• Anonym (28)

    Oklara känslor

    Träffar en kille sen någon månad tillbaka (2h enkel väg emellan oss) . Vi är så pass lika att man hade kunnat trott vi var syskon (inte till utseendet, men till resten). Jag hade länge tänkt att "jag kommer alltid förbli ensam då ingen är tillräckligt lik mig" tills jag nu träffade honom. Han var mer salig än mig över att våra vägar hade korsats. Vi har träffats ganska kontinuerligt. Vi är exklusiva med varandra. Men nu har vi nått en punkt där vi inte kommer vidare.

    Jag har känslor, det har inte han. Han säger att något finns där, men han vet inte om han kommer att bli kär och det kommer bli vi.

    Det är ok för mig, vi kan inte styra över känslor, men, jag funderar på om allt är kört? Ska jag bara gå vidare? Jag är en sån där person där känslorna antingen infinner sig direkt, eller inte alls. Så finns det folk där ute vars känslor kommer efter lång tid? Han har en extremt jobbig tid just nu, med jobb, familj å allt annat, vilket kanske sätter hinder för honom? Jag försöker bara finnas där och stötta så mycket som möjligt, men kanske uppfattas som för på? Kanske kom i ett skede i livet där det inte finns utrymme för känslor?

    Han längtade så mycket efter mig innan jag nu åkte till han. Jag kom dit, och, visserligen blev vi sjuka, men det var som att han stängde ner totalt. Kändes som att han bara irriterade sig på att jag fanns där. En dag lånade jag hans laddare till mobilen utan att fråga, tänker att en sån sak är självklar när man dejtar. Men han kontra med att jag bara är gäst i hans hem och att det hör till att man frågar om man får låna. Detta efter att jag har varit hos honom några dagar. Blev lite sårad då jag ändå har stått för matlagning och diskning där hemma under dessa dagar. Sen drog han å köpte godis och dricka som han satt och åt när han satte sig framför datorn och spelade med sina polare. Han pratade inte med mig alls under dessa 2 timmar och bjöd varken på godis eller dricka. Rätt solklart att han inte ville ha mig där. Okej vi var sjuka, men måla inte upp en fantasibild hela jäkla tiden innan jag kommer dit.

    Allt är alltså superfantastiskt innan vi ses, å när vi väl ses är allt skit.

    Men ja, så nu står vi här. Jag är sedan jag var barn orimligt rädd för att bli övergiven, vilket gör att jag oftast bryr mig extremt mycket om vad andra tycker om mig. Och så i detta fallet, jag hjälper till med så mycket så att jag verkar vara för på.

    Jag har varit med om detta förr, och när mitt intresse försvinner så kommer alltid killar tillbaka och vill börja ses igen. Jag är likadan och backar om någon är för på.

    Så mina frågor är kort sagt:

    Hur ska jag vända trenden? Att inte vara för på? Någon som haft svårt att inte vara för på, men som har lyckats ändra på sitt sätt?

    Finns det en chans att hans känslor för mig kommer att dyka upp med tiden?

    Just nu känns det som att jag bara vill lägga ner hela skiten, samtidigt som jag vill utforska mer vad det kan bli, då han ändå på något vis är allt det jag drömt om.

  • Svar på tråden Oklara känslor
  • Anonym (No gamer)

    Spontant, 2h bort och en gamer? Är det verkligen något att satsa på? Bor han i en stad du vill bo i? Gillar du själv spel?

  • Anonym (Hmm...)

    Jag skulle helt klart lägga ner det där. Han verkar totalt ointresserad och nästan oförskämt elak mot dig. Glöm honom, hans känslor kommer inte ändras.

  • Tessaloniki

    Är lite för morgontrött för att ge något mer råd än: Lyssna på Happy dating och jobba med din rädsla för att bli övergiven (något som jag också kämpar med). Och du förtjänar bättre än någon som totalt ignorerar dig i två timmar och är ego med tillhörigheter.


    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Anonym (qqq)

    Han längtar efter dig, han var "salig" i början skriver du. Sen blir det inget bra när ni ses? 

    Hade det där varit jag hade jag efter den trista upplevelsen talat om hur jag upplevde det hela. Att det var som att han inte ville ha dig där, att han köpt godis till sig själv bara. Erbjöd han sig inte ens att köpa något till dig innan han gick? Många tecken på att han ville vara ensam (att du inte bara åkte hem, det hade jag nog gjort). 

    Jag tror så här: du är som en bra kompis man kan hänga med (när han vill), men han verkar inte vilja var ihop med dig på riktigt. Att du skulle bett om att få låna sladden efter flera dagar i hans hem är väl ett tydligt tecken på att han såg dig som gäst och inget annat? 

    Om jag var du hade jag avslutat detta. Jag tror att även om han skulle få riktiga känslor för dig så kommer han kanske ändå bete sig så där som han gjorde. Han ville hänga online och spela (inget unikt) och då valde han det framför dig. Han köpte bara godis till sig själv för att han helt enkelt inte tänkte tanken att du kanske också skulle vilja ha, osv. Vill du leva med en person som inte kan tänka på andra? Jag menar inte att man alltid måste vara tillsammans eller göra allt ihop, men sättet han gjorde detta på är inte rimligt när man har besök av sin partner som man inte bor ihop med och inte kan träffa varje dag. 

    Det här snacket innan känner jag igen: "Det ska bli så mysigt när vi ses, vi ska göra si och så". Jag dejtade en person i nästan ett år där det var lite så här, han spelade dock inte dataspel. Han målade upp fantasier (förstod jag efter ett tag), som om han dagdrömde högt bara. Jag fick lära mig att inget av det han sa betydde egentligen så mycket, det var bara i stunden där han sade det som han kanske trodde det själv. Vi skulle boka en resa, han älskade min lägenhet och kunde tänka sig bo i den, osv. När allt ställdes på sin spets var det liksom bara "prat". 

  • Drottningen1970

    Att inte vara klar med sina känslor är en sak.

    Att vara oförskämd och elak en helt annan sak.

    Att dina känslor inte slocknar efter att bli behandlad så som du beskriver är väl nån slags självskadebeteende.

    Lägg ned?.

  • Anonym (28)

    Tack för svar! Ja jag tyckte att det var elakt det han gjorde, men han vänder på hela steken och får mig att känna mig dum. Skönt att höra från andra synvinklar att han faktiskt var elak. Nu hade jag tagit mitt pick och pack och åkt om jag inte hade legat i migrän. Jag vet att han har knapert med pengar, men jag tycker ändå att det hör till att fråga om den man dejtar vill ha. Jag är tämligen säker på att han inte ser sitt egna beteende.

    I vanliga fall hade jag bara skitit i detta. Men, det som gör ont är ändå att när vi har pratat vill vi samma saker i livet. Jag har känt så starkt i att med honom skulle jag kunna få livet jag har drömt om. Förutom hans egocentriska beteende.

  • 93iii

    Jag tycker att han är elak, du låter som en jättebra tjej som vill han väl, du hjälper till och är go hjärtat. Förstår mig inte på såna killar, okej om han inte känner likadant men då ska man inte vara elak. Lämna dig utanför när han hänger med sina kompisar. Tycker inte det är okej överhuvudtaget. Du förtjänar någon bättre!!!! Kasta honom!!!! Sen att han ska behandla dig sådär bara för en laddare, asså jag hade kastat honom på en gång. Usch nej!!! Tänk på att du förtjänar någon tusen gånger bättre!!!!

  • Anonym (Erfaren kvinna)

    Oj oj, det där får du ta och ge upp med en gång. Jag har också dejtat killar som betett sig sådär. Det blir aldrig bra.

    Han kommer säkert komma krälandes efter dig när han insett vad han förlorat. Varenda kille man dumpar hör alltid av sig igen inom en månad. Men stå på dig, han kommer inte ändras. Du förtjänar någon som känner som du och som behandlar dig bra när du är på besök.

  • Anonym (A)
    93iii skrev 2021-09-21 13:05:48 följande:
    Jag tycker att han är elak, du låter som en jättebra tjej som vill han väl, du hjälper till och är go hjärtat. Förstår mig inte på såna killar, okej om han inte känner likadant men då ska man inte vara elak. Lämna dig utanför när han hänger med sina kompisar. Tycker inte det är okej överhuvudtaget. Du förtjänar någon bättre!!!! Kasta honom!!!! Sen att han ska behandla dig sådär bara för en laddare, asså jag hade kastat honom på en gång. Usch nej!!! Tänk på att du förtjänar någon tusen gånger bättre!!!!
    Håller med
  • Anonym (helheten)
    Anonym (28) skrev 2021-09-21 12:09:03 följande:

    Tack för svar! Ja jag tyckte att det var elakt det han gjorde, men han vänder på hela steken och får mig att känna mig dum. Skönt att höra från andra synvinklar att han faktiskt var elak. Nu hade jag tagit mitt pick och pack och åkt om jag inte hade legat i migrän. Jag vet att han har knapert med pengar, men jag tycker ändå att det hör till att fråga om den man dejtar vill ha. Jag är tämligen säker på att han inte ser sitt egna beteende.

    I vanliga fall hade jag bara skitit i detta. Men, det som gör ont är ändå att när vi har pratat vill vi samma saker i livet. Jag har känt så starkt i att med honom skulle jag kunna få livet jag har drömt om. Förutom hans egocentriska beteende.


    Jo men det är hela han du ska vara ihop med. Och då ingår att vara en egoistisk, snål och elak skitstövel. Man kan liksom inte klippa ut det underbara och hoppas det dåliga går bort med tiden.
  • Anonym (Kvinna 32)
    Anonym (28) skrev 2021-09-21 12:09:03 följande:

    Tack för svar! Ja jag tyckte att det var elakt det han gjorde, men han vänder på hela steken och får mig att känna mig dum. Skönt att höra från andra synvinklar att han faktiskt var elak. Nu hade jag tagit mitt pick och pack och åkt om jag inte hade legat i migrän. Jag vet att han har knapert med pengar, men jag tycker ändå att det hör till att fråga om den man dejtar vill ha. Jag är tämligen säker på att han inte ser sitt egna beteende.

    I vanliga fall hade jag bara skitit i detta. Men, det som gör ont är ändå att när vi har pratat vill vi samma saker i livet. Jag har känt så starkt i att med honom skulle jag kunna få livet jag har drömt om. Förutom hans egocentriska beteende.


    Om du har Instagram så kolla på det här klippet. Det hjälpte mig att sluta dejta en man i ett scenario liknande ditt:

    www.instagram.com/reel/CQt3XD-KBys/
Svar på tråden Oklara känslor