• Anonym (Svårt att få barn)

    Varför får inte min man utlösning?

    Det är svårt att få barn när mannen inte kan få utlösning. Vet inte vad vi ska göra. Det är som att han blir blockerad vid tanken att han måste leverera och gå och kan inte slappna av eller njuta. Utan tänker bara att han måste gå nu.

    Vi försöker ha sex vid dagarna runt äl. Det händer att vi har sex 3 gånger på en förmiddag men det slutar varje gång med att han ger upp eller att penisen blir slak under pågående sex.

    Önskar ja kunde göra något. Försökt få barn i över 1 år nu och det blir mer stress för varje månad för honom om han Kommer klara att gå. Eller om det är kört den här månaden också.

    Första ligger klarar han ofta att gå. Men nästa ligg, oavsett om det gått 1 dygn eller 2 dygn så kan han inte få utlösning.

    Börjar ge upp tankarna om barn men det gör så ont också. Gråter varje månad det blir så här och mensen sen dyker upp

    Längtar galet mycket efter en bebis och att vi gravid.

  • Svar på tråden Varför får inte min man utlösning?
  • Norrländskan123
    Anonym (Bebis) skrev 2021-10-09 13:45:18 följande:

    Jo, det kan göra stor och negativ skillnad när någon börjar ljuga i förhållandet...


    Om han så gärna vill ha barn borde det väl inte spela så stor roll tycker jag. Mitt ex ville inte veta då jag slutade med p-piller då vi bestämde oss för att skaffa barn. Just av anledningen att han inte ville känna press att prestera.
  • EpicF
    Norrländskan123 skrev 2021-10-09 13:42:03 följande:

    Säg till din man att ni tar en paus från barnskapandet och säg att du börjar med preventivmedel igen. Men du gör det inte. Se om det blir nån skillnad.


    Ja för det är ju väldigt bra att börja ljuga i ett förhållande...
  • exandthecity

    Finns olika tekniker en man kan ta till för att underlätta att kvinnan får orgasm under vaginalt samlag och de flesta känner nog till något inom detta område. Det finns också motsvarande tekniker som en kvinna kan ta till för att mannen lättare ska behålla erektionen och få utlösning vid PIV.


    En grej ni kan börja med att testa är att du lägger handen på ditt kön och kramar om penisroten när han är inne i dej. Du kan ha staken mellan pekfinger och långfinger eller så kan du krama åt med tummen beroende på vad som känns bäst för er. Kan ni göra i missionärsställning men andra ställningar kanske också funkar.

    Supernice när kvinna gör så under samlag.

    Sedan finns annat att ta till såsom Gpunkt-stimulans (den manliga alltså) men börja med första tipset här ovan. Det kommer hända grejer där nere för er. Lycka till!

  • Anonym (Heminsemination)

    Köp hem kit för heminsemination. En liten medicinspruta med slang. Går också med en större spruta utan slang men det kan vara svårare att föra upp den tillräckligt långt och det är ju rätt vassa och kantiga dessutom.

    Då kan han runka själv i ett annat rum, vilket jag misstänker släpper åtminstone en del på pressen. Förmodligen släpper pressen på er båda. För mig har iaf sex inte varit så kul när det blir ihop med att vi "måste" pga ÄL.

    Och ha inte sex/insemination för ofta, då der blir färre spermier i utlösningen. Vår bm rekommenderade varannan dag inför ÄL och sedan försöka så gott det går att pricka in själva ÄL-dagen. Kan hjälpa spermierna om du också får orgasm vid införandet.

    Jag hade vestibulit innan första graviditeten så vi heminseminerade. Gick på sjätte försöket :)

    Lycka till!

  • Carina82

    Låter som en jobbig sits för er båda, det kan nog bli mycket blockeringar när man ska prestera. Har inga tips men har läst på mycket om det där med hur ofta man ska ligga, och max en gång per dag under fertila perioden räcker (men varannan dag rekommenderar många läkare). Försök två och tre kommer inte göra nån skillnad, eftersom spermieproduktionen inte hinner återhämta sig. Så ni kan utan problem dra ner på pressen lite <3

  • Anonym (Heminsemination)
    Kexsmula skrev 2021-10-09 09:26:39 följande:

    Jag har haft en sambo med samma problem och mitt råder tyvärr att lämna honom. Det kommer aldrig att bli bättre och du vill ha ett normalt liv. Lämna. Jag ångrar mig inte, även om det var smärtsamt just då,


    Jävligt drastiskt råd. Visst kan sexlivet ha en stor betydelse för många. Likaså att få ha barn.

    Men det finns för helvete en massa åtgärder och hjälp innan det kommer till att en ska överge någon.

    Personligen lever jag hellre med andra lösningar kring sex och barn än att jag skulle lämna en i övrigt välfungerande relation, men jag förstår att det är olika vilka delar som väger tungt.
  • Anonym (Heminsemination)
    Anonym (Tja) skrev 2021-10-09 11:09:42 följande:

    Då får man ställa frågan till honom. Är jag fortfarade attraktiv? Vad tycker du vad har ändrats?


    Verkligen NEJ på denna! Som ts själv redan uttryckt så handlar problemet inte om det, och en sådan fråga skulle bara få honom att må ännu sämre och bli mer pressad för nu måste han _dessutom_ prestera för att bevisa att han fortfarande känner åtrå.

    En rimligare fråga som en kan ställa en sexuell partner när som helst är om det är något som skulle göra personen extra tänd, tidigare fantasier och annat utforskande som inte handlar om partnerns attraktionskraft i sig.

    Vuxna människor i en normalfungerande relation får själva ta ansvar för att de är kvar i relationen för att de trivs och mår bra med den andre personen.

    Undantaget är såklart farliga och destruktiva relationer, varför jag skriver normalfungerande.
  • Anonym (Duracell)

    Jag har varit ungefär där. Först i förhållandet var jag stressad över att komma för tidigt, så jag kom inte alls. Kunde hålla på 1-2 timmar, vilket var kul till en början men inte i längden.


    Sedan övade jag på att runka tillsammans med min sambo, hon kunde inte runka mig till utlösning, men jag kunde, trots att det tog mycket längre tid än om jag gjorde det ensam.


    Normalt sett kommer jag nog fortare om jag får pumpa på rejält i missionären, men i det här pressade läget var det bättre att min sambo var ovanpå, i lite varierande ställningar, samt knep rejält. Hjälpte även om jag var utvilad. Jag är inte otränad, men när jag var trött blev det svårare att komma. 


    Vi hade en del "nu måste vi knulla-idag-samlag", för att få barn, det var jobbigt för oss båda.   


    Vi, eller jag, kom dock över det här, nu kommer jag på 10-15 minuter oftast, vilket vi båda tycker är ungefär lagom. 

  • Tom Araya
    Anonym (Svårt att få barn) skrev 2021-10-09 08:52:09 följande:

    Det är svårt att få barn när mannen inte kan få utlösning. Vet inte vad vi ska göra. Det är som att han blir blockerad vid tanken att han måste leverera och gå och kan inte slappna av eller njuta. Utan tänker bara att han måste gå nu.

    Vi försöker ha sex vid dagarna runt äl. Det händer att vi har sex 3 gånger på en förmiddag men det slutar varje gång med att han ger upp eller att penisen blir slak under pågående sex.

    Önskar ja kunde göra något. Försökt få barn i över 1 år nu och det blir mer stress för varje månad för honom om han Kommer klara att gå. Eller om det är kört den här månaden också.

    Första ligger klarar han ofta att gå. Men nästa ligg, oavsett om det gått 1 dygn eller 2 dygn så kan han inte få utlösning.

    Börjar ge upp tankarna om barn men det gör så ont också. Gråter varje månad det blir så här och mensen sen dyker upp

    Längtar galet mycket efter en bebis och att vi gravid.


    Uppenbarligen har närheten, kärleken och den sexuella njutningen tillsammans med din man för dig helt försvunnit och hela ditt fokus ligger på att bli gravid. Jag skulle nog också bli avtänd.
  • Anonym (Bebis)
    Tom Araya skrev 2021-10-11 01:23:53 följande:

    Uppenbarligen har närheten, kärleken och den sexuella njutningen tillsammans med din man för dig helt försvunnit och hela ditt fokus ligger på att bli gravid. Jag skulle nog också bli avtänd.


    Vi fixade som sagt genom heminsemation för att min man fick prestationsångest... Det var uppenbart även för min man att det handlade om ångest. Och det handlade inte om närheten mellan oss alls. Varför tror du annars att min man också tyckte det va en bra idé med heminsemation? Kan tillägga att han inte har svårighet att få utlösning nu, när bebisen e på plats.
  • Tom Araya
    Anonym (Bebis) skrev 2021-10-11 18:22:32 följande:
    Vi fixade som sagt genom heminsemation för att min man fick prestationsångest... Det var uppenbart även för min man att det handlade om ångest. Och det handlade inte om närheten mellan oss alls. Varför tror du annars att min man också tyckte det va en bra idé med heminsemation? Kan tillägga att han inte har svårighet att få utlösning nu, när bebisen e på plats.
    Är du TS?
Svar på tråden Varför får inte min man utlösning?