BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

Igår kväll fick vi ett mejl med svaret på vårt nipt test. Helt underbart. Låg risk på allt och bebisen är en liten flicka. Känner mig så lycklig lottad. Nu lär man ju försöka njuta även om det fortfarande är svårt
Igår kväll fick vi ett mejl med svaret på vårt nipt test. Helt underbart. Låg risk på allt och bebisen är en liten flicka. Känner mig så lycklig lottad. Nu lär man ju försöka njuta även om det fortfarande är svårt
Åh grattis! Så kul!
Vi har vårat brev liggandes här hemma oöppnad fortfarande...
Har inte vågat öppna riktigt än. Men vi vet att vi fick låg risk på allt. Ska försöka gå på dateringsultraljudet först innan vi kollar på någon lämplig dag runt jul tänkte vi. Hade ni pojkar eller flickor innan?
Varit på kub idag och fick sen en sprallig liten bebis. Jätteglad för det. Fick dock förhöjd risk på trisomi 21 (DS). 1/624, vilket jag själv inte tyckte lät jättedåligt men gränsen gick tydligen vid 1/1000 så fick bli nipt-test också. Drygt med svar om först ca 3 veckor. Så lite blandade känslor. Nackspalten var 1,8 mm så bör vara blodprovet som drar ner testet tänker jag. Risken för övriga trisomier såg bra ut. Fler som fått förhöjd risk men som ändå gått bra i slutänden? Vi hade tänkt berätta för familjen nu i jul men blir ju lite blandade känslor där också. Man vågar ju inte vara helt glad. Känner mig ändå inte superorolig men blir nog värre när man väntat någon vecka
Varit på kub idag och fick sen en sprallig liten bebis. Jätteglad för det. Fick dock förhöjd risk på trisomi 21 (DS). 1/624, vilket jag själv inte tyckte lät jättedåligt men gränsen gick tydligen vid 1/1000 så fick bli nipt-test också. Drygt med svar om först ca 3 veckor. Så lite blandade känslor. Nackspalten var 1,8 mm så bör vara blodprovet som drar ner testet tänker jag. Risken för övriga trisomier såg bra ut. Fler som fått förhöjd risk men som ändå gått bra i slutänden? Vi hade tänkt berätta för familjen nu i jul men blir ju lite blandade känslor där också. Man vågar ju inte vara helt glad. Känner mig ändå inte superorolig men blir nog värre när man väntat någon vecka
Fick 1:193 på downs idag. Jag blev jätteledsen o orolig medan maken tog det betydligt lugnare. Här är gränsen för nipt 1:200, så vi fick oxå nipt. Håller tummarna för båda våra bebisar! ?
Jag håller tummarna för oss båda! Konstigt att de har så olika gränsvärden. Oavsett är det ju väldigt låg risk. Men det är klart att man blir lite orolig ändå. Räknar man om det i procent så är det ju inte ens 1 % liksom. Bara jobbigt att man troligtvis får vänta så länge nu iom jul och nyår. De sa ca 3 veckor ev för oss. Kub känns verkligen som ett lotteri
Till oss sa de 1 arbetsvecka. Brev om allt är ok, telefon om något avviker. Är dock bortresta i mellandagarna så ev brev kommer kunna läsas först nästa år. Jättejobbig väntan nu just dessa dagar känner jag. Hade velat komma m glada nyheter på jul o nu kommer jag vara orolig och disträ istället