• Anonym (Ledsen)

Varför söker fler vub som ssk nu?!

Har sökt barnmorskeprogrammet i flera år, tidigare låg jag på reservplats ca 15 men har bara ökats och idag kom smällen ?-> plats 43 :,( jag blev så ledsen. Det blir bara svårare och svårare att komma in på programmet med andra ord. Enda lösningen är att läsa kurser för att få upp poängen, och då har jag ändå fler poäng än en grundutbildad sjuksköterska då jag läst extra kurser.

Varför är det så många fler som söker programmet nu? Någon som vet?

• Svar på tråden Varför söker fler vub som ssk nu?!
  • Anonym (anna)
    klyban skrev 2021-10-28 20:27:57 följande:
    Eller som en som inte kollat på detta på typ över 25år.
    Har du alltså en eftergymnasial utbildning på universitetsnivå?
  • klyban
    Anonym (anna) skrev 2021-10-28 21:00:44 följande:
    Har du alltså en eftergymnasial utbildning på universitetsnivå?
    Det berättar att jag inte har koll på antagningsparametrar och inget annat, och nu vet du.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (anna)
    klyban skrev 2021-10-28 23:26:46 följande:

Det berättar att jag inte har koll på antagningsparametrar och inget annat, och nu vet du.

Så du vill inte svara på min fråga?
  • klyban
    Anonym (anna) skrev 2021-10-28 23:34:12 följande:
    Så du vill inte svara på min fråga?

En irrelevant fråga för TS, och varför förstör du tråden med irrelevans.
    För det är inte vad TS vill läsa om.
    Starta en egen tråd istället.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF

Kanske för att man är mera intresserad av att ta hand om födande oftast friska kvinnor än art jobba med sjuka covid-19 patienter?

Eller så är det helt enkelt ny man har råd att finansiera vub eller nu man fått studieanställning.

• EpicF
    klyban skrev 2021-10-28 14:56:53 följande:

Din platsförändring beror på mer kvalificerade med bättre betyg har gått före dig.

Man tycker annars man skulle utöka platserna lite på dessa utbildningar och med tanke på att det finns en del problem hitta personal nog.

Kan du göra nått för öka dina betyg?

Och sen är väl arbetslivserfarenhet en parametrar också, eller?

Så kanske den ökar dina chanser längre fram.

För om du inte gör något, så är nog risken att du hamnar utanför var gång och så länge de inte ökar antalet utbildningsplatser.

Andra delar av landet, finns det platser där?

Nyss har man berättat att abortmotståndare som vägrar utföra aborter inte är välkomna att bli anställda som barnmorskor och efter beslut till sista instans tror jag.

Kanske en del platser kan frigöras pga dessa domar.

Snarare att folk med fler poäng och flera års arbetslivserfarenhet har gått för. Man söker inte på betygen, de är irrelevanta. Man söker enbart på högskolepoäng (alla Man har oavsett inom vilket ömne) och man kommer också oftast högre pga antalet år man jobbat.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-10-29 00:00:40 följande:
    Snarare att folk med fler poäng och flera års arbetslivserfarenhet har gått för. Man söker inte på betygen, de är irrelevanta. Man söker enbart på högskolepoäng (alla Man har oavsett inom vilket ömne) och man kommer också oftast högre pga antalet år man jobbat.
    Det är de parametrar det är, och dessa får man fixa annars står man kvar på liknande plats i kön, rätt självförklarande.
  • EpicF
    klyban skrev 2021-10-29 00:01:29 följande:

Det är de parametrar det är, och dessa får man fixa annars står man kvar på liknande plats i kön, rätt självförklarande.

Du trodde det var pga av betyg. Inte antalet högskolepoäng och antal jobbade år.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-10-29 00:05:19 följande:
    Du trodde det var pga av betyg. Inte antalet högskolepoäng och antal jobbade år.
    Redan förklarat.
  • Anonym (anna)
    klyban skrev 2021-10-28 23:56:38 följande:

En irrelevant fråga för TS, och varför förstör du tråden med irrelevans.

För det är inte vad TS vill läsa om.

Starta en egen tråd istället.

Varför förstör du tråden genom att svara på något du helt saknar kunskap om?
  • EpicF
    Anonym (anna) skrev 2021-10-29 11:24:57 följande:

Det är klybans specialitet
  • klyban
    Anonym (anna) skrev 2021-10-29 11:24:57 följande:

Det intressanta nog är att jag faktiskt pratade om det som TS ville prata om, och nu har jag uppdaterat mina kunskaper.
    Och allt du vill prata om var mig, hur relevant är min utbildning för TS?
    Om svaret är oklart, så är det helt irrelevant.

Och vi har också kommit fram till att TS bland behöver mer erfarenhet, enda du ville prata om var min person.
    Och då på tal om förstöra tråden.

EpicF skrev 2021-10-29 11:31:44 följande:
    Det är klybans specialitet

Du har fortfarande inte svarat på Popes fråga på vad du menade, och finner det så talande då du inget svar har.
    Min specialitet är annars saklighet, som ni två nu har tagit bort i tråden. och finner min person mer intressant att "diskutera"

• EpicF
    klyban skrev 2021-10-29 12:02:51 följande:

Det intressanta nog är att jag faktiskt pratade om det som TS ville prata om, och nu har jag uppdaterat mina kunskaper.

Och allt du vill prata om var mig, hur relevant är min utbildning för TS?

Om svaret är oklart, så är det helt irrelevant.

Och vi har också kommit fram till att TS bland behöver mer erfarenhet, enda du ville prata om var min person.

Och då på tal om förstöra tråden.

Eftersom du inte kunde svaret så har du inte pratat om det ts efterfrågade...
    klyban skrev 2021-10-29 12:02:51 följande:

Du har fortfarande inte svarat på Popes fråga på vad du menade, och finner det så talande då du inget svar har.

Min specialitet är annars saklighet, som ni två nu har tagit bort i tråden. och finner min person mer intressant att "diskutera"

Popes fråga? Jag har inte fått någon fråga från Popes. Finns inte ens någon med det nicket som har svarat i tråden.

Din specialitet är att svara irrelevant babbel på frågor du inte ens kan svaret. Allt för att få svara i en tråd. Inget saklighet alls.
  • klyban
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-10-28 14:49:14 följande:
    Har sökt barnmorskeprogrammet i flera år, tidigare låg jag på reservplats ca 15 men har bara ökats och idag kom smällen -> plats 43 :,( jag blev så ledsen. Det blir bara svårare och svårare att komma in på programmet med andra ord. Enda lösningen är att läsa kurser för att få upp poängen, och då har jag ändå fler poäng än en grundutbildad sjuksköterska då jag läst extra kurser.

Varför är det så många fler som söker programmet nu? Någon som vet?

Då får vi först veta vart du sökte, och kolla hur det ser ut där.

Så vad tänker du göra för öka dina chanser att bli intagen?
    För du måste göra nått om din dröm ska gå i uppfylles.

Svar på tråden Varför söker fler vub som ssk nu?!