Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Killar! Varför gör ni såhär?

Anonym (Tess) skrev 2021-10-19 09:05:42 följande:

Jag började dejta en man för några veckor sen. Vi har båda barn och jag har min dotter på heltid. Han har sina barn varannan vecka. Allt känns jättebra och vi tycker om varann. Han tyckte ganska snabbt att jag och min dotter skulle äta middag tillsammans med han och barnen men jag var borta då och hade vi varit hemma hade jag ändå tackat nej då jag tycker det är för tidigt att introducera barnen. Min dotter är ett år och jag har henne heltid. mannen har varit hos oss på kvällarna men inte träffat min dotter mer än då hon vaknade då han skulle fara och vi sa hej då i dörren. Han har nämt lite om att vi ska göra saker i framtiden. Jag vill inte stressa något och har sagt att vi ser hur framtiden blir. Vi pussades på vår tredje dejt och sexade på den fjärde dejten. Har setts 7 gånger totalt. Vi har inte sovit med varann än. Han kan skicka ett sms där det står: tänker på dig. Och ger mig mycket komplimanger.

Sist vi sågs märkte jag att han backade lite då jag skulle fara från honom. Jag fick en hej då-puss och vi kramades. Min magkänsla sa att det var något tokigt. Hans kroppsspråk var tveksamt.

Igår skrev han att han inte ville stressa in i något. Jag skrev detsamma. Jag har varit tydlig med att jag inte vill stressa något och att vi måste tänka på barnen. Och att vi ska vara ärliga med varann.

Nu till min fundering. Varför är det oftast så att killar backar efter man legat med dom? Jag upplever det som att killar tror att man vill gifta sig och skaffa barn direkt man släppt till. Vi ska fortfarande träffas men min magkänsla säger att det kommer rinna ut i sanden. Jag har inte varit på och pratat framtid, giftemål, barn eller hus tillsammans. Tvärtom. Enda jag sagt är typ: nästa gång vi ses.. är killar verkligen så rädda av tjejer som tar initiativ? Ska man behöva spela svårfångad hela tiden för att det ska kunna leda till något seriöst? Jag är bara mig själv och vill inte vara något annat.

Om han backar efter att ni har haft sex så är det förmodligen för att han fick det han ville, nämligen sex.
  • EpicF
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2021-10-19 09:20:32 följande:

Precis så är det! Det är just därför som tjejer/kvinnor, som söker seriöst efter kärlek, bör vänta med att ha sex. Många män ljuger och säger att de söker efter ett riktigt kärleksförhållande, men vill egentligen bara att kvinnan ska sära på benen för honom. 

I andra fall blir mannen, som först kanske var seriöst intresserad, besviken på att hon släpper till för tidigt. För om hon gör så med honom så har hon sannolikt gjort samma sak med många andra män innan honom. Och det anser många män vara väldigt oattraktivt. 

Ha inte så bråttom med att hoppa i sång, så sållas många av de oseriösa kåtgubbarna bort. 

Det behöver dock inte alltid vara så men det är vanligt. Jag hade sex på första dejten med min sambo och vi har fortfarande tillsammans och har barn.
  • EpicF
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 09:32:23 följande:

Var det inte lite slampigt gjort av dig då att knulla på första?

Nej, varför skulle det vara slampigt? Jag gjorde det för att jag ville och han ville. Inget slampigt alls.
  • EpicF
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 09:42:44 följande:

Jag frågar EpicF, inre Tess. Han hade sex på första

Jag är hon och min sambo, som jag hade sex med flrsra dejten är en man.
  • EpicF
    Anonym (Hello) skrev 2021-10-19 16:19:45 följande:

Ni som hoppar i säng på första dejten....är ni inte rädda för sjukdomar? Vi vet ju alla vid det här laget att kondom inte skyddar mot allt.

Jag skulle aldrig ha sex med någon som Jag inte gått och testat mig med tillsammans först.

Speciellt ni som har barn borde ju vara mycket mer försiktiga.

Sex har konsekvenser som kan bli riktigt allvarliga och jag undrar om ni lär ut era barn samma sak? Säger ni till dem att de ska ha sex kors och tvärs utan att testa sig?

Nej, var med rädd för att bli gravid då vi körde oaksyddad dock avbrutet.

Nej, jag hade inte sakt till mina barn att man ska ha sex kors och tvärs utannatt testa sig eller ha kondom. Vi var och testade oss efter några veckor. Men där och då var det inget vi tänkte på. Vi kom båda från fasta förhållanden tidigare och hade inga sjukdomar.
  • EpicF
    Anonym (Tvivlar) skrev 2021-10-19 16:25:07 följande:

Jag förstår det nu och svarade utifrån att jag trodde du var en man som hade sex på första. Ber om ursäkt om du hann bli arg på mig.

Jag är kvinna och tycker inte att du, jag eller någon annan gör fel som har sex på första träffen.

Hade det själv med han jag var gift med i 25 år.

Nej, jag blev inte arg. Varför skulle jag? Det är ett vanligt misstag här på FL att man inte vet vem som är kvinna respektive man.

Ja, alla är vi olika. Jag brukade dock inte ha sex på första dejten och var rätt sträng med att det inte blev förrän på tredje dejten med de jag tidigare dejtade. Att jag hade sex med min sambo på första dejten var inte planlagt utan bara hände då jag sov över (var inte heller planlagt).
  • EpicF
    Anonym (XXX) skrev 2021-10-20 21:45:54 följande:

Fast "bara" att sova över på första dejten, ser jag som hemskt riskfyllt och obetänksamt. Kan ju hända vad som helst. Tänk om han skulle ha våldtagit dig! Eller ännu värre: tänk om han skulle ha varit en lustmördare! Men han kanske var någon du kände som studie- eller arbetskamrat eller något, fast det var första "dejten" med honom?

Absolut kunde det hänt vad som helst. Hade träffat honom som hastigast en gång innan då han bodde granne med en nära kompis till mig. Men efter som han bodde där han bodde som kändes det helt ok att sova över, plus att jag fick ett bra intryck. Han erbjöd till och med eget rum att sova i.
Svar på tråden Killar! Varför gör ni såhär?