• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • kattnos
    xnfsm skrev 2021-11-11 23:07:34 följande:

Ok! Snyggt! Jag är så ovan att äta på detta sätt måste typ ha något i magen jämt för att inte må illa. Har du illamående också?

Jag tycker också att det är lite ovant men mår ändå bättre just nu av det. Jag tillhör väl den lyckliga skara som har väldigt begränsat graviditetsillamående, jag känner lite ibland men inte så att det stör. Men när jag inte ätit blir jag inte småhungrig utan det går från mätt till superhungrig på en gång! Knäppt, haha. Och när jag ätit blir jag ibland jätteuppsvälld vilket inte är så skönt..
    BF 9/6
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-11 23:08:48 följande:

Haha kan också bli vrålhungrig men är mest illamående-hungrig om du fattar hur jag menar. Typ jag måste äta något för att bli av med illamåendet

Ja så har jag också.
  • Vicktoria88
    xnfsm skrev 2021-11-11 23:13:23 följande:

Haha tandhaveri efter graviditet typ. Samma här med riktig mat! Lättare med kolhydrater så som bröd, kex, frukostflingor osv.

Blöder inte och har inte gjort det mer sen sist. Har dock sån värk i magen, långt nere och i ländryggen. Väldigt ont/känsligt. Fick ett till VUL som är nu på måndag! Hoppas se en bebis som är i vecka 10! Hur har det gått för dig?

Haha ja nästan så.

Åh vad skönt att det har slutat, man blir ju så orolig även om man vet att det är vanligt! Okej, kan det inte vara för att det växer som det gör ont? Jag har också som mensvärk tillochfrån men tänker att det är för att livmodern växer. Jag har inte blödit nått mer heller sen v 7 men drömmer att jag börjar blöda varje natt typ, så sjukt.

Var på VUL i tisdags på IVF kliniken och då var den 2,2 cm och rörde till och med på sig, så häftigt att se! V 9+1 idag!

Måste ni också gå upp och kissa ofta på nätterna? Skojar inte när jag säger att jag ibland går upp 3-4 ggr, är det normalt verkligen såhär tidigt?
  • EIJ90

Hej tjejer. Är nu i vecka 7+3 och tycker jag börjar känna av liite sveda/brännande känsla där nere. Svårt att peka ut exakt var. Känns inte som att det är innuti slidan utan mer yttre del. Gör inte mer ont när jag kissar utan mer dov känsla hela tiden. Bör man kolla upp om det är svamp eller kan det vara urinvägsinfektion? Jag har nog aldrig haft urinvägsinfektion och tror typ svamp en gång. Det luktar rätt starkt när jag kissar. Var kollar man upp sig, är det bråttom och ska man kolla i helgen?

Tacksam för kloka tankar

• xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-11-12 19:22:14 följande:

Haha ja nästan så.

Åh vad skönt att det har slutat, man blir ju så orolig även om man vet att det är vanligt! Okej, kan det inte vara för att det växer som det gör ont? Jag har också som mensvärk tillochfrån men tänker att det är för att livmodern växer. Jag har inte blödit nått mer heller sen v 7 men drömmer att jag börjar blöda varje natt typ, så sjukt.

Var på VUL i tisdags på IVF kliniken och då var den 2,2 cm och rörde till och med på sig, så häftigt att se! V 9+1 idag!

Måste ni också gå upp och kissa ofta på nätterna? Skojar inte när jag säger att jag ibland går upp 3-4 ggr, är det normalt verkligen såhär tidigt?

Men gud vad härligt! Grattis! Förstår att oron finns där, det gör den hos mig med. Min BM påminde mig om att UL inte är någon garanti eftersom det endast är en ögonblicksbild och mycket kan hända ändå liksom. Typ att det stillar oron högst tillfälligt. Hon har ju rätt i det. Jag är nervös inför mitt ul på måndag.

Jag behöver tack och lov inte gå upp på natten men har tryck på blåsan typ hela tiden?
  • hurtänktedunu

V10 idag. Helt sjukt. Gått fort men ändå så sakta. Känner oro hela tiden. Men vaknade med sjukt illamående och ont i brösten så det lugnar alla fall. Vul på måndag och jag är så sjukt nervös. Vill bara att bebisen ska må bra. Räknar bara ner till massa saker nu känner jag. Inskrivning hos bm 3 december och sen nipt 8 december. Gud vad nervöst allt är. Känner att jag behöver få komma till jul och passera alla dessa milstolpar och speciellt v11 (10+4) då det gick åt helvete sist.

Hur mår ni alla?

• Vicktoria88
    EIJ90 skrev 2021-11-13 07:06:46 följande:

Hej tjejer. Är nu i vecka 7+3 och tycker jag börjar känna av liite sveda/brännande känsla där nere. Svårt att peka ut exakt var. Känns inte som att det är innuti slidan utan mer yttre del. Gör inte mer ont när jag kissar utan mer dov känsla hela tiden. Bör man kolla upp om det är svamp eller kan det vara urinvägsinfektion? Jag har nog aldrig haft urinvägsinfektion och tror typ svamp en gång. Det luktar rätt starkt när jag kissar. Var kollar man upp sig, är det bråttom och ska man kolla i helgen?

Tacksam för kloka tankar

Hej!

Vad kul, grattis till graviditeten!

Jag hade precis samma i några dagar för någon vecka sen, köpte test för urinvägsinfektion på apoteket, fick bara utslag på protein i urinen men enligt vår IVF läkare kunde man ha det som gravid. Luktade typ fränt för mig när jag kissade. Det gick över för mig så jag har inte kollat upp det nått mer men läkaren sa att jag skulle kontakta vårdcentral om det kom tillbaka för att kolla urinvägsinfektion. Hon sa också att det kunde ha varit en liten svampinfektion som gått över men att man kunde testa receptfritt Pevaryl från apoteket.

Hoppas det gav dig lite svar :)
  • Saima17
    hurtänktedunu skrev 2021-11-13 09:51:19 följande:

V10 idag. Helt sjukt. Gått fort men ändå så sakta. Känner oro hela tiden. Men vaknade med sjukt illamående och ont i brösten så det lugnar alla fall. Vul på måndag och jag är så sjukt nervös. Vill bara att bebisen ska må bra. Räknar bara ner till massa saker nu känner jag. Inskrivning hos bm 3 december och sen nipt 8 december. Gud vad nervöst allt är. Känner att jag behöver få komma till jul och passera alla dessa milstolpar och speciellt v11 (10+4) då det gick åt helvete sist.

Hur mår ni alla?

Åh du hälften längre än mej nu :)

Märker inte av nå speciellt.. spydde en dag.. men inget mer. Lite molvärk å ilningar å trött å hungrig ????.. men annars inget.

Ha spytt jätte mkt dom andra 2 graviditeterna..så den här e heeelt annorlunda. Har först extra tidiga ultra på tisdag :) e så spänd å nervös å ser så fram emot d.

Är V5+6 idag :) mina vänner säger att dom tror d e 2 då d e så olik dom andra gångerna ja varit gravid. Så e livrädd ????
  • hurtänktedunu
    Saima17 skrev 2021-11-13 10:52:52 följande:

Åh du hälften längre än mej nu :)

Märker inte av nå speciellt.. spydde en dag.. men inget mer. Lite molvärk å ilningar å trött å hungrig ????.. men annars inget.

Ha spytt jätte mkt dom andra 2 graviditeterna..så den här e heeelt annorlunda. Har först extra tidiga ultra på tisdag :) e så spänd å nervös å ser så fram emot d.

Är V5+6 idag :) mina vänner säger att dom tror d e 2 då d e så olik dom andra gångerna ja varit gravid. Så e livrädd ????

Jag började inte må illa förrän 6+ veckor så det kan nog komma än. Jag har aldrig mått så här illa tidigare men jag vet att det bara är en.

Däremot brukar man väl ha mer symtom med tvillingar på grund av mer hormoner. Men det blir spännande att se.
  • xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-11-13 09:51:19 följande:

Hur mår ni alla?

Förståeligt med din oro! Håller tummarna för att du får se att allt är i sin ordning imorgon på UL. Har också UL imorgon Vi får försöka komma ihåg att de flesta graviditeter går bra. Har du barn sen innan?

Jag mår rätt bra. Illamående och tröttheten är överkomlig. Känner mig oerhört känslig för allt just nu. Gråter lätt tex. Vill lägga in mig i bubbelplast typ
Svar på tråden BF juni 2022