• Anonym (Tips)

    Deppig på fredagar?

    Någon mer som känner så här?

    Vardagarna funkar jättebra, har ett roligt jobb som jag trivs med och man hinner ju mest med att jobba, äta, sova då, inga problem.

    Sen när fredagen kommer längtar man såklart efter helgen och tycker det är skönt med helg, men en liten bit in på fredagskvällen gör sig ensamheten påmind. Då man tänker på det man saknar, att man saknar någon att vara med på kvällarna, äta med, att mysa med, ha sex med..

    Någon som har något tips för att inte känna sådär på fredagkvällar?

  • Svar på tråden Deppig på fredagar?
  • Anonym (Tips)
    Anonym (L) skrev 2021-10-15 20:50:37 följande:

    Men skaffa någon partner,så löser du det problemet.Dejta mycket och visa intresse.


    Tack för tipset.
    (Du tror inte att jag har försökt det?)
  • Anonym (Tips)
    Anonym (L) skrev 2021-10-15 20:55:25 följande:
    Jag förstår,men det skadar inte att vara positiv,trevlig person och försöka igen .
    Nej absolut inte, det är precis vad jag är för det mesta, men ibland så lessnar man lite av att inte hitta någon att dejta.
  • Anonym (Tips)
    neverpreggo skrev 2021-10-15 21:01:06 följande:

    Kan du skaffa någon hobby och planera in rolig tid med den på helgerna?


    Det är absolut en bra idé. Svårt att komma på någon hobby bara.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Poll) skrev 2021-10-15 21:04:14 följande:
    Mitt tips är att hyra en manlig eskort till dina ensamma fredagar.
    De gör precis vad du vill plus att du kan få reda på storleken innan ni träffas. 
    Blir ofta lite jobbig stämning när man  frågor någon som inte prostituerar sig om deras storlek.
    Varför skulle jag vilja ha en eskort? Och varför skulle jag vilja ha en manlig eskort när jag är man själv och straight.

    Precis där har vi anledningen till att jag sällan skapar trådar på Familjeliv. En massa människor som lägger tid på att svara oseriöst på folks seriösa funderingar utan någon som helst ambition annat än att driva med andra personers svårigheter.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (W) skrev 2021-10-15 21:26:29 följande:

    Har du inga vänner som du kan gå ut med? Större chans att träffa nån ute tänker jag


    Nä, det här jag inte. Inte heller min grej att ?gå ut?.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (W) skrev 2021-10-15 22:03:15 följande:

    Dejtingappar då?


    Det försöker jag så klart med, utan någon större framgång.
  • Anonym (Tips)
    Honann skrev 2021-10-15 22:08:34 följande:

    Vill du chatta privat med mig, skicka pm? :)


    Skrev till dig nu :)
  • Anonym (Tips)

    Och där kom Pelle in också. Den typiska familjeliv-tråden är skapad ännu en gång.

  • Anonym (Tips)
    Anonym (W) skrev 2021-10-15 23:25:08 följande:

    Vad tror du att det beror på?


    Det vet jag inte. Kan ha några aningar, men vill inte skriva det här, mest pga att många då tolkar det vidare och tråden spårar ur och det ger mig ingenting.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (kvinna) skrev 2021-10-16 14:39:10 följande:

    Under min senaste singelperiod om jag hade deppiga kvällar tyckte jag det kändes bra att sitta och chatta lite. En hel kväll kan gå om man pratar med många. Behöver inte vara för att hitta dejt, utan på vänskaplig nivå också.

    Tex genom pm här på fl.


    Ja det är verkligen en bra sysselsättning, det håller jag med om. Lite svårt att hitta någon att skriva med. Men det stämmer, här på fl kan det ju hända, ibland.
  • Anonym (Tips)
    jrockyracoon skrev 2021-10-17 12:49:42 följande:
    Min reflektion är att dina känslor reflekterar en stor förlust av närhet i ditt liv och att du behöver förändra det för att bli lycklig. Ta detta på allvar!

    Jag tror inte att förlusten av närhet kan kompenseras på ett adekvat sätt genom ett intresse eller att du aktiverar dig mer. Jag tänker att du behöver ta itu med grundproblemet och framförallt erkänna att det existerar, och att du kommer må dåligt så länge du inte har hittat en lösning på det.

    När någon ville gräva djupare i dina problem med att söka kontakt tidigare i tråden, trodde du inte att det kunde ge dig något. Jag förstår att du har försökt många gånger, men misslyckats och blivit desillusionerad men jag tror ändå att du behöver fortsätta jobba på en lösning.

    Skulle du bli deprimerad av det här, så är det inte en trevlig erfarenhet Sök hjälp i form av t.ex. terapi!
    Det jag menade var att det inte ger mig något att vräka ut detaljerat om mina problem i en tråd på familjeliv, då det då kommer någon och skriver som t.ex. i post #21.

    En sak jag lärt mig är i alla fall att inte slösa tid med att skriva på familjeliv mer, finns roligare saker att göra.
Svar på tråden Deppig på fredagar?