Varför får jag avstämning jämt?
Nu har jag inte läst alla svar men jag fråga på coop för många år sen hur det egentligen fungerade och då svarade de såhär.
Det är en 6-gradig stege där man börjar på 3 och sen åker man uppåt eller neråt beroende på avstämningarna. Har man väl tagit sig upp på högsta nivån så får man väldigt sällan avstämningar medans gör man några fel tätt så rasar man i systemet och får jobba sig uppåt igen. Det skulle även vara baserat på hur stora felen är. Missar du typ ett tuggumi-paket på en 1500 kr handling ska det inte vara hela världen som engångsföreteelse.
Själv blir jag extremt sällan avstämd och jag skannar alltid multipla varor på en enda förpackning. Stämmer alltid ändå om jag får avstämning.
Haft fel kanske 2 gånger på en femårsperiod. Första gången så hade jag skannat rätt men när det sen skulle genom kassan glömde jag bort att dottern höll i ett paket tuggummi så min skanning visade typ 12 kr mer än vad hon fick till det i kassan.
Andra gången hade min man hållit i skannern och bevisligen är han inte lika bra på att håll koll som jag så han hade missat en gräddfil. Han är numera bannad från skannern om det inte är han själv som dragit kortet. Orka få avstämningar för att han klantat sig :)