• Anonym (PJ)

    Varför läser inte min kompis meddelanden!?

    Jag har en vän som jag har lite sporadisk kontakt med.

    När jag skickar meddelanden ibland på messenger så läser hon inte, det kan ta 14 dagar.

    Nu skickade jag förra onsdagen och hon har fortfarande inte läst, trots att hon är inne flera gånger om dagen.
    Varför gör man så?

  • Svar på tråden Varför läser inte min kompis meddelanden!?
  • Anonym (Löjrom)

    Jag är en sån vän. Man kollar appar slentrianmässigt men man har verkligen ingen ork eller lust att interagera med någon. Beroende på innehåll i meddelande är det olika jobbigt att svara på. Ju mer energi som krävs för att författa svaret, ju längre tid skjuter man upp det. Jag öppnar bara meddelanden om jag tänkt svara på dom, annars ser dom ju att man "läst" och då blir det ännu jobbigare. Ju längre man skjuter upp det, ju svårare blir det att svara så det blir en ond spiral.
    Jag känner inte din vän, men det är ett svar på vad det KAN bero på.

  • Anonym (A)
    Anonym (Löjrom) skrev 2021-09-14 18:27:24 följande:

    Jag är en sån vän. Man kollar appar slentrianmässigt men man har verkligen ingen ork eller lust att interagera med någon. Beroende på innehåll i meddelande är det olika jobbigt att svara på. Ju mer energi som krävs för att författa svaret, ju längre tid skjuter man upp det. Jag öppnar bara meddelanden om jag tänkt svara på dom, annars ser dom ju att man "läst" och då blir det ännu jobbigare. Ju längre man skjuter upp det, ju svårare blir det att svara så det blir en ond spiral.
    Jag känner inte din vän, men det är ett svar på vad det KAN bero på.


    Så gör jag med.
  • Anonym (PJ)
    Anonym (Löjrom) skrev 2021-09-14 18:27:24 följande:

    Jag är en sån vän. Man kollar appar slentrianmässigt men man har verkligen ingen ork eller lust att interagera med någon. Beroende på innehåll i meddelande är det olika jobbigt att svara på. Ju mer energi som krävs för att författa svaret, ju längre tid skjuter man upp det. Jag öppnar bara meddelanden om jag tänkt svara på dom, annars ser dom ju att man "läst" och då blir det ännu jobbigare. Ju längre man skjuter upp det, ju svårare blir det att svara så det blir en ond spiral.
    Jag känner inte din vän, men det är ett svar på vad det KAN bero på.


    Ja.. Jag förstår det, men blir det inte konstigt att inte läsa eller svara på 1-2v. När man uppenbart ser att man är aktiv?

    Jag kan också göra så ibland men MAX 2 dagar sen får jag panik att det verkar jättekonstigt att jag inte öppnar eller svarar trots att den fattar att man är inne.
  • Anonym (E)

    Något gör att det inte passar henne att läsa. Förmodligen känns det inte tillräckligt bra.

    Det händer alla då och då. Inget man kan göra. Bara att ge det tid o space. Kanske kan ni bli thightare vänner någon gång i framtiden, om du lämnar space för er båda att utvecklas på var sitt håll. Tiden kan vara en faktor i vänskap.

    Försök att hitta annat att göra annat eller hitta andra att umgås med parallellt

  • Anonym (PJ)
    Anonym (E) skrev 2021-09-14 18:29:50 följande:

    Något gör att det inte passar henne att läsa. Förmodligen känns det inte tillräckligt bra.

    Det händer alla då och då. Inget man kan göra. Bara att ge det tid o space. Kanske kan ni bli thightare vänner någon gång i framtiden, om du lämnar space för er båda att utvecklas på var sitt håll. Tiden kan vara en faktor i vänskap.

    Försök att hitta annat att göra annat eller hitta andra att umgås med parallellt


    Ja alltså vi ses ju inte så ofta men vi vet ju att vi har varann. Vi lever olika liv och på olika plan, men jag vet inte om jag ska ta det personligt eller inte att hon är inne men inte öppnar mitt meddelande
  • Fjäril kär

    Hon kanske gör som jag gör. Man läser meddelandet via aviseringar och ser vad det innehåller och behöver inte öppna själva appen och sen gör en bedömning att svaret kan vänta. Har du skrivit något akut så har hon definitivt svarat på en gång, men ett "tja vad gör du" kan ligga i veckor..

  • Anonym (PJ)
    Fjäril kär skrev 2021-09-14 18:32:29 följande:

    Hon kanske gör som jag gör. Man läser meddelandet via aviseringar och ser vad det innehåller och behöver inte öppna själva appen och sen gör en bedömning att svaret kan vänta. Har du skrivit något akut så har hon definitivt svarat på en gång, men ett "tja vad gör du" kan ligga i veckor..


    Jag skrev och frågade om vi ska fika denna vecka, såå någon form av skulle hon väl kunna vispa ur sig.
  • Anonym (Ärlighet)

    Hon upplever dig som jobbig och tycker antagligen att du stöter på henne, och hon är inte intresserad.

  • Anonym (Löjrom)
    Anonym (PJ) skrev 2021-09-14 18:29:34 följande:
    Ja.. Jag förstår det, men blir det inte konstigt att inte läsa eller svara på 1-2v. När man uppenbart ser att man är aktiv?

    Jag kan också göra så ibland men MAX 2 dagar sen får jag panik att det verkar jättekonstigt att jag inte öppnar eller svarar trots att den fattar att man är inne.
    Ja hennes största misstag är att hon inte stängt av funktionen att det visas när hon är aktiv. Allt jag kan säga är väl att det med största sannolikhet inte är personligt, även om jag förstår att det är störigt för "er andra" som är på andra sidan av det här myntet.
  • Anonym (PJ)
    Anonym (Löjrom) skrev 2021-09-14 18:40:36 följande:
    Ja hennes största misstag är att hon inte stängt av funktionen att det visas när hon är aktiv. Allt jag kan säga är väl att det med största sannolikhet inte är personligt, även om jag förstår att det är störigt för "er andra" som är på andra sidan av det här myntet.
     Ja.. det jag vet är att hon inte har direkt något annat socialt nätverk än mig, och att hon gillar att vara hemma och har väldigt hög arbetsbelastning och en 2åring.
    Men ändå, nu har det gått 1 vecka... Men okej, jag ska inte ta det personligt.
Svar på tråden Varför läser inte min kompis meddelanden!?