• Anonym (Melinas)

    Tjejer hjälp mig ang en man

    Har träffat en man i över ett år nu.

    Vi träffades ute på krogen och hamnade på hotell och har träffats sen dess.

    Jag har tänkt att jag tar det som det kommer men jag föll pladask för han.

    Vi hörs på telefon varje dag, spenderat hela helger ihop osv.

    Alls hans kompisar vet att vi träffas,träffar hans dotter ofta bla, vi går ut och äter öppet, går och handlar tillsammans.

    Vi gör allt som man brukar göra i ett förhållande förutom ingen framtidsplanerim om oss

    Efter 3 månader vi träffades så började jag prata om vart vi står och då så han bara att han vill att vi fortsätter med att ses så ser vi vad som händer.

    Sista tiden har varit riktigt frustrerande då han vet vad jag vill och vad jag känner för honom.

    Man får inte mycket till svar förutom att han är bekväm med så som det är och behöver inte mer men han tycker jätte mycket om mig och jag betyder mycket för honom.

    Jag har försökt att bryta det hela men då hör han av sej alltid.

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre.

    Jag är 35 och han 45,båda har varit singlar i drygt 2 år.

  • Svar på tråden Tjejer hjälp mig ang en man
  • Anonym (Melinas)
    Anonym (N) skrev 2021-09-21 12:44:31 följande:

    Ja det var ju mindre kul.Eller var dom kanske bara ett killgäng? Sover ni ihop?


    Nej inte bara killar 2 par och två killkompisar.

    Klart att vi sover ihop.... Brukar bli en hel helg ibland
  • Anonym (N)
    Anonym (Melinas) skrev 2021-09-21 12:47:38 följande:
    Nej inte bara killar 2 par och två killkompisar.

    Klart att vi sover ihop.... Brukar bli en hel helg ibland
    Låter ju liksom som att ni är ett par. ;D
  • Anonym (Melinas)
    Anonym (N) skrev 2021-09-21 12:52:58 följande:

    Låter ju liksom som att ni är ett par. ;D


    Men det är vi inte
  • Zaxika

    Han menar ju precis det han säger. Du vill något mer och det är klart du kan få det med någon annan. Jag tycker den här relationen verkar göra dig mer ledsen än glad, men det kan bara du svara på..?

    Spelar ingen roll hur bra eller snäll han är, om det inte känns bra...

    Att gå runt och vara sårad, omtyckt men inte älskad... All styrka till dig!

  • Anonym (..m)

    Vad är det du vill ha mer ifrån honom? Att han prioriterar dig framför sina vänner? Giftermål och barn? Du får vara tydlig med vad du vill ha och säga det till honom.

  • Miss Skywalker

    Han vill ha dig som sällskap tills något bättre dyker upp..

  • Anonym (Melinas)
    Miss Skywalker skrev 2021-09-21 23:35:06 följande:

    Han vill ha dig som sällskap tills något bättre dyker upp..


    Har kommit fram till det... Men hur kan man vsrs med någon på detta viset om man inte känner något?
  • Anonym (Ta det som det kommer?)
    Anonym (Melinas) skrev 2021-09-21 23:48:48 följande:

    Har kommit fram till det... Men hur kan man vsrs med någon på detta viset om man inte känner något?


    Det är jättevanligt, en placeholder relation för förströelse, sällskap, sex tills något bättre dyker upp.

    Jag läser faktiskt inte riktigt in det i dina inlägg, mer att ni har en helt vanlig relation och att han vill gå lugnt fram och att du vill ha en ?etikett? på vad ni är. Vad har han sagt egentligen? Varför är det så viktigt för dig vad ni kallar det? Varför inte bara se vad det utvecklas till?

    Oavsett det, om du verkligen inte trivs med vad ni nu har så ska du givetvis göra slut. En relation ska ge energi, trygghet, glädje. Och du har väl startat rätt många trådar nu ifall tidigare trådar på forumet om samma sak är dina? Du behöver kanske en annan man.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Melinas) skrev 2021-09-21 12:03:38 följande:

    Ja det är som ett förhållande men inte... Vi träffas bara ofta.


    Så han vill inte kalla det för ett förhållande?

    Jag har läst flera av dina trådar och tycker att allt låter konstigt. Ni har en relation men han gör en grej av att inte kalla det för ett förhållande och dig för sin flickvän. Du vill vara hans flickvän, bli erkänd som den som har en relation med honom. När du gör slut respekterar han inte det utan fortsätter att kontakta dig som vanligt och då backar du.

    Nästa gång får du väl stå på dig. Säga att du inte vill ha en ickerelation. Endera är ni ihop eller inte. Och om han då fortsätter som vanligt och insisterar på att ni inte har en relation utan bara hänger ibland så får du ju stå vid ditt ord, lämna honom och gå vidare. Att hänga kvar i ett sammanhang där man mår dåligt är inte bra. Så gör inte det.
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Ta det som det kommer?) skrev 2021-09-22 05:23:25 följande:

    Det är jättevanligt, en placeholder relation för förströelse, sällskap, sex tills något bättre dyker upp.

    Jag läser faktiskt inte riktigt in det i dina inlägg, mer att ni har en helt vanlig relation och att han vill gå lugnt fram och att du vill ha en ?etikett? på vad ni är. Vad har han sagt egentligen? Varför är det så viktigt för dig vad ni kallar det? Varför inte bara se vad det utvecklas till?

    Oavsett det, om du verkligen inte trivs med vad ni nu har så ska du givetvis göra slut. En relation ska ge energi, trygghet, glädje. Och du har väl startat rätt många trådar nu ifall tidigare trådar på forumet om samma sak är dina? Du behöver kanske en annan man.


    Jag tycker också att det är jättesvårt att utläsa vad ts vill som mannen inte vill. Men gissar att han uttryckligen sagt att de inte är ihop och när de träffar andra presenterar henne som en kompis och att detär det som är problemet. För något annat som att flytta ihop i framtiden osv säger sig ju ts inte heller vara ute efter, så då måste det väl vara "etiketten" som saknas.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Melinas) skrev 2021-09-21 23:48:48 följande:

    Har kommit fram till det... Men hur kan man vsrs med någon på detta viset om man inte känner något?


    Klart han känner något men inte tillräckligt för att ha dig till 100% i sitt framtida liv. Han tycker om dig men kan nu inte tänka sig bli gammal och dela sitt med dig som seriös partner.
  • Miss Skywalker
    Anonym (Melinas) skrev 2021-09-21 23:48:48 följande:
    Har kommit fram till det... Men hur kan man vsrs med någon på detta viset om man inte känner något?
    Han känner tillräckligt för att hänga ibland osv men inte tillräckligt för att vilja ha ett förhållande. För skulle han säga att ni har det kan han inte smita ut bakvägen när någon han vill vara seriös med dyker upp.
  • Canadasvensk
    Hej TS, lyssna på den här:  



    Ifall länken inte funkar så googla på Stiftelsen - En annan värld. 

    Låten skulle kunna vara skriven av dig. 

    Du är hans KK, inget annat. Hur du vill gå vidare är helt upp till dig men "han får dig att gå ensam..." 
Svar på tråden Tjejer hjälp mig ang en man