• Anonym (Fånig?)

    Är jag fånig som reagerar på att exet är alkoholpåverkat ensam med barnen?

    Åkte förbi exet ikväll med ett par verktyg jag lånat. Redan i telefon hörde jag att han druckit. Inte så han sluddrade, men jag hör helt enkelt skillnad på när han druckit och inte. Såg en ölburk på matsalsbordet, men misstänker att han kanske druckit tre-fyra.

    Det är vardagskväll och han är ensam hemma med tre yngre skolbarn med allt vad det innebär. Jag tycker inte det känns bra, men i detta känner jag mig maktlös sen jag lämnade honom. Eller jag kände

    mig maktlös när vi levde ihop också, han lyssnade aldrig på mig vad gäller alkoholen.

    Dock verkade han sköta sig ikväll och fixa med mat, läxor och läggning ikväll och han var inte otrevlig, men lite tjatig.

    Hur hade ni reagerat på det här?

  • Svar på tråden Är jag fånig som reagerar på att exet är alkoholpåverkat ensam med barnen?
  • Anonym (A)

    Dricka sig onykter en vardagkväll med tre småbarn hemma? Inte ok. Du kan göra en anonym orosanmälan till soc.

    Skulle du förlåta dig själv om det hände en olycka där pappan inte kan hantera situationen, eller till o med är ansvarig för den?

  • Anonym (A)

    Om det var mina barn hade jag åkt och hämtat dem.

  • Anonym (straw)

    Om han överhuvudtaget taget blir påverkad så det märks av 3-4öl så lär det hända väldigt sällan så tycker du överreagerar.

  • Anonym (Claes-Erik IX)

    Frågan är hur mycket han får gjort efter några öl.

    Starköl eller?

    Kanske så att barnen får klara sig själva.

    Bara en tanke

  • Anonym (Man50)

    Det verkade ju gå bra ändå ?.

    Men frågan är ju

    Hur många kvällar i veckan är det likadant ?

    1 gång eller flera gånger ?

    Är inte alls ok att gå hemma å smygsupa regelbundet för att klara av vardagen ?.

    Det är dina barn , vad tycker du för miljö är lämplig att växa upp i ?

  • lövet2

    Jag hade blivit vansinnig. Vet uppriktigt sagt inte vad jag skulle gjort åt saken. Men jag tycker inte alls att du är fånig. Den som ansvarar för småbarn ska vara nykter. Punkt.

  • Anonym (Soc.)

    Inte ok alls.

    Skulle informera barnen mor. Om hon inte verkar ta saken på allvar skulle jag göra en orosanmälan.

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Soc.) skrev 2021-10-13 22:16:22 följande:

    Inte ok alls.

    Skulle informera barnen mor. Om hon inte verkar ta saken på allvar skulle jag göra en orosanmälan.


    Är det inte ts som är barnens mor? Så fattade jag det.
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (A) skrev 2021-10-13 22:00:22 följande:

    Om det var mina barn hade jag åkt och hämtat dem.


    Jag med, stoppa honom.
Svar på tråden Är jag fånig som reagerar på att exet är alkoholpåverkat ensam med barnen?