Sambons sexlust är borta och jag får inte ha sex med andra
Det tjänar tyvärr ingenting till att försöka övertyga New Dawn om att ts också har rätt att få gehör för sina känslor och att hans sambo har lika mycket ansvar för situationen Hon bara predikar i tråd efter tråd om att den som saknar sex ska utplåna sig själv totalt och även om han eller hon beskrivit att de verkligen försökt att inte pressa och att vara hur snälla och generösa som helst mot partnern så har hon mage att kalla dem självcentrerade och tycka att de ska utplåna sig ännu mer. Jag har själv råkat ut för hennes elaka kommentarer och det kändes verkligen som en käftsmäll efter att jag beskrivit hur jag verkligen satt mina behov åt sidan i mitt förhållande.
Jag har aldrig någonsin skrivit att TS borde stanna. Tvärtom tycker jag att det är helt obegripligt att han vill vara tillsammans med denna kvinna, och jag tror inte det finns någon räddning för relationen. (Dessutom tror jag den är uppdiktad)
Min åsikt i TS fall är att han, om han vill rädda relationen, ska att fråga henne om hon VILL jobba på sexlivet. Utan att nämna andra. Det är med största sannolikhet kört om han gett uttryck av att han bara vill ha sex i största allmänhet. Dvs med henne... Eller någon annan.
Hennes beteende att skrika och motarbeta skilsmässa är oacceptabel och efter den reaktionen tycker jag det är fullt rimligt att han frågar om att ha sex med andra, eller tom har det bakom hennes rygg.
Det jag skriver om är att det är fullt möjligt att TS försök att få igång lusten och sexlivet är gjort på ett sådant sätt att det bara ökat pressen och kraven runt sexlivet. Det har jag mycket erfarenhet av i samtal med både män och kvinnor med problem i sexliv.
Det jag tycker man bör göra är att visa stöd och förståelse och ta reda på hur ens partner känner inför sexlivet. Jag tycker att man ska fråga vad den personen önskar. Tex ta reda på om hen VILL hitta sexlusten. Det är ju oerhört viktigt och avgörande. Visa att man är två om det, visa kärlek och förståelse.
Om ens partner vägrar prata tycker jag att man ska vara tydlig med att man inte mår bra över situationen och att man inte kan tänka sig leva kvar i relationen. Tal om att ha sex med andra bör komma väldigt sent. När andra förslag är uttömda. (Det är något helt annat att öppna upp relationen när man redan har ett levande sexliv)
Jag tycker att ett bristande närhet, bristande sexliv är givna orsaker till att skiljas.