• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-14 09:05:43 följande:

Förståeligt med din oro! Håller tummarna för att du får se att allt är i sin ordning imorgon på UL. Har också UL imorgon Vi får försöka komma ihåg att de flesta graviditeter går bra. Har du barn sen innan?

Jag mår rätt bra. Illamående och tröttheten är överkomlig. Känner mig oerhört känslig för allt just nu. Gråter lätt tex. Vill lägga in mig i bubbelplast typ

Ja jag hoppas verkligen det. Har haft sån hemsk växtvärk igår och idag så hoppas verkligen det ser bra ut. Så fort något känns blir man ju nervös. Håller tummarna för dig också.

Ja man får ju tänka så. Och oddsen att det blir som förra gången är ju väldigt små nu när man sett hjärtat slå. Ja jag har två barn sen innan. Lätta och helt okomplicerade graviditeter med dom två. Har du barn?

Haha ja det där med gråtande alltså. Började böla på väg till förskolan och hämta andra barnen här om dagen. Så kan man ju inte gå in tänkte jag. Ibland blir man rädd för sig själv.
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-14 09:06:54 följande:

Någon här som bor i Sthlm? jag gör.

Tyvärr inte sthlm men strängnäs
  • Saima17
    hurtänktedunu skrev 2021-11-13 11:01:15 följande:

Jag började inte må illa förrän 6+ veckor så det kan nog komma än. Jag har aldrig mått så här illa tidigare men jag vet att det bara är en.

Däremot brukar man väl ha mer symtom med tvillingar på grund av mer hormoner. Men det blir spännande att se.

Hm d ska bli kul å se va dom säger på tisda. Ha våga hånet legat helt däckad å spytt som en gris så fort ja rört mej från v3&4 så sku ju va just min tur, mår bra så e d 2 när vi redan har 2 från förut :p å ja gör allt på andra sätt än hur d ska va så sku inte förvåna mej haha ;D
  • EIJ90

Fått tid till vul imorgon. Nervöst och spännande!

Även tid till KUB 20 december.

Har ni börjat berätta om graviditeten och i vilken vecka?

• Lizzavillbliförälder

Jag plussade i onsdags, var hos barnmorskan och tog ett test där i fredags och hon sa då att hon räknade på att jag var i vecka 4 enligt deras räknesätt, dock så har jag börjat noja om så mycket nu, jag vill ju så gärna att min bebis ska följa med hela graviditeten! Har redan som typ mensvärk till och från, och illamående, hungrig väldigt ofta, är så uppblåst i magen hela tiden. Jag hoppas innerligt att det håller på att växa inom mig nu, ska tillbaka till barnmorskan om 3 veckor och är så nervös för jag vill verkligen att det ska vara ett litet embryo som växer. Är typ livrädd för att det skulle vara något annat som gett utslag på graviditetstest, men jag hoppas innerligt att det är ett embryo som sagt! Jag blev verkligen överlycklig när jag plussade då jag och min sambo har försökt i 6 månader! Och grattis till alla er som också plussat! Förresten, är det någon annan här som går från supervarm till att frysa och tvärtom?

• hurtänktedunu
    Saima17 skrev 2021-11-14 11:16:59 följande:

Hm d ska bli kul å se va dom säger på tisda. Ha våga hånet legat helt däckad å spytt som en gris så fort ja rört mej från v3&4 så sku ju va just min tur, mår bra så e d 2 när vi redan har 2 från förut :p å ja gör allt på andra sätt än hur d ska va så sku inte förvåna mej haha ;D

Ja jag ska ju på ultraljud om mindre än 2 timmar. Är helt galet nervös nu. Vet inte vad jag tror. Men hoppas det går bra.
  • hurtänktedunu
    EIJ90 skrev 2021-11-14 11:41:38 följande:

Fått tid till vul imorgon. Nervöst och spännande!

Även tid till KUB 20 december.

Har ni börjat berätta om graviditeten och i vilken vecka?

Mina systrar vet men dom visste från plus. Mina tjejkompisar vet men annars nej. Tänkte försöka vänta till v16/17 när det är jul. Vill göra nipt först också som jag har 8 december. Känns som en hel evighet dit. Jag vill ju egentligen berätta men vill inte att det blir som förra gången. Får dock se hur det känns efter vul idag. V9+2.

Spännande att du också ska göra vul idag. Vilken vecka är du I?
  • hurtänktedunu
    Lizzavillbliförälder skrev 2021-11-14 15:47:18 följande:

Jag plussade i onsdags, var hos barnmorskan och tog ett test där i fredags och hon sa då att hon räknade på att jag var i vecka 4 enligt deras räknesätt, dock så har jag börjat noja om så mycket nu, jag vill ju så gärna att min bebis ska följa med hela graviditeten! Har redan som typ mensvärk till och från, och illamående, hungrig väldigt ofta, är så uppblåst i magen hela tiden. Jag hoppas innerligt att det håller på att växa inom mig nu, ska tillbaka till barnmorskan om 3 veckor och är så nervös för jag vill verkligen att det ska vara ett litet embryo som växer. Är typ livrädd för att det skulle vara något annat som gett utslag på graviditetstest, men jag hoppas innerligt att det är ett embryo som sagt! Jag blev verkligen överlycklig när jag plussade då jag och min sambo har försökt i 6 månader! Och grattis till alla er som också plussat! Förresten, är det någon annan här som går från supervarm till att frysa och tvärtom?

Om du är i v4 nu borde du inte vara beräknad i juli då?
  • xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-11-14 11:14:17 följande:

Ja jag hoppas verkligen det. Har haft sån hemsk växtvärk igår och idag så hoppas verkligen det ser bra ut. Så fort något känns blir man ju nervös. Håller tummarna för dig också.

Ja man får ju tänka så. Och oddsen att det blir som förra gången är ju väldigt små nu när man sett hjärtat slå. Ja jag har två barn sen innan. Lätta och helt okomplicerade graviditeter med dom två. Har du barn?

Haha ja det där med gråtande alltså. Började böla på väg till förskolan och hämta andra barnen här om dagen. Så kan man ju inte gå in tänkte jag. Ibland blir man rädd för sig själv.

Ok, vad skönt och bra med erfarenheter från två okomplicerade graviditeter också då. Jag har inga barn sen innan.

Har du haft UL än? Jag har kl 14. Kan inte tänka på något annat.
Svar på tråden BF juni 2022