• MommyA

    Missfall pga infektion.

    Fick missfall i början på Juli i år pga en infektion I livmoderhalsen. Vattnet gick i vecka 19+ och sen visade det sig att jag hade en infektion. Någon annan som har varit med om detta? Och har ni försökt eller blivit gravida efteråt? Vad fick ni för "hjälp" av vården? Jag går nu runt och tror att det hänt något med min livmoder som gör att jag inte blir gravid. Har gjort ett par försök nu men är så otålig. Vet att en gravid kan ta lång tid att få till. Men är orolig och vill inget annat än att bli gravid nu helst igår.

  • Svar på tråden Missfall pga infektion.
  • MommyA
    Anonym (Susanne) skrev 2021-10-28 13:46:11 följande:

    Beklagar!

    Vad var det för infektion? Är den borta nu? Isåfall finns väl alla förutsättningar för att försöka igen?


    Det vet dem inte, men att jag hade en infektion i livmoderhalsen. Tror dem pga vattenavgång och förhöjda värden. Var i Juli så den är ju borta, fick antibiotika. Det var helt okej efter att försöka igen, och det gör vi men är rädd att det inte kommer att funka alls. Ville se om någon annan har varit med om samma sak. 
  • MommyA
    Anonym (Susanne) skrev 2021-10-28 14:08:33 följande:

    Jag fattar.

    Lycka till och hoppas ni lyckas och att det går vägen nästa gång


    Tack så mycket :)
  • MommyA
    Anonym (S) skrev 2021-10-28 15:21:50 följande:

    Beklagar! Fick du behandling och blev av med infektionen?


    Ja jag fick antibiotika och blev av med den.
  • MommyA
    Anonym (S) skrev 2021-10-28 15:30:16 följande:

    Hade du några symtom på infektion?


    Blev lite förkyld och hostig dagarna innan och hade färgade flytningar. Men det förstod jag inte då utan det kom jag på efteråt.
  • MommyA
    Anonym (S) skrev 2021-10-28 21:39:54 följande:

    Blev du av med symtomen?


    Ja efter kuren på sjukhuset så blev jag av med symtomen.
  • MommyA
    Bebis2021 skrev 2021-10-29 09:00:27 följande:

    Inte riktigt samma som dig, men hade ett MA I vecka 19, avstannat vecka 17, inga fel på varken mig eller bebis men man hittade enterokocker i moderkakan och bebis, verkar inte finnas någon tanke på att försöka förhindra detta vid nästa graviditet dom ansåg de vara väldig otur tydligen, så ja jag vet inte...


    Beklagar! Dem hittade inget alls på varken mig eller bebis. Både bra och dåligt. Hade väldig otur vi kan knappt förstå det. Undrar nästa varje dag vad det kan ha varit för bakterie. Ska googla på enterokocker.
  • MommyA
    kvackan88 skrev 2021-10-29 13:45:08 följande:

    Jag var i 16+1 när mitt vatten gick och 16+4 när jag fick "föda". De trodde också att jag hade någon infektion och såg smått förhöjda värden, men visste inte mer specifikt än så. Allt var bra med barnet.

    Jag är nu gravid i v 18 och jag måste säga att vården inte gör så himla mycket. Jag har köpt hem självtest för urinvägsinfektion som jag tar varje vecka, men i övrigt gör de liksom inget. Barnmorskan säger att jag ska få testa mig om jag har symtom på något, men många infektioner ger ju inget symtom förrän det är för sent... Förra gången kände jag inget fel alls.

    Jag menar inte att skrämma dig, men tycker att du ska stå på dig när/om du blir gravid igen. Jag försöker göra det till min barnmorska också. Har fått testa mig för uvi hos dem en gång efter mycket tjat, men inget säger ju att det är just uvi som orsakar...

    Jag beklagar verkligen att du var med om något så hemskt. Håller tummarna för att det går bättre i framtiden.


    Det är exakt samma som jag var med om då. Sjukt jobbigt att inte veta vad det var som orsakade det.

    Barnmorskor har sagt att jag ska få göra många tester när jag blir gravid igen. Men det återstår att se hur det blir då. När var du med om detta?
Svar på tråden Missfall pga infektion.