Inlägg från: Anonym (normalt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (normalt)

    Mjölkproduktion ?

    Det är fullt normalt att dom känns mjukare.. mjölkstasen (som ger spända bröst första veckab) är borta och bebisen får äta så mycket att brösten helt enkelt inte hinner bli överfyllda. Inget fel med det. Låt bebisen äta när den vill så blir det bra.. om bebisen inte är nöjd så byter du bröst till den är det.. Ge inte flaska!!! Om bebisen vill ha mer så måste den få lägga en beställning för mer! Det finns flera tillbäxtfaser då bebisen behöver mer mjölk, då är det vanligt att bebisen är lite missnöjd/frustrerad. Men efter några dagar så ökar produktionen i brösten och bebisen blir lättare nöjd.

  • Anonym (normalt)
    Kvinna1989 skrev 2021-11-09 11:18:01 följande:

    Det var både BB och BVC som sa att vi måste ge flaska som extra om hon är missnöjd.. Det gör vi annars gråter hon så de tar aldrig slut.. men som tur händer det inte varje gång, än iaf.. Det går ju att pumpa ut efter varje amning så förstår inte riktigt vad som är felet egentligen.. kanske kommer för sakta eller något(?)


    Hur beter sig bebisen när amningen blir avbruten? Verkar den sätta i halsen? Ålar eller spänner den sig bakåt i en båge? Ofta kan magen ställa till det och man kan behöva rapa/ hjälpa till att få ut gaser/ vänta tills bebisen fått bajsat innan den kan komma till ro vid bröstet igen. Byte av amningsställning är ett tips, ofta kan det funka att prova flera olika.
  • Anonym (normalt)
    Kvinna1989 skrev 2021-11-09 11:57:06 följande:

    Min bebis har kolik, så alla dom tipsen har vi fått från BVC :) men Koliken har dock blivit bättre efter vi började med kolik droppar, tack och lov!

    När detta händer och vi byter bröst är hon nöjd ca 5-10 min, sen kommer gråten som inte tar slut.. Men tar slut när hon får flaskan och är även nöjd efter det. Skönt med lösning på det såklart, men ändå synd att det ska behövas tycker jag.

    Dom tyckte jag ska ge 30 ml på flaska efter VARJE amning även om hon är nöjd, men måste erkänna att nej, det gör jag inte. Varför tvinga i om hon inte vill ha eller är nöjd liksom :)


    Ojdå, ja kolik ger ju andra förutsättningar såklart. Det är svårt med dom små :) fortsätt köra på och känn efter precis som du gör.. whatever works liksom :) kan napp hjälpa också kanske? Min lille blev tyvärr tuttförvirrad av napp men det funkar ju jättebra för dom flesta om det är sugbehovet som behöver stillas.. min lille blev ju arg många gånger som det kom mjölk och han bara ville snutta xP

    Annars vill jag gärna tipsa alla som vill amma att läsa sagogrynets blogg! sagogrynet.wordpress.com/
Svar på tråden Mjölkproduktion ?