Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra
Det finns nog fler män som accepterar att kvinnan har sex med andra än kvinnor som accepterar att mannen har sex med andra, i alla fall om man ska utgå ifrån trådarna här på familjeliv. Ett öppet förhållande är en lösning för vissa par där sexlusten har försvunnit helt. Bättre att fråga om man vill veta. Hur ska ts veta vad hon tycker om den saken om han inte frågar? De kanske aldrig ens har pratat om den saken tidigare. Att det kommer upp på tapeten nu är ju inte så konstigt, med tanke på rådande omständigheter.
Han har säkert redan försökt jobba på sexlivet men vad ska han göra när sambon inte vill? Hon vet ju tydligen inte varför det har blivit såhär så hur ska ts kunna veta? Nu ligger det på sambon att presentera olika möjliga lösningar och aktivt försöka lösa problemet. Annars är det ju bara att göra slut men det vill hon ju inte. Antingen kämpar man och försöker lösa problemet eller så separerar man. Men det funkar inte om bara den ena personen kämpar.
Den lättare vägen är egentligen att lämna men det beror ju på. Lämnar man så slipper man stanna kvar och KÄMPA, vilket kräver oerhört mycket från båda parterna. Det kan vara väldigt påfrestande, jobbigt och tufft. Eh, ja, jag har separerat. Mer än en gång. Nej, det var inte enkelt, men jag är rätt övertygad om att det hade varit ännu svårare att stanna kvar och kämpa när det bara var en av oss som var beredd att kämpa. Säger inte att det är så för alla.
Nu kommer ju dock sambon bli lämnad, om hon inte är villig att försöka göra någonting åt saken. Jag tror dock inte att hon älskar ts längre och då är det dödsdömt.
De män som vill det är oftast män som redan har ett sexliv. Det är något helt annat.
Han kanske har försökt att "jobba på sexlivet" utifrån sin egen uppfattning. Om det bara resulterar i att hon känner press och obahag och eventuellt ställer upp ÄR det inte att jobba på sexlivet. Då måste han utgå ifrån hur hon känner och jobba därifrån.
Ja, han kan fråga om han får ha sex med andra, men inte om han vill att de ska jobba med deras sexliv. Då är det en oerhört dålig idé. Däremot kan han ju föreslå det om hon, som nu, motsäger sig skilsmässa. Då kan de ev leva kvar som "vänner".
Det flesta har redan lidit länge i en relation när de väljer att skiljas och de har redan valt den jobbiga vägen (att stanna) länge.
Vad menar du att du ville att dina ex hade kämpat med? Vad var orsaken att ni skildes?
För mig fanns det inget att kämpa med. Relationen var död helt enkelt. Visst hade man kunnat stanna, mått dåligt och spelat spelet teatern det lyckliga paret.
Jag har pratat med flera personer som har öppna relationer, men ingen som har det för att den ena inte vill ha sex. Ibland kanske man accepterar den lösningen för barnens skull, eller för att de inte har något annat val rent ekonomiskt /praktiskt.