• Anonym (Hopplös)

    Vågar inte skilja med…Hjälp!

    Hej!


    Jag funderar på att lämna min man men vågar inte! Jag har investerat 14 år av mitt liv på förhållandet och har ett barn som jag har kämpat 4år för att få. Jag älskar honom men vi FUNKAR INTE ihop! Han har misshandlat mig psykiskt nu i många ?många år och nu orkar jag inte mer! Det enda jag bryr mig om är mitt barn. Jag har totalt tappat hopp om en ljus framtid för mig själv en 40 åring som har gett kärlek, tid, uppmärksamhe, omtanke, pengar mm i förhållandet men känner att jag har fått sorg, oro, ångest, ökad vikt tillbaka. Jag är inte en olycklig kvinna jag är miserabel och hopplös. 

    Jag sitter fast! 

  • Svar på tråden Vågar inte skilja med…Hjälp!
  • Anonym (Jens)

    Du kommer inte ångra dig om du lämnar. Du kommer känna att en Sten lättat från ditt bröst. Du har inte investerat 14 år, du har slösat bort ditt liv.

  • Anonym (Inte ett träd)

    Du upplever att du sitter fast men du är inte ett träd.

    Vill du lära ditt barn att då här ser förhållanden ut eller vill du lära ditt barn att man inte ska må dåligt i ett förhållande?

    Så, vad behöver du göra för att ta dig loss?

    Bostaden, är den något du kan behålla? Om inte, ställ dig genast i alla bostadsköer och ring alla värdar, berätta för vänner och bekanta, kanske har någon en stuga att hyra ut.

    Kolla blocket och kvalster.

    Har ni gemensam vårdnad? Om inte så blir allt enklare.

    Ekonomin, börja spara allt du kan.

  • Anonym (Inte ett träd)

    Missade att du skrev man, ta ut lite pengar varje gång du handlar eller swisha någon du litar på, för har ni inte äktenskapsförord så ska ni dela på alla pengar.

  • Anonym (Livet är kort)

    Varför vågar du inte? Vad är du rädd för? Att han ska skada dig om du lämnar? Att vara ensam resten av livet? Att ekonomin ska krascha?

    Du kommer att fixa ensamlivet, du kommer att klara dig ekonomiskt och du kommer antagligen träffa någon bättre sen. Även om det inte blir så är det faktiskt bättre att vara ensam än att bli misshandlad.

    Du har redan gett det 14 år. Du har bara ett liv. Tänkte du spendera resten också i klorna på honom...? Och tänk på ditt barn, hur kommer hen att växa upp i en sån familj, vilken förebild blir ni för hens framtida relationer...?

    Gör det som är bäst för dig och ditt barn.

  • Anonym (A)
    Anonym (Livet är kort) skrev 2021-10-24 08:56:25 följande:

    Varför vågar du inte? Vad är du rädd för? Att han ska skada dig om du lämnar? Att vara ensam resten av livet? Att ekonomin ska krascha?

    Du kommer att fixa ensamlivet, du kommer att klara dig ekonomiskt och du kommer antagligen träffa någon bättre sen. Även om det inte blir så är det faktiskt bättre att vara ensam än att bli misshandlad.

    Du har redan gett det 14 år. Du har bara ett liv. Tänkte du spendera resten också i klorna på honom...? Och tänk på ditt barn, hur kommer hen att växa upp i en sån familj, vilken förebild blir ni för hens framtida relationer...?

    Gör det som är bäst för dig och ditt barn.


    Håller med
  • AndreaBD

    Jag var i samma läge, också 14 år, men med 3 barn. Funkar det inte så gör det bara inte det. Det kommer inte att ändra sig. Vill du verkligen ha det så resten av ditt liv? När du skulle kunna börja om och träffa rätt person. Det gjorde jag. Men även innan jag gjorde det, så tyckte jag att det var så skönt att slippa stress, dålig stämning, gnäll. 

    Vad är det rädd för? Du kommer inte att ångra dig. Det skulle ju ändå aldrig funka. 

  • Anonym (Vågar jag vågar du)

    Det går om du vill.Du har rätt att må bra och få respekt och kärlek i ditt förhållande.Får du inte det,så måste du prioritera dig själv.Jag vågade,då kan andra våga ochså!

Svar på tråden Vågar inte skilja med…Hjälp!