• Anonym (...)

    Varför nätdejtar alla?

    Alla jag känner. Och alla pratar illa om det även här. 
    Provade att göra ett fejkkonto bara för skojs skull och blev så jävla äcklad. Ryyyys..

    Varför inte bara gå ut på krogen som på den gamla goda tiden?

  • Svar på tråden Varför nätdejtar alla?
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (XY) skrev 2021-10-22 17:11:42 följande:

    och jag förstår att du helhjärtat stöder hans version?


    Jag tror att många kvinnor också har det ganska tufft då det är ganska ytligt och mycket som skall klaffa, rätt bilder, rätt text och sedan skall chattandet flyta bra...
    Nej, vissa har nog lättare, andra tuffare.


     


    Tillhör du som man inte top 10% är det stendött oavsett bilder/presentation etc. De ENDA mejl du får är från admin, reklam och horor.

    Jag skriv till alla kvinnor i mitt område som matchade eftersom jag inte bara var ute efter någon med fina studiobilder eller finputsad presentation.
  • Anonym (XY)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-22 17:17:58 följande:

    Jag ser det snarare som att han ger dig sin bild av hur han uppfattar att det är att vara kvinna.


    Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva


    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller


    och du länkar till någon annan som också har en synpunkt?


    När du nätdejtande själv, hur uppfattade du det?


    För egen del så blir jag ofta kontaktad av kvinnor och då räknar jag inte "blinkningar", "Gilla" och flörter". Men det är anekdotisk bevisföring.

  • Anonym (XY)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-22 17:22:37 följande:
    Tillhör du som man inte top 10% är det stendött oavsett bilder/presentation etc. De ENDA mejl du får är från admin, reklam och horor.

    Jag skriv till alla kvinnor i mitt område som matchade eftersom jag inte bara var ute efter någon med fina studiobilder eller finputsad presentation.
    Så då tillhör jag uppenbarligen top 10%, känner mig ganska ofta dissad för att vara ett sådant kap
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Anonym (XY) skrev 2021-10-22 17:24:15 följande:

    och du länkar till någon annan som också har en synpunkt?


    När du nätdejtande själv, hur uppfattade du det?


    För egen del så blir jag ofta kontaktad av kvinnor och då räknar jag inte "blinkningar", "Gilla" och flörter". Men det är anekdotisk bevisföring.


    Man kan sammanfatta i ett ord.

    FÖRNEDRING
  • Anonym (XY)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-22 17:32:51 följande:

    Man kan sammanfatta i ett ord.

    FÖRNEDRING


    Varför?

    Vad gjorde du för att sälja dig?

    Nu har jag ingen erfarenhet från Tinder utan detta är hur jag hanterar dejtingsida.

    För att tala klarspråk, man säljer in sin profil, väljer bilder med omsorg, inte den där man har tagit med datorns kamera som ger en härlig blå-röd färgton i ansiktet.

    Man väljer en bild som man själv är nöjd med och helst tagen av någon annan. Högst en bild med alkohol med, annars ser man ut som ett lokalt fyllo om än i lyxförpackning.

    Du lägger tid på din presentation, varför *du* intressant och så vidare.

    Jag väljer direkt bort de med fula bilder. Sedan fimpar jag de som inte orkat skriva någon presentation.

    Efter det kan man eventuellt chatta.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-22 17:17:58 följande:

    Jag ser det snarare som att han ger dig sin bild av hur han uppfattar att det är att vara kvinna.


    Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva


    www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting...


    Nejdå. Han gör precis som du. Citerar från en debattartikel med en persons åsikter. Både den du och han hänvisar till delas flitigt av män som misslyckats med dejtingvärlden.

    Män och kvinnor har olika typer av utmaningar. Tycker bara att det är ganska förmätet att som man förklara hur det är för kvinnor. Och vice verca.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-10-22 17:22:37 följande:
    Tillhör du som man inte top 10% är det stendött oavsett bilder/presentation etc. De ENDA mejl du får är från admin, reklam och horor.

    Jag skriv till alla kvinnor i mitt område som matchade eftersom jag inte bara var ute efter någon med fina studiobilder eller finputsad presentation.
    Jättekonstigt det där. Har både vänner, bekanta och kollegor som träffat kvinnor via dejtingsajter och de är sannerligen inte "topp 10" utseendemässigt. Hur förklarar du det?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (KD) skrev 2021-10-22 20:28:57 följande:

    Jättekonstigt det där. Har både vänner, bekanta och kollegor som träffat kvinnor via dejtingsajter och de är sannerligen inte "topp 10" utseendemässigt. Hur förklarar du det?


    De har låga krav på kvinnorna. Det finns alltid en kvinna som ser mindre bra ut än dig själv. Jag ser galet många träsktroll på Tinder och andra nätdejting sidor. De är verkligen i överskott...

    Jag får 10 år äldre tjocka tanter som likar mig. Det är 10 gånger enklare än att få en 10 yngre smal kvinna.
  • Anonym (KD)
    Anonym (XY) skrev 2021-10-22 17:11:42 följande:

    och jag förstår att du helhjärtat stöder hans version?


    Jag tror att många kvinnor också har det ganska tufft då det är ganska ytligt och mycket som skall klaffa, rätt bilder, rätt text och sedan skall chattandet flyta bra...
    Nej, vissa har nog lättare, andra tuffare.


     


    Ja absolut stöder jag hans version helhjärtat. Jag har förvisso andra erfarenheter själv som kvinna som nätdejtat. Men nu när han berättar hur det funkar för kvinnor, så måste det ju stämma. Och vi har ju dessutom fått en länk till en debattartikel, så om jag inte var det tidigare, än jag nu helt övertygad om att de vet bättre hur det är för kvinnor.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-22 20:45:19 följande:
    De har låga krav på kvinnorna. Det finns alltid en kvinna som ser mindre bra ut än dig själv. Jag ser galet många träsktroll på Tinder och andra nätdejting sidor. De är verkligen i överskott...

    Jag får 10 år äldre tjocka tanter som likar mig. Det är 10 gånger enklare än att få en 10 yngre smal kvinna.
    Jamen se där. Då är det alltså inte "stendött" för alla som inte är topp 10. Ni gör samma som ni anklagar kvinnor för att göra: har för höga krav.
  • Anonym (Dubbla måttstockar)
    Anonym (KD) skrev 2021-10-22 20:28:57 följande:
    Jättekonstigt det där. Har både vänner, bekanta och kollegor som träffat kvinnor via dejtingsajter och de är sannerligen inte "topp 10" utseendemässigt. Hur förklarar du det?
    Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.
    Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2021-10-22 23:11:00 följande:
    Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.
    Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.
    Ser ingen anledning att lägga upp en fejkprofil.. Det är mycket enklare att faktiskt öppna öronen istället för att tro att man vet allt om andra könet. Jag fattar att såväl män som kvinnor har utmaningar.

    Men som sagt, ja det förvånar mig att snygga män inte får dejter (tolkar dig som att du är snygg då du skriver att du har så bra bilder?) då jag personligen vet många alldagliga män som lyckas. Och jag ser varenda dag alldagliga män och kvinnor i förhållanden. Som håller hand och är kära. Fattar inte varför en del inte lyckas när andra gör det. Men tror som Pelle skriver att även mäns krav är för höga. Inget fel med det, man får ju själv välja, men man får också ta konsekvenserna och vara ensam. Samma gäller kvinnor.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (KD) skrev 2021-10-22 21:16:07 följande:

    Jamen se där. Då är det alltså inte "stendött" för alla som inte är topp 10. Ni gör samma som ni anklagar kvinnor för att göra: har för höga krav.


    Tillgång och efterfrågan.

    Det går 5-8 kvinnor per man på varje dejtingsida.

    Därtill så har nån generellt lägre krav än vad kvinnor har.

    Då blir kvinnor överrösta av män som vill ha dom och måste därför bli extremt picky.

    I den stad jag bor finns ett stort överskott av män. De bra kvinnorna som är högutbildade , tränar och tar han om sin kropp flyttar till framförallt Stockholm.

    Kvar blir då de lågutbildade och tjocka kvinnorna som inte är så attraktiva. Men det finns ett mansöverskott så dessa kvinnor behöver inte heller anstränga sig för att finna någon.

    Tillgång och efterfrågan. I Stockholm matchar jag med hela tiden med söta och slanka kvinnor. Medan här jag bor råder total huggsexa om dessa få kvinnor. De går aldrig singel.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2021-10-22 23:11:00 följande:
    Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.
    Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.
    Också läst liknande. Kvinnan gjorde en fejkprofil och låtsades vara man. Skillnaden var som natt och dag.
    Men här så påstår kvinnor att artikeln jag länkade till är båg.
  • Anonym (XY)
    Anonym (KD) skrev 2021-10-22 20:46:33 följande:
    Ja absolut stöder jag hans version helhjärtat. Jag har förvisso andra erfarenheter själv som kvinna som nätdejtat. Men nu när han berättar hur det funkar för kvinnor, så måste det ju stämma. Och vi har ju dessutom fått en länk till en debattartikel, så om jag inte var det tidigare, än jag nu helt övertygad om att de vet bättre hur det är för kvinnor.

    Bra! Gör nu en smörgås till din man!
  • Anonym (XY)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-23 06:44:17 följande:
    Också läst liknande. Kvinnan gjorde en fejkprofil och låtsades vara man. Skillnaden var som natt och dag.
    Men här så påstår kvinnor att artikeln jag länkade till är båg.
    Om det är debattartikeln i Aftonbladet så det just en debattartikel skriven av en kille som vill anföra sin högst personliga uppfattning. Det är *inte* Scientific American.
    sedan, jag slås av att så många tror att detta är en fråga om rättvisa?
    Då verkligheten är orättvis, inga supermodeller gillar min profil!, så vältrar man sig i självömkan och bitterhet. Om en tillstymmelse av detta syns i profilen tror fan att ingen vill gilla eller ha en andra träff.
    Bittra människor är energitjuvar och de som kan välja? väljer och kvar står de bittra och får ytterligare bevis för hur orättvist det är
  • Anonym (XY)

    Och; en profil handlar om att väcka nyfikenhet, bilder, text måste väcka nyfikenhet!
    Attitude goes a lång way!


    Är man inte snygg så måste man göra något annat som väcker nyfikenhet, visar att här finns det mer! Du måste få den andre att vilja veta mer?
    Jag avskyr texter typ - jag söker kärleken, totalt ointressant! Det gör väl alla?
    Jag vill se humor, självdistans, jag vill bli attraherad psykiskt och fysiskt och rimligtvis agerar kvinnor på samma sätt.
    Med en slätstruken profil utan något som får en att haja till så blir man bortvald

  • Anonym (...)

    Undrar fortfarande varför. Ni som diskuterar här är ju knappast positiva. Varför fortsätta med något som inte leder någonstans och tom är förnedrande? Både kvinnor och män klagar på att deras självkänsla tagit stryk sedan de började med nätdejting.

  • Anonym (KD)
    Anonym (...) skrev 2021-10-23 19:15:35 följande:
    Undrar fortfarande varför. Ni som diskuterar här är ju knappast positiva. Varför fortsätta med något som inte leder någonstans och tom är förnedrande? Både kvinnor och män klagar på att deras självkänsla tagit stryk sedan de började med nätdejting.
    Håller med! Testade en kort period och aldrig igen. Det är en sjuk miljö.
  • Anonym (XY)
    Anonym (...) skrev 2021-10-23 19:15:35 följande:

    Undrar fortfarande varför. Ni som diskuterar här är ju knappast positiva. Varför fortsätta med något som inte leder någonstans och tom är förnedrande? Både kvinnor och män klagar på att deras självkänsla tagit stryk sedan de började med nätdejting.


    Varför? Därför att jag träffade min förra särbo på nätet, vi höll ihop i 10 år.
    tog slut då vi växte ifrån varandra. Varit singel i drygt två år.
    Jag har träffat flera kvinnor och precis i dagarna träffat en ny tjej som jag verkligen tror på. Hon triggar allt det som jag gillar, snygg, lite galen, klok och vi har grymt roligt ihop.
    Att bli dissad hör till spelets regler precis som att dissa. Klarar man inte det så är nätdejting inget man skall ägna sig åt
Svar på tråden Varför nätdejtar alla?