Anonym (Nej tack!) skrev 2021-09-18 19:52:56 följande:
Nej. Jag skulle inte ge detta outforskade MRna-preparat till mina barn även om de var över 12. Fast rekommendationerna kommer snart att även gälla mindre barn, precis som dos 3, 4 och 5 för vuxna.
I mina ögon är detta helt sanslöst hur exempelvis Tegnell kan stå i tv och säga att detta är helt säkert för båda barn och gravida att injicera, då man inte kan veta detta i nuläget. Det kan vi först veta om 5-10 år, då vi kan se långtidseffekterna.
Ska man ta ett medicinskt preparat så bör man värdera riskerna för biverkningar mot fördelarna med att ta det. När det kommer till Corona så är riskerna att barn och ungdomar ska drabbas allvarligt väldigt små, däremot finns det stora risker för biverkningar, samt det man ännu inte känner till.
En annan paradox i detta är att MRna-injektionerna inte gör dig immun och förhindrar heller inte smittan av Corona mellan människor. Det sägs bara göra dig mindre sjuk. Detta gör att du sprider smittan även om du tagit sprutan. Så du bör inte ta den för att vara solidarisk mot någon annan utan enbart göra det för din egen skull.
En ren felinformation här: Det stämmer inte att m-rna-vaccinerna inte skulle göra en immun. De flesta blir faktiskt immuna, men man ville väl inte lova det, eftersom det inte var helt säkert. Men när det fortfarande var alfa-varianten så var över 90 % av dem vaccinerade immuna mot den. Med delta-varianten verkar det bara vara 60- 70 %. Men det är ju inte "inga".
Visserligen kan vi inte veta långtidseffekter. Men det kan man inte med covid heller! Och det verkar som om risken för långtidssymptom är ganska stor med covid-19. Många med långtids-covid. Och när det gäller vaccinationer, så var väl det här med narkolepsin det enda som har hänt. Annars är det inte alls vanligt att något dyker upp senare.
Vad vi vet NU så är riskerna med covid större än riskerna med vaccinet.