• Anonym (Kemiskt)

    Kemi kollegor

    Tusende tråden på temat såklart men.

    Har sjuk attraktion till kollega och tror han känner samma.

    Idag satt vi bredvid varandra och han flera gånger rörde mig , mitt lår med sin hand min fot med sin fot. Det fanns ingen anledning för honom att göra det, det var inte trångt och vi var ensamma. Det är inte första gången med honom som det händer men idag var det extremt. Det har sas trappats upp och jag vet inte hur jag ska ta det vidare. Kändes nästan uppenbart hans intention.

    Vill verkligen ligga med honom. Svårt att låta bli men borde verkligen skärpa mig (är ju inte lämpligt alls). Hur ska jag bemöta det här. Låtsas som ingenting?

  • Svar på tråden Kemi kollegor
  • Anonym (gör det inte så komplicerat)
    Anonym (Kemiskt) skrev 2021-10-27 11:27:11 följande:

    Jaha och hur ska jag ta det vidare på ett snyggt sätt då


    Du får väl se till att vidröra tillbaka lite diskret och på ett snyggt sätt. Om båda vidrör varandra lite smått och ingen av er drar sig undan så kommer det ju utvecklas till mer vidrörning! Och att det skulle vara trakasserier är bara fånigt. Han verkar ju ha full koll på vilka signaler du skickar ut och agerar därefter. En hederlig flirt! Njut!
  • Linnie
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 10:28:56 följande:
    Dom kan också läsa andras signaler, för det har normala och sociala människor lärt sig. I synnerhet män har lärt sig det, att läsa kvinnors signaler.
    Nej.. det kan nog vara svårt för vem som helst att läsa andras signaler, när det kommer till kärlek, inviter, intresse för annan person. Speciellt i situationer som på arbetet där man inte kan vara lika öppen.
    Man kan aldrig lära sej att läsa alla kvinnors eller mäns signaler eftersom alla "signalerar" olika men med vissa likheter.. Det är nog när man tror att man kan det som man misstar trevlighet för ett eventuellt intresse.

    Har hänt flera gånger att män tror att jag är intresserad. Har oftast aldrig haft en tanke på det och blir nästan lite chockad av att någon tror att jag sänder ut sådana signaler när jag bara är trevlig..

    Men i ts fall känns det solklart att han är intresserad. Annars hade han väl inte sökt dina fötter under bordet? Råkar man nudda någons fot under bordet när inget intresse finns så ursäktar man sej nog oftast och drar undan foten till ett läge där det inte råkar hända igen, eller drar undan foten utan att ursäkta sej. Eller säger nåt, typ; va? Är det här din fot? (och petar på den med tån) Trodde det var en råtta eller nåt.
  • Anonym (Kemiskt)
    Linnie skrev 2021-10-27 18:52:44 följande:

    Nej.. det kan nog vara svårt för vem som helst att läsa andras signaler, när det kommer till kärlek, inviter, intresse för annan person. Speciellt i situationer som på arbetet där man inte kan vara lika öppen.

    Man kan aldrig lära sej att läsa alla kvinnors eller mäns signaler eftersom alla "signalerar" olika men med vissa likheter.. Det är nog när man tror att man kan det som man misstar trevlighet för ett eventuellt intresse.

    Har hänt flera gånger att män tror att jag är intresserad. Har oftast aldrig haft en tanke på det och blir nästan lite chockad av att någon tror att jag sänder ut sådana signaler när jag bara är trevlig..

    Men i ts fall känns det solklart att han är intresserad. Annars hade han väl inte sökt dina fötter under bordet? Råkar man nudda någons fot under bordet när inget intresse finns så ursäktar man sej nog oftast och drar undan foten till ett läge där det inte råkar hända igen, eller drar undan foten utan att ursäkta sej. Eller säger nåt, typ; va? Är det här din fot? (och petar på den med tån) Trodde det var en råtta eller nåt.


    Ja det var för mycket tillfälligheter faktiskt eftersom det hände flera gånger. Vi satt bredvid varandra på ett teamsmöte.

    Det är inte vanligt att man råkar nudda folk flera gånger överlag. Men rent teoretiskt kan han ju ha varit så fokuserad att han inte tänkte på det hela. Var jäkligt svårt för mig att koncentrera mig under mötet iaf
  • Anonym (kaffedraken2)
    Linnie skrev 2021-10-27 18:52:44 följande:
    Nej.. det kan nog vara svårt för vem som helst att läsa andras signaler, när det kommer till kärlek, inviter, intresse för annan person. Speciellt i situationer som på arbetet där man inte kan vara lika öppen.
    Man kan aldrig lära sej att läsa alla kvinnors eller mäns signaler eftersom alla "signalerar" olika men med vissa likheter.. Det är nog när man tror att man kan det som man misstar trevlighet för ett eventuellt intresse.

    Har hänt flera gånger att män tror att jag är intresserad. Har oftast aldrig haft en tanke på det och blir nästan lite chockad av att någon tror att jag sänder ut sådana signaler när jag bara är trevlig..

    Men i ts fall känns det solklart att han är intresserad. Annars hade han väl inte sökt dina fötter under bordet? Råkar man nudda någons fot under bordet när inget intresse finns så ursäktar man sej nog oftast och drar undan foten till ett läge där det inte råkar hända igen, eller drar undan foten utan att ursäkta sej. Eller säger nåt, typ; va? Är det här din fot? (och petar på den med tån) Trodde det var en råtta eller nåt.
    Ja, det är konstaterat att män har svårt att fatta när en kvinna är intresserad. Förutom här på Familjeliv. 
    Här är det normala och sociala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler, som gäller.
    Jag har länkat till flera artiklar om ämnet tidigare, men jag hade fel. Dom som skrev artiklarna hade också fel. Undersökningarna också.

    Sen så är det vanligt att män inbillar sig intresse. Och många kvinnor är trötta på att dom inte kan vara glada, sociala och trevliga, utan att mannen börjar tro saker.
    Återigen så hade jag fel när jag skrev det här i tidigare trådar.

    Enligt dom flesta på forumet så är majoriteten av kvinnor likadana. Så det är inte alls svårt att veta, och läsa av en kvinnas signaler.
    Om man är normal.
  • Anonym (Kemiskt)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-27 20:39:48 följande:

    Ja, det är konstaterat att män har svårt att fatta när en kvinna är intresserad. Förutom här på Familjeliv. 

    Här är det normala och sociala män har lärt sig att läsa kvinnors signaler, som gäller.

    Jag har länkat till flera artiklar om ämnet tidigare, men jag hade fel. Dom som skrev artiklarna hade också fel. Undersökningarna också.

    Sen så är det vanligt att män inbillar sig intresse. Och många kvinnor är trötta på att dom inte kan vara glada, sociala och trevliga, utan att mannen börjar tro saker.

    Återigen så hade jag fel när jag skrev det här i tidigare trådar.

    Enligt dom flesta på forumet så är majoriteten av kvinnor likadana. Så det är inte alls svårt att veta, och läsa av en kvinnas signaler.

    Om man är normal.


    Folk på forumet kan vara oerhört dömande. Släpp dem de bara vill vara elaka.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Kemiskt) skrev 2021-10-28 14:59:13 följande:
    Folk på forumet kan vara oerhört dömande. Släpp dem de bara vill vara elaka.
    Tveklöst.
    Jag bryr mig inte längre. Förut blev jag förbannad.
    Men det finns såna människor irl också. Dom gör mig fortfarande förbannad. Det bästa är att inte prata med dom.
  • Anonym (kvinna)

    Äsch sätt på kollegan bara. Gör det på jobbet t o m. Ger lite extra spänning.

    Vet inte hur många kollegor jag legat med genom åren, har aldrig blivit ens lite skum stämning efteråt.

  • Anonym (Kemiskt)
    Anonym (kvinna) skrev 2021-10-28 16:49:53 följande:

    Äsch sätt på kollegan bara. Gör det på jobbet t o m. Ger lite extra spänning.

    Vet inte hur många kollegor jag legat med genom åren, har aldrig blivit ens lite skum stämning efteråt.


    Ja funderar på det haha

    Hur har du vågat få till det? Så himlar spännande låter det! Berätta gärna
  • Anonym (AF)
    Anonym (Kemiskt) skrev 2021-10-27 17:10:45 följande:
    Det du beskriver är det som vi oxå gör. Vi gillar att vara tillsammans och tiden flyger iväg och vi har svårt att skiljas åt.

    Jag har visserligen suttit nära honom osv och visst har det hänt att jag råkat nudda handen eller foten på honom. Men igår var väldigt mycket. Det håller jag med om. Men svårt att veta om det var med meningen. Han kan ju alltid säga att det var en olycka
    Han skickade röksignaler igår, är du intresserad så bör du agera snarlikt eller skicka nån lika tydlig röksignal tillbaks. Fråga om han vill göra något utanför jobbet. 

    Är du inte intresserad så kan du sätta dig så långt ifrån honom att det blir sjukt konstigt om han råkar nudda dig. Han kommer fatta.
  • Linnie
    Anonym (Kemiskt) skrev 2021-10-27 19:19:43 följande:
    Ja det var för mycket tillfälligheter faktiskt eftersom det hände flera gånger. Vi satt bredvid varandra på ett teamsmöte.

    Det är inte vanligt att man råkar nudda folk flera gånger överlag. Men rent teoretiskt kan han ju ha varit så fokuserad att han inte tänkte på det hela. Var jäkligt svårt för mig att koncentrera mig under mötet iaf
    Jag tror faktiskt inte att det är så särskilt vanligt att bara "råka" nudda vid någon som sitter bredvid flera gånger utan att vara medveten om det.

    Visst kan han varit fokuserad och inte tänkt på det, men allra troligast är väl att det var i allra högsta grad medvetet: )
    Förstår att det var svårt för dej att koncentrera dej under mötet;-D

    Tycker att du bara ska njuta av situationen utan att skynda och se vad som händer. För visst ger detta dej extra energi, att det känns superkul att gå till jobbet, en djupare mening med tillvaron och inte minst pirr: )?
    Trevliga biverkningar av förälskelse i någon grad..

    Har tyvärr ingen egen trevlig "kärlek på jobbet-historia" att dela med mej av...
    Men visst, har varit lite småförälskad på avstånd i en person på samma arbetsplats för längesedan. Det var en relation som inte på något sätt var tänkbar, så njöt av känslan av att bara vara småkär och få se personen varje dag. Allt kändes lite lättare och på jobbet gick det bra och min energi var på topp!

    Det är en gåva att få vara kär, det är kraftiga naturliga kemikalier och hormoner som rusar runt i hjärnan och kan tom. bota en lättare depression. Tycker det är helt fantastiskt när man får vara med om det. Händer däremot så sällan som vuxen! När jag var tonåring var jag kär jämt nästan. Det hör väl iofs tonåren till, men det var trevligt att vara kär så ofta, oavsett om det blev en relation av något slag eller inte.

    Lycka till med jobb-flirtandet, tsSkål
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Kemiskt) skrev 2021-10-27 15:56:05 följande:
    Tycker du att det är trakasserier? Jo jag tänkte tanken igår att hade jag inte varit intresserad så kan det nog ha räknats som det. Lite gränsfall. Men ja rent teoretiskt är nog att nudda någons lår med handen några sekunder samt att trycka benet mot benet osv kanske det.

    Känner inte att jag är där att jag ska anmäla honom för det. Jag har trots allt troligtvis sänt ut en hel del signaler är jag säker på
    Han har ett gränslöst beteende. Just i detta fallet är det besvarat, nästa gång är det
    inte besvarat och då råkar någon illa ut.
    Man skall inte normalisera tafsande på jobbet.
    Jag har ( som chef ) hanterat sååå många situationer som vuxna människor
    aldrig skulle ha satt sig i.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Kemiskt) skrev 2021-10-28 20:09:48 följande:
    Ja funderar på det haha

    Hur har du vågat få till det? Så himlar spännande låter det! Berätta gärna
    Jag kan egentligen vara ganska blyg så tar sällan första steget trots att jag är väldigt flörtig mot killar jag känner. Men så fort jag fattar att en kille är intresserad kör jag bara på. Då är jag rättfram. Inga spel.

    Oftast har man väl träffats på krogen eller när det varit jobbfest, och med lite alkohol i blodet märker man ju ofta vad killarna vill. Sen har jag väl haft "turen" eller vad man ska säga, att jobba med män som verkligen säger rakt ut att dom tycker jag är het. Efter det är det bara fantasin som sätter gränsen.
  • Obscenitet
    Anonym (Micke) skrev 2021-10-29 09:10:32 följande:

    Han har ett gränslöst beteende. Just i detta fallet är det besvarat, nästa gång är det

    inte besvarat och då råkar någon illa ut.

    Man skall inte normalisera tafsande på jobbet.

    Jag har ( som chef ) hanterat sååå många situationer som vuxna människor

    aldrig skulle ha satt sig i.


    Normalisera tafsande? Ja kanske värt att tänka på men i et här fallet så är det ju en pågående flirt låter det som?
  • Obscenitet
    Anonym (kvinna) skrev 2021-10-29 15:59:17 följande:

    Jag kan egentligen vara ganska blyg så tar sällan första steget trots att jag är väldigt flörtig mot killar jag känner. Men så fort jag fattar att en kille är intresserad kör jag bara på. Då är jag rättfram. Inga spel.

    Oftast har man väl träffats på krogen eller när det varit jobbfest, och med lite alkohol i blodet märker man ju ofta vad killarna vill. Sen har jag väl haft "turen" eller vad man ska säga, att jobba med män som verkligen säger rakt ut att dom tycker jag är het. Efter det är det bara fantasin som sätter gränsen.


    Hur har det blivit efteråt?
  • Anonym (kvinna)
    Obscenitet skrev 2021-10-29 16:30:31 följande:
    Hur har det blivit efteråt?
    Det bestämmer man själv. Går man på nålar runt varandra kan det säkert bli pinsamt, men jag har aldrig upplevt det för jag beter mig som vanligt efteråt.
    Fortsätter med lite flörtig stämning, en blinkning här och där. Skrattar åt hur kul man hade tillsammans eller nåt sånt.


  • Obscenitet
    Anonym (kvinna) skrev 2021-10-29 16:39:11 följande:

    Det bestämmer man själv. Går man på nålar runt varandra kan det säkert bli pinsamt, men jag har aldrig upplevt det för jag beter mig som vanligt efteråt.

    Fortsätter med lite flörtig stämning, en blinkning här och där. Skrattar åt hur kul man hade tillsammans eller nåt sånt.


    Inte upprepat sig?
  • Anonym (Solros)
    Anonym (Micke) skrev 2021-10-29 09:10:32 följande:

    Han har ett gränslöst beteende. Just i detta fallet är det besvarat, nästa gång är det

    inte besvarat och då råkar någon illa ut.

    Man skall inte normalisera tafsande på jobbet.

    Jag har ( som chef ) hanterat sååå många situationer som vuxna människor

    aldrig skulle ha satt sig i.


    Är det du personligen som blivit utsatt för det eller dina anställda?

    Usch jag vet själv hur det är när män på jobbet tar på en på ett opassande sätt, inte kul alls.
  • Anonym (kvinna)
    Obscenitet skrev 2021-10-29 17:25:12 följande:
    Inte upprepat sig?
    Jo jag är inte en tjej killar bara ligger med en gång.
  • Anonym (Kemier)

    Efter händelsen så blev jag sjuk och därefter så blev han sjuk och var borta en vecka. När han kom tillbaka för några dagar var han helt förstörd, verkade så sänkt och deppig.

    Efter det så har han hållit en ganska låg profil mot mig.

    Kan ju vara dålig känsla hos honom( ånger) eller rädsla. Eller så tycker han att han inte ska göra mer nu. Alternativt så tycker han att jag misstolkade allt och nu känner obehag.

    Oavsett vad så är det en annan stämning nu. Känns som om något har hänt.

  • Anonym (Kemier)
    Anonym (Kemiskt) skrev 2021-10-26 20:53:04 följande:

    Tusende tråden på temat såklart men.

    Har sjuk attraktion till kollega och tror han känner samma.

    Idag satt vi bredvid varandra och han flera gånger rörde mig , mitt lår med sin hand min fot med sin fot. Det fanns ingen anledning för honom att göra det, det var inte trångt och vi var ensamma. Det är inte första gången med honom som det händer men idag var det extremt. Det har sas trappats upp och jag vet inte hur jag ska ta det vidare. Kändes nästan uppenbart hans intention.

    Vill verkligen ligga med honom. Svårt att låta bli men borde verkligen skärpa mig (är ju inte lämpligt alls). Hur ska jag bemöta det här. Låtsas som ingenting?


    Uppdatering

    Efter den här händelsen så blev jag sjuk två dagar och därefter han sjuk en vecka och nör han kom tillbaka verkade han närmaste deprimerad. Nu ignorerar han mig mer eller mindre. Svarar knappt på mejlen

    Så att ja, det var det det.

    Kanske lika bra men man blir ju nojig över vad han tänker/känner egentligen. Lite orolig över det faktiskt
Svar på tråden Kemi kollegor