• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • MrsXy
    svansmamman skrev 2021-12-16 17:02:53 följande:
    Jag ska försöka se om de kan klämma in mig innan jul, om det inte går får jag nog bara försöka släppa det och istället sikta på RUL som blir i mitten på januari. Det är verkligen en hemsk känsla. Jag försöker landa i att jag haft katastroftankar inför varje UL men blivit motbevisad varje gång så jag hoppas att denna gång inte är något undantag. Hjärta
    Åh jag förstår dig. Jag har också legat och blundat och haft smått panik på mina ul, och blivit lyckligt motbevisad ! 
    Kommer aldrig glömma när bm säger "du kan titta du", och jag fick se lilla som sprattlade omkring <3 
  • hurtänktedunu

Igår kväll fick vi ett mejl med svaret på vårt nipt test. Helt underbart. Låg risk på allt och bebisen är en liten flicka. Känner mig så lycklig lottad. Nu lär man ju försöka njuta även om det fortfarande är svårt

• 180611
    hurtänktedunu skrev 2021-12-18 07:57:44 följande:

Igår kväll fick vi ett mejl med svaret på vårt nipt test. Helt underbart. Låg risk på allt och bebisen är en liten flicka. Känner mig så lycklig lottad. Nu lär man ju försöka njuta även om det fortfarande är svårt

Åh grattis! Så kul!

Vi har vårat brev liggandes här hemma oöppnad fortfarande...

Har inte vågat öppna riktigt än. Men vi vet att vi fick låg risk på allt. Ska försöka gå på dateringsultraljudet först innan vi kollar på någon lämplig dag runt jul tänkte vi. Hade ni pojkar eller flickor innan?
  • hurtänktedunu
    180611 skrev 2021-12-18 14:23:05 följande:

Åh grattis! Så kul!

Vi har vårat brev liggandes här hemma oöppnad fortfarande...

Har inte vågat öppna riktigt än. Men vi vet att vi fick låg risk på allt. Ska försöka gå på dateringsultraljudet först innan vi kollar på någon lämplig dag runt jul tänkte vi. Hade ni pojkar eller flickor innan?

Haha gud jag slet upp det direkt. Eller slet och slet det var mejl men ja du fattar. Haha. Vi trodde ju på tjej efter alla gissningar på nubteorin. Men skönt med bekräftelse. Vi har en av varje sedan innan så det spelar ingen roll alls. Men jag älskar allt som går att köpa till flickor. Älskar rosa. Haha.
  • EIJ90

Varit på kub idag och fick sen en sprallig liten bebis. Jätteglad för det. Fick dock förhöjd risk på trisomi 21 (DS). 1/624, vilket jag själv inte tyckte lät jättedåligt men gränsen gick tydligen vid 1/1000 så fick bli nipt-test också. Drygt med svar om först ca 3 veckor. Så lite blandade känslor. Nackspalten var 1,8 mm så bör vara blodprovet som drar ner testet tänker jag. Risken för övriga trisomier såg bra ut. Fler som fått förhöjd risk men som ändå gått bra i slutänden? Vi hade tänkt berätta för familjen nu i jul men blir ju lite blandade känslor där också. Man vågar ju inte vara helt glad. Känner mig ändå inte superorolig men blir nog värre när man väntat någon vecka

• pinkrain
    hurtänktedunu skrev 2021-12-18 07:57:44 följande:

Åh grattis :) skönt och roligt med en flicka. Jag hoppas fortfarande min är det.
  • betula
    EIJ90 skrev 2021-12-20 15:50:32 följande:

Varit på kub idag och fick sen en sprallig liten bebis. Jätteglad för det. Fick dock förhöjd risk på trisomi 21 (DS). 1/624, vilket jag själv inte tyckte lät jättedåligt men gränsen gick tydligen vid 1/1000 så fick bli nipt-test också. Drygt med svar om först ca 3 veckor. Så lite blandade känslor. Nackspalten var 1,8 mm så bör vara blodprovet som drar ner testet tänker jag. Risken för övriga trisomier såg bra ut. Fler som fått förhöjd risk men som ändå gått bra i slutänden? Vi hade tänkt berätta för familjen nu i jul men blir ju lite blandade känslor där också. Man vågar ju inte vara helt glad. Känner mig ändå inte superorolig men blir nog värre när man väntat någon vecka

Fick 1:193 på downs idag. Jag blev jätteledsen o orolig medan maken tog det betydligt lugnare. Här är gränsen för nipt 1:200, så vi fick oxå nipt. Håller tummarna för båda våra bebisar! ?
  • EIJ90
    betula skrev 2021-12-20 17:43:42 följande:

Fick 1:193 på downs idag. Jag blev jätteledsen o orolig medan maken tog det betydligt lugnare. Här är gränsen för nipt 1:200, så vi fick oxå nipt. Håller tummarna för båda våra bebisar! ?

Jag håller tummarna för oss båda! Konstigt att de har så olika gränsvärden. Oavsett är det ju väldigt låg risk. Men det är klart att man blir lite orolig ändå. Räknar man om det i procent så är det ju inte ens 1 % liksom. Bara jobbigt att man troligtvis får vänta så länge nu iom jul och nyår. De sa ca 3 veckor ev för oss. Kub känns verkligen som ett lotteri
  • betula
    EIJ90 skrev 2021-12-20 17:50:32 följande:

Jag håller tummarna för oss båda! Konstigt att de har så olika gränsvärden. Oavsett är det ju väldigt låg risk. Men det är klart att man blir lite orolig ändå. Räknar man om det i procent så är det ju inte ens 1 % liksom. Bara jobbigt att man troligtvis får vänta så länge nu iom jul och nyår. De sa ca 3 veckor ev för oss. Kub känns verkligen som ett lotteri

Till oss sa de 1 arbetsvecka. Brev om allt är ok, telefon om något avviker. Är dock bortresta i mellandagarna så ev brev kommer kunna läsas först nästa år. Jättejobbig väntan nu just dessa dagar känner jag. Hade velat komma m glada nyheter på jul o nu kommer jag vara orolig och disträ istället
  • EIJ90
    betula skrev 2021-12-20 18:11:45 följande:

Till oss sa de 1 arbetsvecka. Brev om allt är ok, telefon om något avviker. Är dock bortresta i mellandagarna så ev brev kommer kunna läsas först nästa år. Jättejobbig väntan nu just dessa dagar känner jag. Hade velat komma m glada nyheter på jul o nu kommer jag vara orolig och disträ istället

Mm. Vi tänkte ju berätta för familjen nu under jul. Nu blir det tråkigare att berätta eftersom vi inte vet om allt är bra.

Vi får vara tacksamma att det är många arbetsdagar dessa mellandagar ;)

Har du barn sedan innan? Jag har en son som snart blir 3 år. Minns dock inte vad jag fick i resultat på kub, mer än att det var låg risk. Vet du varför ditt resultat blev sämre?