• Rally12

    Järndropp

    Hej!

    Jag ska få ett järndropp då jag haft låga järndepåer som inte vill gå upp med tabletter. Jag har hört så mycket olika om det? Ni som fått det hur har ni mått?

  • Svar på tråden Järndropp
  • Jag är bara jag

    Mått? Jag mådde så uselt före så det går inte beskriva. Hb 75 efter stor blodförlust. Mådde inte bra direkt efter järndropp, men långsamt bättre i alla fall. Minns inte riktigt vad hb låg på när jag skrevs ut.

  • Aliona

    Min fru fick det för några år sedan och mådde fantastiskt av det. Kände sig varm och energisk och glad och hon fick fina rosor på kinderna. Det var toppen för henne.

  • Rally12
    Jag är bara jag skrev 2021-09-20 21:40:19 följande:

    Mått? Jag mådde så uselt före så det går inte beskriva. Hb 75 efter stor blodförlust. Mådde inte bra direkt efter järndropp, men långsamt bättre i alla fall. Minns inte riktigt vad hb låg på när jag skrevs ut.


    Tack för delar med dig. Jag är så extremt trött nu så då blir jag extra känslig på nåt sätt. Så då börjar oroa mig för allt. Men det går säkert bra. Jag hoppas du mår bra nu :)
  • Jag är bara jag
    Rally12 skrev 2021-09-20 22:01:41 följande:
    Tack för delar med dig. Jag är så extremt trött nu så då blir jag extra känslig på nåt sätt. Så då börjar oroa mig för allt. Men det går säkert bra. Jag hoppas du mår bra nu :)
    Jag hade ju fler problem än bara jättelågt järn, men det löste sig åtminstone ganska snabbt. Så ta droppet du.  Glad
  • Rally12
    Aliona skrev 2021-09-20 21:41:33 följande:

    Min fru fick det för några år sedan och mådde fantastiskt av det. Kände sig varm och energisk och glad och hon fick fina rosor på kinderna. Det var toppen för henne.


    Tack så mycket! Är så extremt trött så jag hoppas det blir så för mig med:) Du gav mig hopp. Vad fint du beskriver din fru :)
  • asdfgh

    Jag fick efter stor blodförlust i samband med min första förlossning. Tror jag låg på HB 80 innan. Mådde bättre redan efter några dagar.

Svar på tråden Järndropp