Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

    Varför spelas Yasin byn men inte Ultima Thule

    Fagerlund skrev 2021-10-26 11:46:56 följande:

    Hur är logiken här? 


    Logiken är att Ultima Thule är medelålders svenska män som spelar vikingarock med nationalistiskt tema. Det är dålligt.

    Yasin är ung och mångkulturell och "rappar" socialrealistiskt . Det är bra.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

    Alltså, det är P3 och public service.

    Varför ens ställa frågan?


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

    Spelas det överhuvudtaget vikingarock i public service?


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    felix le chat skrev 2021-10-27 15:22:03 följande:
    Har aldrig hänt

    Nja, på tidigt 90-tal vill jag bestämt minnas att åtminstone Ultima Thule spelades på vanlig radio. Det var lite svårt att undvika eftersom de hade flera ettor på hitlistorna de åren.

    Idag är det inte lika mycket vikingarock hos SR.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-10-28 08:02:48 följande:
    ... eller alla dessa pekare som rapar om att knulla orrar tills man saggar...
    Orrar


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2021-10-28 09:12:46 följande:
    Pekarna kanske är zoofiler?
    Ja, vem annars vill ha sex med en orre?!
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    felix le chat skrev 2021-10-29 09:25:31 följande:
    Manar till försiktighet vid användandet av order ORRE då det bland vissa
    etniska folkgrupper nyligen invandrade till landet kan uppfattas som mycket provocerande och leda till upplopp främst på gymnasienivå i västsverige.
    ( stavas även orroz )

    you have been warned
    Denna underbara mångkultur som vi alla så hett önskar.

    Visst är den fantastisk?

    Ja, det var väl nåt upplopp i Göteborg efter att en massa hey-bruschan-folk hade kränkt varandra fram och tillbaka. Då blev det slagsmål och en och annan orre utdelades. 

    "Ska'ru ha're en orre, va?!"
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    felix le chat skrev 2021-10-29 14:24:27 följande:
    Det här har hänt på riktigt:   gbgorroz

    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/detta-har-h%C...
    Jag vet, så eländigt, usla individer med så tragiska värderingar och neandertals-kultur.

    Slåss för sin "heder" ...

    Nä, annat var det på min tid. En snyting ska bara delas ut om den verkligen förtjänats:



    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-10-31 17:26:14 följande:
    Står inte ut med vare sig "gansgterrrap" eller Ultim Thule. Gangsterrap är pinsamt uselt, Ultima Thule är pinsamt usla musiker. 
    Oklart om Ultima Thule är usla musiker men hela genren är rätt ... oharmonisk(?) ... att lyssna på.

    Mycket basröst. Ljud långt nedifrån strupen. Mer instrument än röst i ljudbilden. Väldigt svårlyssnat. 
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
Svar på tråden Varför spelas Yasin byn men inte Ultima Thule