• 93iii

Min kille ville inte betala för min dotter

Jag (28) var tsm med en kille (35) vi var tillsammans i 5 månader och hade det jättefint ihop.

Jag har en dotter (3år) han fick träffa henne efter 2 månader när vi blev ihop alltså, allt gick jätte bra i början. Han var jättesnäll mot henne, ville leka och göra roliga saker med henne. Efter ett par gånger vi hade umgåtts tsm, började han visa vissa sidor som jag ogillade och störde mig på. Han hade massa regler hemma och ville alltid kommentera hur jag uppfostrar henne. Han tyckte att jag borde vara mer sträng mot henne. Min dotter är liten, busar och testar väldigt mycket. Han förstod inte hur det är o ha barn för han hade inga. Han ville bjuda mig på mat men ville inte bjuda min dotter. Han ville inte betala för henne. ( jag ogillade det ) och blev irriterad första gången det hände när vi var på affären.

Andra gången det hände jag blev så arg och ledsen kände mig besviken på honom. Hur kan man vara så snål? Han ville inte heller bjuda mig på dejt. Så jag kände mig sårad, åkte hem med min dotter. Gjorde slut med honom via sms för jag ville inte prata med honom i telefon eller träffas.

Jag undrar hur hade ni gjort om ni hade varit i en sån situation? Jag Har fortfarande känslor för honom men hela situationen gör mig bara ledsen.

• Svar på tråden Min kille ville inte betala för min dotter
  • 93iii
    Studentpappa skrev 2021-09-16 11:17:06 följande:

Det är väl rätt svårt att leva med en vegan om man inte är det själv? De brukar ju vara vegan till stor del av etiska skäl och då är ju krockar rätt oundvikligt.

Jo det är sant, men jag hade inga problem med det jag kunde liksom anpassa mig. Men sen var det att min dotter äter kött o kyckling och han ville inte att hon skulle äta det hemma hos honom. :/
  • Friger

Karln verkar vrickad. Du gjorde rätt i som drog.

Bjuder man in någon med barn att komma tillsammans med barnet så ser man till att ungen har det bra. Gäller alla som kommer förbi. Vanligt grundläggande hyfs.

Är det en brud man vill ragga på så gör man ju rätt i att sticka till ungen något extra. Det brukar vara en strategi som snabbt ger utdelning hos både barn och mamma.

• Anonym (Ok)
    93iii skrev 2021-09-16 13:31:18 följande:

Jo det är sant, men jag hade inga problem med det jag kunde liksom anpassa mig. Men sen var det att min dotter äter kött o kyckling och han ville inte att hon skulle äta det hemma hos honom. :/

Så han erbjöd mat till din dotter men inte just kött eller kyckling då eller?
  • Anonym (Men..)

Du skriver att han inte ville köpa mjölk och yoghurt och sedan att hon är laktosintolerant. Är det så att du ville att han skulle köpa massa specialsaker och dessutom kött och kyckling? Du fick det att låta som att han inte ville bjuda på en extraportion. Vissa veganer vill inte ha kött i sina kokkärl. Varför kan hon inte äta veganmat de gånger ni besöker honom?

• 93iii
    Anonym (Men..) skrev 2021-09-16 15:13:47 följande:

Du skriver att han inte ville köpa mjölk och yoghurt och sedan att hon är laktosintolerant. Är det så att du ville att han skulle köpa massa specialsaker och dessutom kött och kyckling? Du fick det att låta som att han inte ville bjuda på en extraportion. Vissa veganer vill inte ha kött i sina kokkärl. Varför kan hon inte äta veganmat de gånger ni besöker honom?

Jag kanske inte kan förklara på rätt sätt, men det var inte vad jag köpte som

Va problemet, det var bara att han inte ville bjuda min dotter på mat.
  • Tom Araya
    93iii skrev 2021-09-15 21:15:32 följande:

Jag (28) var tsm med en kille (35) vi var tillsammans i 5 månader och hade det jättefint ihop.

Jag har en dotter (3år) han fick träffa henne efter 2 månader när vi blev ihop alltså, allt gick jätte bra i början. Han var jättesnäll mot henne, ville leka och göra roliga saker med henne. Efter ett par gånger vi hade umgåtts tsm, började han visa vissa sidor som jag ogillade och störde mig på. Han hade massa regler hemma och ville alltid kommentera hur jag uppfostrar henne. Han tyckte att jag borde vara mer sträng mot henne. Min dotter är liten, busar och testar väldigt mycket. Han förstod inte hur det är o ha barn för han hade inga. Han ville bjuda mig på mat men ville inte bjuda min dotter. Han ville inte betala för henne. ( jag ogillade det ) och blev irriterad första gången det hände när vi var på affären.

Andra gången det hände jag blev så arg och ledsen kände mig besviken på honom. Hur kan man vara så snål? Han ville inte heller bjuda mig på dejt. Så jag kände mig sårad, åkte hem med min dotter. Gjorde slut med honom via sms för jag ville inte prata med honom i telefon eller träffas.

Jag undrar hur hade ni gjort om ni hade varit i en sån situation? Jag Har fortfarande känslor för honom men hela situationen gör mig bara ledsen.

Ja, det var snålt att inte bjuda även din dotter på mat. Men var det så att han betalade för alla varje gång? Vart åt ni?

Svårt att säga om detta med fostran utan att själv uppleva den exakta situationen. Någon slags gränsdragning tycker jag är rimlig.
  • Tom Araya
    93iii skrev 2021-09-16 13:31:18 följande:
    Då hade det varit enklare att han kom hem till er.
  • hammarhajen
    93iii skrev 2021-09-16 07:46:48 följande:
    Det var mer att han inte ville att vi ska kolla på tv, han ville att vi skulle bara lyssna på musik. Sen vare också att han inte ville att min dotter ska dricka mjölk innan hon ska sova. Jag till ex fick inte dricka kaffe i vilket kopp som helst utan han ville att jag skulle ha samma kopp varje gång. Såna saker kunde vara rätt jobbiga för mig. Sen vare att jag brukade betala mina resor till honom och när vi handlade hade jag typ mjölk, yoghurt till min dotter. Tycker bara det är skumt att exkludera ett barn. När han markerade att han inte betalar för min dotter.
    Det låter inte som något jag skulle ställa upp på... låter klokt att göra slut.
  • Anonym (annan åsikt)
    AndreaBD skrev 2021-09-16 08:57:17 följande:

När man har barn och letar efter en ny partner, då kan det vara bäst att koncentrera sig på folk som också har barn. Det är en annan värld för barnlösa människor. Jag säger inte att det inte finns såna som lär sig och där det funkar bra, men oddsen är inte så bra där. Risken är stor att det inte fungerar. Kolla nästa gång tidigt, om det är någon utan barn, så ska han åtminstone vara barnvänlig och förstå hur det är. Och egentligen ska han inte blanda sig i när det gäller uppfostran. Förutom om han skulle drabbas. 

Är av annan åsikt där. Tycker inte att barnet till en ensam mamma skall behöva konkurrera med nån snubbes ungar. Eller att en ensam mamma skall behöva bli bonusmamma bara för att hon vill ha en partner. Finns fullt av barnlösa män som söker partner. 
  • Anonym (J)
    Anonym (annan åsikt) skrev 2021-09-16 18:13:44 följande:

Är av annan åsikt där. Tycker inte att barnet till en ensam mamma skall behöva konkurrera med nån snubbes ungar. Eller att en ensam mamma skall behöva bli bonusmamma bara för att hon vill ha en partner. Finns fullt av barnlösa män som söker partner. 

Ja , det är nåt man ofta ser att kvinnor får mer jobb och ansvar och männen tvärtom när en man och en kvinna med barn flyttar ihop?

Undantag finns såklart.
Svar på tråden Min kille ville inte betala för min dotter