Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

    Bonde söker fru 2021

    De tre-fyra första programmen brukar vara rena transportsträckor, rörigt med ett vimmel av personer som man inte får någon klar bild av.

  • Tecum
    Johannus skrev 2021-10-13 23:31:52 följande:
    Jag tycker att det här med att välja ut vilka som får följa med på dejt och gruppdejten är den tråkigaste biten av programmet. Att se flera tjejer bli väldigt lessna när dem väljs ut gillar jag inte. 

    Gillar heller inte gruppdejten då man ser vissa tjejer är som gamar ....när det som är blyga inte ens hinner få den lilla stunden med bonden för en pratstund. Alla borde få sin tid att hinna prata minst 10-15 minuter var för att bonden ska få en känsla vem han inte kommer att rösta ut innan det är dags att komma till gården.

    Annars var väl det ett ok program.
    Håller med, men jag förutsätter att bonden är medveten om detta och inte dissar de lite mer tillbakadragna kvinnorna. Och gör han det är han inte mycket att ha ändå... Sen är han väl säker på några och de behöver inte den extra stunden på tu man hand ännu.

    De som gjort intryck på mig är Denise hos Backis (halvlångt rakt blont hår) och hon med långt mörkt hår hos Peje. De tillhör inte de framfusiga utan är mer reflekterande och har en sund inställning. Hoppas bonden inser det. De gamiga brudarna gör ett obehagligt intryck och historien visar att när den typen blir vald till sist  brukar relationen inte hålla. Det finns ju en orsak att de är singlar fast är så framåt...
  • Tecum
    Johannus skrev 2021-10-14 22:24:28 följande:
    Jag skulle önska att bönderna får 10-15 minuter på speed daten och där efter komma fram till vilka fyra som får följa med hem till gården. För när fler får följa med på gruppdejten då hinner inte alla få tid med sin bonde. Det skulle underlätta både för tjejerna och bonden själv.

    Håller med dig om Denise hos Backis och jag hoppas hon inte behöver bli lessen för att han skulle ty sig till det framfusiga tjejerna.
    Lika så håller jag med om den tjejen med mörkt hår  hos Peje.

    Av det lilla man såg om nästa veckas program så verkar tanterna heta på Peje eller om det var tvärtom och det verkade inte så bra så här i början. Dem är inte på gården ännu och vet inte vad som väntar där....Bonde innebär jobb, jobb, jobb......Tidiga morgon och sena kvällar.
    Det vore mer rättvist, men TV4 är ute efter underhållning, inte rättvisa. De vill att bonden ska ta med någon fel person och de vill att tjejer ska visa känslor, alltså bli ledsna.

    Att vara för "på" har inte varit något framgångskoncept, de har ofta åkt ut på slutet och är naturligtvis helt oförstående, "hur kan han välja bort mig?"

    Ja det är märkligt att så många tjejer har svårt att förstå vad ett liv med en bonde innebär. Har man djur är man i princip i beredskap 24/7, alla planer kan kullkastas om det händer något. Och även rena växtodlare jobbar nästan dygnet runt vissa perioder.
  • Tecum
    Johannus skrev 2021-10-14 23:15:14 följande:
    Sant att det vore mer rättvist. Underhållning med att göra så många tjejer lessna sårar i alla fall mig. Tänker mig att tjejerna tänker i framtiden att dem inte duger åt någon. Ok när dom söker med i programmet hoppas jag att dem får veta att det inte alla gånger går bra, men oavsett det så sårar det många fina sökare som åker ut.

    Håller 100% med om att vara för på, men många tror att när dem visar framfötterna så kommer dem att gå långt.

    Spelar ingen roll om man är köttbonde, skogsbonde, växtodlare, spannmålsodlare, mjölkbonde eller en vanlig Torpare, det finns alltid att göra saker så det med pussar och kramar blir inte så vanligt som i början.
    Det yngre bönderna har föräldrar som kommer att lämna över gården till den sökande bonden så ja det finns en hel del att göra för att kunna köra det som ett företag.
    Peja är äldre och har sitt företag på fötter, men det innebär ändå jobb från tidiga morgon till sena kväll....Så det rosa molnen kommer dem att få lägga på hyllan när vardagen kommer i fatt.
    Tycker inte heller om när folk blir bortvalda och ledsna, Det är ju så i många liknande program, det bygger på att alla ska förlora utom en. Men jag hoppas att alla som söker är medvetna om förutsättningarna och att dissandet inte ger några bestående men. 
    Men tror du inte att det är värre att bli bortvald senare i programmet, när de hunnit få känslor och kanske invaggats i tron att de ligger bäst till?

    Pussar och kramar bör man hinna med även om det är mycket att göra. Men det som ofta faller är att göra saker tillsammans, hinna - eller orka - med utflykter och ett socialt liv. Sånt frestar på vilken relation som helst, den som är gift med en bonde måste vara självgående.
  • Tecum
    Johannus skrev 2021-10-20 23:16:12 följande:
    Blev nästan glad att Backis inte valde Denise för hon passar bättre med en romantisk kille. Söt tjej som nog inte blir länge ensam. Backis är nog efter att få en Hemmafru som lagar mat och tar hand om honom. Ok jag menar inte att vara elak, men min känsla bara blev så.

    Peja kommer nog få det svårt på gården då han redan pussats med två. Kommer nog vara svartsjuka på den gården.

    Filip trodde jag inte att han skulle välja den han valde sist utan den mörka tjejen brevid, men, men.

    Daniel är på tok för blyg för att tjejerna ska orka vara hela sommaren hos honom, men vem vet han kanske ändrar sig när dem är på hans gård.

    Trist och se lessna tjejer som åker ut, men det kommer säkert gå bra även för dem.

    Ska bli kul och se hur tjejerna är när dom kommer till gårdarna.
    Håller med, det verkar som att Denise dragit öronen åt sig redan innan valet. Inte säkert att hon sagt ja även om hon blivit vald. Hon passar inte med en hejsan-svejsantyp som Backis utan behöver en lugnare kille.

    Starkt av Peja att välja bort de två mest framfusiga kvinnorna. Han är erfaren nog att se bakom ytan och det kan gå bra för honom. Kanske en risk att ingen duger i slutändan. Historiskt sett har många av de äldre haft svårt att få till något långvarigt genom BSF.
    Kloka kvinnor som tog för sig och stal en puss eller två. Sånt funkar och det förstod Heidi.

    Bra att den hårt stylade Julia blev bortvald, hon passar inte på en gård.

    BSF börjar inte på riktigt förrän de kommer till gården.
  • Tecum
    BeautifulLiz skrev 2021-10-21 14:23:47 följande:
    Håller med i stort.

    Jag gillar verkligen Backis, i en annan tid i livet hade jag nästan kunnat tänka mig att vara med där. (Nästan, för jag hade ändå inte sökt till ett program som BSF) Tror att Denise kanske innerst inne inte ville vara kvar. Han är iallafall inkluderande och har inget stereotypiskt urval. Det höjer honom!

    Peja ja... den mörka kvinnan (Heidi?) har redan uttryckt svartsjuka. Det bådar inte gott. Henne skulle jag göra mig kvitt snarast. Svartsjuka, i ett dejtingprogram liksom? 
    Sen undrar jag lite vad de finner så lockande med en sexbarnspappa...
    Kvinnor vill ju ha säkra kort och erfarna män...

    Jag tror att de flesta är svartsjuka, de vågar bara inte visa/säga det. Ärligt av Heidi att erkänna det. Men hon är nog tuffare än hon framstod som från början och det kan bli konflikter på den gården
  • Tecum
    Johannus skrev 2021-10-21 22:55:18 följande:
    Ursäkta förstår inte din mening med att kvinnor vill ha säkra kort av erfarna män, när man söker till ett program så får man det man får.....Säg om jag förstår dig fel.

    Tror som du att alla tjejer är svartsjuka för alla är ju efter samma man. Oavsett att man ser dem skratta och ha kul tillsammans. Men som sagt dem vet vad dem gett sig in i  och att det i slutändan är bara en av tjejerna som blir vald.
    Det var lite skämtsamt, men när man läser inlägg här på FL är det påfallande hur kvinnor dissar oerfarna män men har inga problem med män som haft många partners. Och de som skrev till Peja kände ju till hans bakgrund och de sex barnen men det var inget hinder. De visste alltså vad de skulle få. Plus att jag antar att barnen inte är med samma kvinna...

    Upplägget är ju utformat för att det ska uppstå svartsjuka, flera kvinnor på samma ställe som vill ha samma man. Så jag tror att många där är mer svartsjuka än de vill erkänna
  • Tecum
    Emma 28 skrev 2021-10-22 16:15:40 följande:
    Han kommer säkert inte sluta med någon av damerna Tystnyheter24.se/noje/tv/973262-tittarna-rasar-mo...
    Haha vilket gnäll! För det första var det ju Heidi som pussade Peja och inte tvärtom. För det andra var det pussar och ingen kyss, vad vi såg iaf. För det tredje gnäller kvinnor att "han visar inget" eller "han borde ta för sig mer" och blir osäkra om mannen är rättvis och inte gör några närmanden. Så hur han än gör blir det visst fel. Helt klart bättre om han pussar och kramar och jag tror faktiskt att de medverkande har överseende med en och annan puss. Det ingår liksom i konceptet att känna sig för, vilka är på och vilka är det inte. BSF går inte att jämföra med vanlig dejting IRL.
  • Tecum
    BeautifulLiz skrev 2021-10-28 18:24:10 följande:
    Jag börjar hos Peja.
    Heidi beter sig väldigt märkligt, säger att hon gillar fyrbenta kossor bättre än tvåbenta. Menar hon att de andra tjejerna är kossor eller? Svartsjuk är hon, pratar om att fälla ut klorna.

    Sen visade de lite från nästa avsnitt då är Heidi sotis för att hon hört någon av tjejerna uppe mitt i natten och Peja "erkänner" inte? Men hallå?

    Nej Peja, skit i henne. Satsa på Benita tycker jag.

    Backis är söt men lite tafatt. Vet inte vad jag mer ska skriva.

    Filip tror jag kommer bli förälskad i Lovis, även om det kanske inte är hon som blir valt till sist.

    Daniel, han har bättrat sig. Inte lika fnissig längre.

    Ja, vi får se!
    Jag gillar Heidi, hon är den som sticker ut och märks. De andra är slätstrukna och väldigt angelägna att vara till lags. Gäller samtliga, inte bara Pejas kvinnor. Heidi har integritet, vågar erkänna att hon behöver egen tid och trivs bättre med män än med kvinnor. Men tyvärr verkar Peja mesig, är konflikträdd och kommer antagligen att välja bort Heidi. Hon i sin tur verkar aldrig haft en lång relation och passar kanske bättre som singel.
    Och det är klart att hon menade at andra kvinnor är kossor, men kanske inte just de som är på gården.
  • Tecum
    BeautifulLiz skrev 2021-10-28 18:58:19 följande:
    För att sammanfatta det, Peja väljer bort Heidi som ändå är bäst som singel. 
    När hon sa det där om kossor då sjönk hon som en sten för mig, innan vippade hon och vägde. Nu blev det plums.
    Jag tycker det var tufft sagt, om än inte snällt. Men BSF känns mer och mer slätstruket, det behövs profiler.

    För att återgå till Peja, jag tycker att det var supermesigt att inte våga dela ut rummen till kvinnorna som de andra gjorde utan låta dem välja själva. Med tanke på att han är konflikträdd är det ju ett bra sätt att få till en konflikt att låta dem välja själva och bli sura på varann. Om Peja valt hade "felet" legat hos honom och ingen hade vågar bråka med risk att ligga illa till vid nästa val.

    Så för mig var det Peja som plumsade, inte Heidi.
Svar på tråden Bonde söker fru 2021