• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-21 18:03:18 följande:

Förstår det? Vilken vecka är du i nu och har det blivit tydligare ljud i jämfört med när du testade första gången? Står ju att det bara ska gå från vecka 16.

Jag är i v16 på torsdag. Fördelen när man letade tidigt var ju att bebisen bara var på en plats. Nu far den ju runt en del. Oftast får man sparkar mot dopplern som hörs först. När man väl hittar bebisen är ljudet det samma men som sagt sparkarna har ju tillkommit
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-21 18:17:21 följande:

Rul ja. Är vecka 18+1 då. :) i makens familj är det mycket pojkar med 3 bröder och barnbarnen är 3 flickor och 6 pojkar. Skulle passa bra med en flicka till jämna ut lite.

Det blir spännande att se då. Svärmor har 4 bröder och alla dom syskonen har 2 pojkar var och av dom barnen som fått barnbarn finns det bara pojkar förutom vår äldsta tjej då. Så 1 flicka totalt på hela deras sida
  • Hallonglass91
    hurtänktedunu skrev 2021-12-21 22:34:31 följande:

Jag är i v16 på torsdag. Fördelen när man letade tidigt var ju att bebisen bara var på en plats. Nu far den ju runt en del. Oftast får man sparkar mot dopplern som hörs först. När man väl hittar bebisen är ljudet det samma men som sagt sparkarna har ju tillkommit

Okej, tack för insikt i hur det var för er. Jag är i vecka 17 imorgon så känns ändå lovande att kunna hitta bebisen och höra den även om jag kanske först hör sparkar. Tack.
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-21 23:36:46 följande:

Okej, tack för insikt i hur det var för er. Jag är i vecka 17 imorgon så känns ändå lovande att kunna hitta bebisen och höra den även om jag kanske först hör sparkar. Tack.

Ja men det tror jag absolut att du kan göra. Man tror ju även att man kanske ska hitta bebis högre upp nu men min gillar fortfarande att ligga långt ner i ljumsken så kolla både högt och lågt om du ska leta. Min hittar jag riktigt ofta under min puls och då behöver man sätta dopplern bredvid och vinkla inåt. Inte alltid lätt. Men å andra sidan så hör man sparkar vet man ju att den lever. Lite så jag resonerar när jag har svårt att hitta damen.
  • Hallonglass91
    hurtänktedunu skrev 2021-12-21 16:56:06 följande:

Ja det är riktigt skönt faktiskt. Visst har det stressat mig någon gång då bebis gömt sig under min puls och därmed vart jätte svår att hitta. Men i det stora hela så har det vart lugnande.

Fick hem dopplern igår och vi provade på kvällen först på min man för att höra hur våra hjärtljud lät och sen långt ner på min mage. Vi använde lite baby olja och hörde dens hjärtljud direkt! Så vi lyssnade högst 10 sekunder men det var magiskt och kommer nu inte lyssna nu mer på minst två veckor har vi lovat oss själva för att vara på den säkra sidan. :) Känns väldigt bra iaf då vi liksom hörde den leva i 16+1. Nu njuter jag för fullt! :)

Tänkte att jag nu skulle sova gott men istället drömde jag mardrömmar som jag gjort flera gånger i veckan under graviditeten. Denna gång drömde jag att jag skulle föda och att alla peppade mig massvis. Sen kom jag på att jag bara var i vecka 17 och att om jag skulle föda så skulle barnet inte leva. Så då ångrade jag mig och ba ?nej den får inte födas?. Och då blev jag irriterade på att andra hade peppat mig att föda och stressad av att det inte skulle gå att stoppa. Haha. Några fler som drömmer massvis?

Gud jul!
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-23 18:07:20 följande:

Fick hem dopplern igår och vi provade på kvällen först på min man för att höra hur våra hjärtljud lät och sen långt ner på min mage. Vi använde lite baby olja och hörde dens hjärtljud direkt! Så vi lyssnade högst 10 sekunder men det var magiskt och kommer nu inte lyssna nu mer på minst två veckor har vi lovat oss själva för att vara på den säkra sidan. :) Känns väldigt bra iaf då vi liksom hörde den leva i 16+1. Nu njuter jag för fullt! :)

Tänkte att jag nu skulle sova gott men istället drömde jag mardrömmar som jag gjort flera gånger i veckan under graviditeten. Denna gång drömde jag att jag skulle föda och att alla peppade mig massvis. Sen kom jag på att jag bara var i vecka 17 och att om jag skulle föda så skulle barnet inte leva. Så då ångrade jag mig och ba ?nej den får inte födas?. Och då blev jag irriterade på att andra hade peppat mig att föda och stressad av att det inte skulle gå att stoppa. Haha. Några fler som drömmer massvis?

Gud jul!

Haha gud jag hade aldrig klarat 2 veckor att inte lyssna. Starkt av er. Men vad roligt att ni hittade den lilla. Visst är det underbart. Men nu känns det även rörelser så det lugnar mig en hel del.

Haha gud vilken sjuk dröm. Nej faktiskt så drömmer jag väldigt lite vilket är skönt. Men det kommer säkert.
  • MrsXy

Hej alla
    Under veckan var jag med om en extremt traumatisk dag, vattnet gick och fick föda ut ett avlidet barn. 
    Hoppas det går bra för er andra, har inga ord eller känslor just nu. Andra missfallet på kort tid och såg så otroligt fram emot det här efterlängtade lilla barnet {#emotions_dlg.flower}

• svansmamman
    MrsXy skrev 2021-12-25 14:13:32 följande:

Hej alla

Under veckan var jag med om en extremt traumatisk dag, vattnet gick och fick föda ut ett avlidet barn. 

Hoppas det går bra för er andra, har inga ord eller känslor just nu. Andra missfallet på kort tid och såg så otroligt fram emot det här efterlängtade lilla barnet 

//

Finner inga ord, jag lider verkligen med dig och skickar varma tankar. Jag kan inte föreställa mig vad du gått och går igenom. Jag hoppas verkligen att ni snart får nytt hopp i en knodd som vill stanna. ??
  • betula

Hej alla

Hoppas det går bra för er andra, har inga ord eller känslor just nu. Andra missfallet på kort tid och såg så otroligt fram emot det här efterlängtade lilla barnet 

//

Men fy vad hemskt! Alla tankar och styrka till er nu! ?
  • Hallonglass91

Hej alla

//

Åh nej, jag beklagar. Vilken mardröm. Hemskt ledsen för er skull. Ta hand om varandra. <3