor kram! Min mens anlände också idag. Nu blir det paus då kliniken ska flytta.

    Hoppas du får en ny plan snart.
  • Amcc

    Hej, jag fick också et 10/9 med ett 3 dagars frö. Hade känningar dag 7 och fick då molande värk. Tjuvtestade på dag 9 men då visade det negativt. På dag 11 testade jag igen då jag också kännt av illamående och då visade det starkt positivt och har varit positivt sedan dess <3 det är vårt första försök så jag hoppas fröet vill bo kvar. Grattis till er andra med! Och ni som fått tråkiga besked nu, det kommer för er med <3 KRAM

Svar på tråden Fryst återföring i september, vem mer än jag?