• Anonym (Förvirrad)

    Kan man be din partner att sluta umgås med någon?

    Hej,

    Pojkvännens bästa vän umgås med killar som kom hem till mig för plocka upp min pojkvän från mig. Bästa kompisen har inte sagt förlåt. Pojkvän vill fortfarande vara vän om bästa kompis säger förlåt men jag vill inte att de ska vara vänner.

    Så för ungefär 3 månader sedan hängde jag med min pojkvän hos mig, när några gamla vänner började skicka meddelanden till honom. De där bad om att få hänga sa han nej. Det var då de började säga att jag håller honom som gisslan och att de måste befria honom från mig (i den här gruppchatten kallade de mig en kille, feminist och ful osv) Så när jag och han var ute vid min häst ringde de honom och sa att de skulle komma och hämta honom, de var visst i staden där jag bor. Han sa nej och vi tänkte inget mer om det. Efter hästen kör vi hem till honom för att senare se bilder i gruppchatten där dem är utanför mitt hem. Jag har aldrig träffat dem och de vet inte var jag bor, så vi misstänker att de har googlat mitt namn för att hitta adressen eller frågat bästa kompisen för han vet var jag bor.

    Nu till problemet, hela tiden min pojkväns bästa vän (låt oss kalla honom Adam) pratat med dessa killar. Jag undrar varför Adam inte har sagt något till dessa killar om att gå för långt. När min pojkvän frågar honom i telefonen säger Adam bara vad de andra killarna säger (de är i en gruppchatt när vi textar honom och pratar med varandra, detta var samma dag som det hände) så Adam ställer dem frågorna och berättar vad de säger tillbaka. På frågan om Adam tycker att det de gjorde är fel säger han ingenting, bara ignorerar frågan.

    De följande dagarna har jag svårt att sova och kände mig inte bekväm att gå ut. Nu 3 månader senare vill min pojkvän prata med Adam igen och göra saker med honom. Om Adam säger förlåt när de pratar nästa gång. Jag har sagt till min pojkvän att jag inte vill att de ska vara vänner längre och att de inte ska umgås. Adam pratar fortfarande med killarna som ville frigöra (kidnappa) min pojkvän och har gett mig så många problem med att gå ut och känna mig för följd.

    Har jag fel som vill det? Överreagerar jag bara och det är ingen stor sak?

  • Svar på tråden Kan man be din partner att sluta umgås med någon?
  • Tow2Mater

    Du har överreagerat enormt på ett skämt.

    Har sett det tidigare att just hästtjejer gärna kräver killarna ska vara med dem och deras hästintresse och de ger inget utrymme till andra saker, kanske ligger det en san orsak bakom?

  • Anonym (Mi)

    Jag tycker att det var klokt av din kille att distansera sig från ett gäng med så fult beteende. Men låt honom ge bästa kompisen en chans! Om han har din pojkvän som trygghet kanske han också kan lämna de andra killarna bakom sig.

  • Anonym (Beror på)

    Du överreagerar på "kidnappningen" men de pratar riktigt illa om dig, och din kille står inte upp för dig. Om han inte kan ta din sida gentemot såna idioter är han inget att ha. Du kan så klart inte bestämma vem han umgås med men han ska kunna visa var han står och dessutom välja normalt sällskap. Det säger en hel del om en kille, vilken slags "kompisar" han har.

  • Drottningen1970

    Men Adam är väl inte ansvarig för vad de andra killarna gjorde.

    Låter som omogna killar som säger omogna saker.

    Fattar inte varför du inte vill gå ut?

  • Drottningen1970

    Och de ville inte kidnappa din kille, de ville hämta honom för att umgås.

    Du behöver verkligen släppa detta. Din reaktion låter inte helt sund.

  • Anonym (Mia)

    Du överreagerar inte. Din kille borde kapa med dem som kallar dig fula ord och inte respekterar mig. Om din kille är ok med att umgås med folk som inte visar dig respekt så är han inget att ha.

  • Anonym (Förvirrad)

    Kan lägga till att killarna som ville umgås inte har pratat med pojkvännen på 2-3 år

  • Drottningen1970
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-10-23 16:43:19 följande:

    Kan lägga till att killarna som ville umgås inte har pratat med pojkvännen på 2-3 år


    Fast återigen. Vad dessa omogna killar sagt och gjort är ju varken din kille eller Adams fel. Din kille vill ju inte umgås med dessa. Däremot vill han umgås med Adam som är hans vän. Adam i sin tur känner dessa killar och du anser att Adam borde be om ursäkt för att han inte läxar upp dom när de pratar illa om dig. Detta är väl ändå inte Adams ansvar? Men du vill att Adam ska be om ursäkt för att han ska få fortsätta vara vän med din kille.

    Du drar saker alldeles för långt i detta. Din kille verkar oerhört tolerant som står ut med ditt orimliga resonemang.
  • Anonym (E)

    Nej man kan inte be sin partner att sluta umgås med någon. Låter som att du överreagerar på ett gäng omogna småpojkar.

  • Anonym (A)
    Drottningen1970 skrev 2021-10-23 16:04:18 följande:
    Men Adam är väl inte ansvarig för vad de andra killarna gjorde.

    Låter som omogna killar som säger omogna saker.

    Fattar inte varför du inte vill gå ut?
    Håller med
  • Fiona M

    Som svar på rubriken:

    Visst kan man be partnern sluta umgås med nån, men det är inte schysst.

    Från vad du skriver tycker jag du överdriver och lägger otroligt mycket skuld på kompisen när han inte aktivt gjort nåt.

    Börjar man isolera sin partner från umgänge är man galet ute.

Svar på tråden Kan man be din partner att sluta umgås med någon?