• erikaABC

    Var din mamma med när du köpte bröllopsklänning?

    Det går en amerikansk serie om kvinnor som ska köpa sin bröllopsklänning på ett dyrt modehus. De har jätteofta sin mamma (och ibland fler personer) med sig när de ska prova brudklänning.
    Hade du din mamma med dig när du provade brudklänning?
    Jag hade inte med mig min mamma när jag provade brudklänning.
    Om du provade i en butik.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var din mamma med när du köpte bröllopsklänning?
  • erikaABC
    Anonym (blingeling) skrev 2021-10-14 21:05:42 följande:
    Nä. Man behöver inte veta allt. Glad
    Det har du rätt i!
  • Anonym (llll)

    jag beställde hos en sömmerska, så hon och jag valde ut en modell tillsammans, utefter mina önskemål, som hon sen sydde upp.

  • Anonym (:/ Hade maken med)

    Jag har tyvärr inga nära vänner (Har bekanta, kompisar, men inga vänner riktigt så som andra har inget "tjejgäng"), och ingen familj jag har kontakt med (De är döda, i fängelse, på behandlingshem, rättspsyk osv) . Så maken fick vara med. Vet att det är lite otraditionellt, men han är ju min bästa kompis också, så varför inte liksom? Roligare än att gå själv.

  • erikaABC
    Anonym (llll) skrev 2021-10-14 21:40:38 följande:

    jag beställde hos en sömmerska, så hon och jag valde ut en modell tillsammans, utefter mina önskemål, som hon sen sydde upp.


    Det låter dyrt?
  • erikaABC
    Anonym (J) skrev 2021-10-14 21:43:51 följande:

    Nej , hon är en rätt bitter och negativ person.


    blev hon ännu bittrare av att inte få följa med?
  • erikaABC
    Anonym (:/ Hade maken med) skrev 2021-10-14 21:44:16 följande:

    Jag har tyvärr inga nära vänner (Har bekanta, kompisar, men inga vänner riktigt så som andra har inget "tjejgäng"), och ingen familj jag har kontakt med (De är döda, i fängelse, på behandlingshem, rättspsyk osv) . Så maken fick vara med. Vet att det är lite otraditionellt, men han är ju min bästa kompis också, så varför inte liksom? Roligare än att gå själv.


    Gick det bra att ha maken med?
  • Anonym (:/ Hade maken med)
    erikaABC skrev 2021-10-14 22:12:35 följande:
    Gick det bra att ha maken med?
    Ja då. Han drar jag med till nästan allt ändå så skulle kännas konstigt utan honom. Har tom. fått honom att uthärda föreläsningar i ämnen han är helt ointresserad av för att jag inte velat gå själv men väldigt gärna velat höra. Visst, nu har jag fått betala tillbaks det genom att fjällvandra istället för att åka till Rhodos ett år, så det blir ett givande och tagande)
  • Anonym (Yes)

    Mamma var med och hon och pappa betalade även klänningen. Är väldigt glad över att ha delat upplevelsen tillsammans fast det var några år sen nu Glad

  • Anonym (Yes)
    Anonym (:/ Hade maken med) skrev 2021-10-14 21:44:16 följande:

    Jag har tyvärr inga nära vänner (Har bekanta, kompisar, men inga vänner riktigt så som andra har inget "tjejgäng"), och ingen familj jag har kontakt med (De är döda, i fängelse, på behandlingshem, rättspsyk osv) . Så maken fick vara med. Vet att det är lite otraditionellt, men han är ju min bästa kompis också, så varför inte liksom? Roligare än att gå själv.


    Tycker det låter helt förträffligt att han var med! Ert beslut att gifta er, er dag, det är ni som ska vara nöjda över dagen (inkl. kläder) tillsammans Glad 
  • erikaABC
    Anonym (:/ Hade maken med) skrev 2021-10-14 22:27:55 följande:
    Ja då. Han drar jag med till nästan allt ändå så skulle kännas konstigt utan honom. Har tom. fått honom att uthärda föreläsningar i ämnen han är helt ointresserad av för att jag inte velat gå själv men väldigt gärna velat höra. Visst, nu har jag fått betala tillbaks det genom att fjällvandra istället för att åka till Rhodos ett år, så det blir ett givande och tagande)
    Låter fint!
  • erikaABC
    Anonym (Yes) skrev 2021-10-14 22:34:05 följande:

    Mamma var med och hon och pappa betalade även klänningen. Är väldigt glad över att ha delat upplevelsen tillsammans fast det var några år sen nu Glad


    Kul!
  • Anonym (:/ Hade maken med)
    Anonym (Yes) skrev 2021-10-14 22:37:20 följande:
    Tycker det låter helt förträffligt att han var med! Ert beslut att gifta er, er dag, det är ni som ska vara nöjda över dagen (inkl. kläder) tillsammans Glad 
    Tack. Jag hade en del ångest över det, tänkte mig kyrkan...ena sidan tom, andra full. Ingen att utse som tärna, ingen pappa som "lämnar över" (som på TV, trodde det var så) och tänkte näee vi gör på annat sätt. Sen sa jag fukk it jag vill gifta mig som på TV, klänning, kyrka, bröllopsfest... Blev jättefint.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (:/ Hade maken med) skrev 2021-10-14 22:53:01 följande:
    Tack. Jag hade en del ångest över det, tänkte mig kyrkan...ena sidan tom, andra full. Ingen att utse som tärna, ingen pappa som "lämnar över" (som på TV, trodde det var så) och tänkte näee vi gör på annat sätt. Sen sa jag fukk it jag vill gifta mig som på TV, klänning, kyrka, bröllopsfest... Blev jättefint.
    Låter jättefint!

    Jag hade en liknande situation då vi gifte oss i min mans hemland med hans familj, släkt och vänner och vänners vänner osv... Jag var självklart mycket glad över de som tog sig över från min sida för att fira oss, men de var inte många! Behövde dock inte ha någon ångest då folk satt var de ville i kyrkan Glad
  • Anonym (J)
    erikaABC skrev 2021-10-14 22:11:52 följande:

    blev hon ännu bittrare av att inte få följa med?


    Inte särskilt. Vi är inte från USA , man förväntar inte sig att följa med?
  • Anonym (A)
    Va svärmor? Varför?

    Ptja, maken hade väl sagt att vi två skulle gå och kika på kläder och hon frågade om hon fick följa med och så blev det. Det var hon som föreslog den klänningen jag sen valde. Gissar att vi gick och drack vin efteråt. Nytta med nöje som alltid. Jag tillhör inte dem som tycker att min svärmor är en idiot så det är inga konstigheter att umgås, tvärtom.
  • Nandez
    erikaABC skrev 2021-10-14 21:37:16 följande:
    någon speciell anledning?
    Jag var medelålders så mamma var inte aktuell
Svar på tråden Var din mamma med när du köpte bröllopsklänning?