• Anonym (Rund är en form TS)

    Nutrilett till julen 2021

    88.1 till 155 cm... tjohooooo.... gnissel...

    Eller nä, kroppen sparkar bakut, har skitsvårt att gå, ibland knäcks ryggen bara av att dammsuga.

    Tja i alla fall, slut med klagan, följ med mig på resan, tänkte ha mål vid jul och sedan utvärdera hur jag vill gå vidare med livet...

    Vad är ditt mål?

  • Svar på tråden Nutrilett till julen 2021
  • Anonym (Missan)

    155 cm 77 kg hormonsjukdom o reumatism. Det enda som funkat är lchf som jag gått ner i vikt av för några år sedan. Ska göra krafttag nu. Men vad som är svårt att man blir på lite sämre humör och det är svårt när jag jobbar med ungdomar med AdHD.

  • Anonym (Missan)

    Målet är att väga under 60 strecket. Men bara 5-10 kg nedgång skulle ge bättre livskvalitet

  • Anonym (Ann nästan 100)

    97 kg. 167cm

    Snart visar vågen 100 så hemskt, orolig för min hälsa.

    Vill åtminstone ner till 75.

    Försöker med nutrilett eller andra saker metoder men lyckas aldrig hålla i det :(

  • Anonym (Rund är en form TS)

    Välkomna alla...

    Gav mig f×n på att jag skulle ta mig runt en promenad idag, vädret till ära, och det gjorde jag... vet inte exakt hur lång den är men den ger 2000 steg på stegräknaren...

    Så just nu har jag kommit upp i 6532. Det jämfört med vissa dagar som jag knappt kommit över 600...

    Har någon mer stegräknare?

  • Anonym (Rund är en form TS)
    Anonym (Missan) skrev 2021-10-17 15:01:16 följande:

    155 cm 77 kg hormonsjukdom o reumatism. Det enda som funkat är lchf som jag gått ner i vikt av för några år sedan. Ska göra krafttag nu. Men vad som är svårt att man blir på lite sämre humör och det är svårt när jag jobbar med ungdomar med AdHD.


    Jag älskar lchf, men det funkar inte så bra ihop med mina mediciner så jag fick sluta....
  • Anonym (Badboll)

    Hänger gärna på! 105 kilo till 164 centimeter, med andra ord högsta graden fetma. Fördelen är väl att jag inte har ont, inte är rörelsehindrad och fortfarande har kondition. Nackdelen är att beroendet av godis är övermänskligt, det värsta jag någonsin slagits på. Mitt mål är inte så stort, att nå under 100 för första gången på 4 år innan året är slut helt enkelt.

    Tänkte köra 5:2, med hälsosam mat de övriga fem dagarna. Det finns ett stort problem i att jag inte äter fisk eller grönsaker ALLS. Tro mig, försök har gjorts otaliga gånger, det funkar liksom bara inte. Hade gett min vänstra arm för att kunna äta grönsaker.

    Tänkte dock modifast istället för nutrilett, tycker det sistnämnda smakar vedervärdigt

  • Anonym (Lc)
    Anonym (Rund är en form TS) skrev 2021-10-17 17:09:54 följande:

    Jag älskar lchf, men det funkar inte så bra ihop med mina mediciner så jag fick sluta....


    Du kanske skulle prova Lchp istället, alltså low carb High protein. Antar att det är fettet som strulade med dina mediciner. Lättare enligt mig själv att öka på lite mer protein om dagarna.

    Sen rekommenderar jag att försöka få in lite träning för mage/rygg pga att du verkar ha problem med ryggen som delvis givetvis beror på vikten men samtidigt också otränade muskler. Då spelar det ingen roll om du går ner i vikt för problemet i ryggen kvarstår även om det kanske minskar något.
  • Anonym (Rund är en form TS)
    Anonym (Lc) skrev 2021-10-17 17:31:14 följande:

    Du kanske skulle prova Lchp istället, alltså low carb High protein. Antar att det är fettet som strulade med dina mediciner. Lättare enligt mig själv att öka på lite mer protein om dagarna.

    Sen rekommenderar jag att försöka få in lite träning för mage/rygg pga att du verkar ha problem med ryggen som delvis givetvis beror på vikten men samtidigt också otränade muskler. Då spelar det ingen roll om du går ner i vikt för problemet i ryggen kvarstår även om det kanske minskar något.


    Jag måste ha bröd för att tabletterna ska verka...Har testat mass andra kombinationer och det enda som händer är att jag slösar tabletter.

    Jag har skaffat gymkort och där finns det lite ryggmskiner som jag tänkt hoppa på...
    Anonym (Badboll) skrev 2021-10-17 17:26:57 följande:

    Hänger gärna på! 105 kilo till 164 centimeter, med andra ord högsta graden fetma. Fördelen är väl att jag inte har ont, inte är rörelsehindrad och fortfarande har kondition. Nackdelen är att beroendet av godis är övermänskligt, det värsta jag någonsin slagits på. Mitt mål är inte så stort, att nå under 100 för första gången på 4 år innan året är slut helt enkelt.

    Tänkte köra 5:2, med hälsosam mat de övriga fem dagarna. Det finns ett stort problem i att jag inte äter fisk eller grönsaker ALLS. Tro mig, försök har gjorts otaliga gånger, det funkar liksom bara inte. Hade gett min vänstra arm för att kunna äta grönsaker.

    Tänkte dock modifast istället för nutrilett, tycker det sistnämnda smakar vedervärdigt


    Det är ju nära målet, detta kommer du klara av!!!!

    Kan du byta ut godiset mot frukt, att du får äta obegränsat med mango blåbär jordgubbar osv... du kommer aldrig orka komma upp i samma kaloriintag speciellt många dagar i sträck...kanske en början?

    Eller, du får bara köpa det godiset dom du äter upp, inte till att spara till senare...då är det inget direkt förbud...
  • Anonym (Badboll)
    Anonym (Rund är en form TS) skrev 2021-10-17 18:24:29 följande:

    Jag måste ha bröd för att tabletterna ska verka...Har testat mass andra kombinationer och det enda som händer är att jag slösar tabletter.

    Jag har skaffat gymkort och där finns det lite ryggmskiner som jag tänkt hoppa på...Det är ju nära målet, detta kommer du klara av!!!!

    Kan du byta ut godiset mot frukt, att du får äta obegränsat med mango blåbär jordgubbar osv... du kommer aldrig orka komma upp i samma kaloriintag speciellt många dagar i sträck...kanske en början?

    Eller, du får bara köpa det godiset dom du äter upp, inte till att spara till senare...då är det inget direkt förbud...


    Frukt är en bra tanke, brukar jag gilla. Även majskakor tycker jag stillar sötsuget. Men i det stora hela är nog balans viktigt, att äta var tredje timme, på så sätt håller sig sockret stabilt och chanserna bör öka. Tror det är något som många gör fel
  • Anonym (5kilokvar)

    Är 167cm och väger 55kg. Vill ner 5kg åtminstone. Men helst 7.

  • Anonym (Badboll)
    Anonym (5kilokvar) skrev 2021-10-17 18:37:45 följande:

    Är 167cm och väger 55kg. Vill ner 5kg åtminstone. Men helst 7.


    I all välmening och i egenskap av att vara en före detta anorektiker. Varför? Du låter ju alldeles perfekt!
  • Anonym (5kilokvar)
    Anonym (Badboll) skrev 2021-10-17 18:40:55 följande:

    I all välmening och i egenskap av att vara en före detta anorektiker. Varför? Du låter ju alldeles perfekt!


    Jag är en av de där enhörningarna som faktiskt *har* en större benstomme med en naturligt atletisk byggnad , lite bredare axlar som gör att jag ser lite större ut än vad jag är. Jag har varit ner i 50kg och jag ser normal ut i den vikten. En annan skulle få kommentarer om hur smal den är om de vägde kring 47-50 men inte jag. Jag känner mig klumpig och kläder sitter inte fint om de inte är välgjorda och sydda specifikt för mig. En av anledningarna till att jag syr idag.

    Inte meningen att trigga någon men om ni såg skulle ni förstå. Har också smala höfter så låren ser större ut och har även lårmuskler.
Svar på tråden Nutrilett till julen 2021