Min 9 åriga son brukar komma över till min säng och sova med mig - är det konstigt?
Min son får inte sova i min säng, och har aldrig fått, men han kommer alltid in och gosar i några minuter på morgonen. Han är 8 år och jag ser inget fel med det.
Min son får inte sova i min säng, och har aldrig fått, men han kommer alltid in och gosar i några minuter på morgonen. Han är 8 år och jag ser inget fel med det.
Varför inte? Alltså, jag menar det inte dömande, utan jag är nyfiken på varför han inte får eller har fått det.
Det är, som nån skrev, intressant hur olika man är! :) En sak jag funderar lite över är dock vad timslånga nattningar har att göra med att barnen sover i mammas (eller pappas eller föräldrarnas) säng..? Borde det inte vara tvärtom? Jag har aldrig haft problem med nattning, men en stor anledning till det är ju just precis att barnen vetat att de får sova i min säng om och när de vill. Så problemet med att försöka övertyga dem om att de måste klara att sova ensamma har aldrig ens uppstått. Obs! Jag lägger alltså inte in nån värdering på nåtdera hållet här, jag bara undrar hur ni får ihop mardrömsnattningar med att man låter barnen sova i ens säng?
Ja, alltså - jag fattar hur du tänker kring sovandet (även om jag aldrig själv känt eller tänkt på det sättet). Det var mer kopplingen mellan att barnen får sova i förälders säng och mardrömslånga nattningar som jag inte fick ihop :)