• Anonym (Otrohet)

    Varför är alla otrogna mot mig?

    Jag har varit med 4 killar och alla har varit otrogna mot mig. Det är 4 helt olika killar, dom är inte lika varann på nått sätt.

    Jag har antingen sett bättre ut eller på samma nivå som alla dessa killar, jag är snäll, jag tillfredställer behov. Jag är en för bra tjej helt enkelt. När jag frågat dom varför är det alltid samma svar: att de var nyfikna, behövde känna på nått nytt osv osv. Är alla killar otrogna om de får chansen eller är det någonting med mig som är fel?

  • Svar på tråden Varför är alla otrogna mot mig?
  • Anonym (Otrohet)
    Anonym (Lite samma problem...) skrev 2021-11-12 17:01:20 följande:

    Lite äldre än mig, vältränade, helsvenska, blonda eller ljusbrunt hår och blå ögon...(älskar blå ögon) träffar dem på gymmet. Mitt fel kanske delvis för jag är ofta den som söker kontakt först.


    Det är den. Det känns som om killarna jag har varit med enbart har varit otrogna om den andra tjejen tagit första steget. Men de ska ju inte vara otrogna oavsett. Många har ju försökt flirta med mig osv, men jag skulle ju aldrig ge något sånt tillbaka.
  • Anonym (Naiv)

    Var de otrogna med samma typer av tjejer?

    Min upplevelse är att det finns tjejer som är bra på förföra även de bästa killarna

  • Anonym (Otrohet)
    Anonym (Naiv) skrev 2021-11-12 17:28:49 följande:

    Var de otrogna med samma typer av tjejer?

    Min upplevelse är att det finns tjejer som är bra på förföra även de bästa killarna


    Vill inte vara elak, men tjejerna har alla haft någonting negativt. Exempelvis emotionellt instabila, lågutbildade, mindre attraktiva än mig. Alla tjejerna har tagit första steget till något intimt och de har varit väldigt på efter den fysiska otroheten medan mina ex har backat mer.

    Jag har en stark magkänsla och har varje gång kommit på dom med enbart min känsla. Jag drömmer om att de är otrogna, ont i magen o sånna grejer tills jag tvingar fram det ur dom. Då har de alla bönat o bett o gråtit och haft 100 miljoner förklaringar o ursäkter. Jag vet att alla ångrar det, så jag förstår inte varför??
  • Tom Araya
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 15:51:21 följande:

    Jag har varit med 4 killar och alla har varit otrogna mot mig. Det är 4 helt olika killar, dom är inte lika varann på nått sätt.

    Jag har antingen sett bättre ut eller på samma nivå som alla dessa killar, jag är snäll, jag tillfredställer behov. Jag är en för bra tjej helt enkelt. När jag frågat dom varför är det alltid samma svar: att de var nyfikna, behövde känna på nått nytt osv osv. Är alla killar otrogna om de får chansen eller är det någonting med mig som är fel?


    De har antagligen inte haft några starka känslomässiga band till dig, utan har bara sökt sällskap utnyttjat din välvilja.
  • KimLinnefeldt

    Kan de vara dejtingskadade? Man träffar någon som man gillar, sen smyger sig tanken på att... tänk om det finns en ännu bättre... Och så lägger man ut sin krok på nätet igen, eller irl på jobbet eller krogen.

    Sexet är bra. Men tänk om det finns ännu bättre...

    Ungefär som att köpa ny mobiltelefon varje år.

    "Tillräckligt bra" kanske inte räcker idag. Det finns så många möjligheter att träffa en till och en till.

    Jag är kroniskt trogen, tänker tacksamt att "jag får vara med henne" (och hennes barn). Det är en gåva från Gud att vara älskad och trygg.

  • Anonym (Jobba med dig själv)

    Det kan låta hårt, men den gemensamma nämnaren är ju du själv. Kan det vara så att du är en så tillmötesgående och duktig partner så att de i princip aldrig får lära känna dig ordentligt och att ni därför inte skapar ett tillräckligt starkt band? Eller så har du något jobbigt bagage som gör att du dras till en viss typ av (opålitlig) man, även om de utåt sett verkar vara helt olika varandra.

    Försök ta tag in dina egna problem så tror jag att det kommer att lösa sig.

  • Anonym (Tess)

    Jag skulle tro att det ändå finns någon röd tråd mellan killarna som du inte tänkt på, det behöver inte vara sådant som yrke, utseende, intressen, etnicitet utan jag tänker mer på djupare egenskaper såsom anknytningsmönster, bekräftelsebehov osv. Fundera över hur relationerna ser ut mellan dem och deras familjer, vänner och vilka ideal man har. De flesta har ett mönster där man förälskar sig i något man känner igen sig i och jag tror man måste identifiera det mönstret för att kunna bryta det.

  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 16:56:22 följande:
    Har dina killar nått gemensamt? Jag försöker hitta något gemensamt i mina killar, de finns säkert något man inte lägger märke till.
    Håller med inlägg 16, den gemensamma nämnaren är du själv. Antagligen har du redan innan otroheten visat att det är ok att inte respektera dig på andra plan, eller om du är väldigt krävande (needy som man säger på engelska) eller på andra sätt signalerar att man inte behöver ta dig på allvar.

    Det är du själv som valt killarna också, så redan där går ju nånting fel. Kan nästan garantera att du låtit dem komma undan med skitbeteenden, småsaker som kanske inte verkar betyda nånting men som till slut skapar ett mönster, att du är en tjej man inte behöver respektera. Det brukar handla om brutna löften framför allt, killar som t ex inte ringer när de lovat eller inte ställer upp när de lovat andra saker men att du slätar över istället för att sätta gränser (obs - det är inte detsamma som att skälla på dem), och att du fortsätter träffa såna skitstövlar istället för att släppa dem och gå vidare.
  • Anonym (Singel)
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 15:51:21 följande:

    Jag har varit med 4 killar och alla har varit otrogna mot mig. Det är 4 helt olika killar, dom är inte lika varann på nått sätt.

    Jag har antingen sett bättre ut eller på samma nivå som alla dessa killar, jag är snäll, jag tillfredställer behov. Jag är en för bra tjej helt enkelt. När jag frågat dom varför är det alltid samma svar: att de var nyfikna, behövde känna på nått nytt osv osv. Är alla killar otrogna om de får chansen eller är det någonting med mig som är fel?


    Kan fråga det samma min fru vart otrogen mot mig i ett år och 2 månader innan jag fick reda på tur vart ju att jag fick reda på det när jag vart i en annan stad o jobba så ny bor man hemma hos farsan igen och ligger i skilsmässa...

    Jag vart som du snäll lagade mat diska tvätta tog hand om ungar medan frugan vart ute o söp med sin älskare
  • Anonym (Otrohet)
    Anonym (Jobba med dig själv) skrev 2021-11-12 20:04:43 följande:

    Det kan låta hårt, men den gemensamma nämnaren är ju du själv. Kan det vara så att du är en så tillmötesgående och duktig partner så att de i princip aldrig får lära känna dig ordentligt och att ni därför inte skapar ett tillräckligt starkt band? Eller så har du något jobbigt bagage som gör att du dras till en viss typ av (opålitlig) man, även om de utåt sett verkar vara helt olika varandra.

    Försök ta tag in dina egna problem så tror jag att det kommer att lösa sig.


    Ja kanske. Jag vet bara inte vad det skulle vara för problem så det blir svårt att lösa det:/
  • Anonym (Otrohet)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2021-11-12 20:12:17 följande:

    Håller med inlägg 16, den gemensamma nämnaren är du själv. Antagligen har du redan innan otroheten visat att det är ok att inte respektera dig på andra plan, eller om du är väldigt krävande (needy som man säger på engelska) eller på andra sätt signalerar att man inte behöver ta dig på allvar.

    Det är du själv som valt killarna också, så redan där går ju nånting fel. Kan nästan garantera att du låtit dem komma undan med skitbeteenden, småsaker som kanske inte verkar betyda nånting men som till slut skapar ett mönster, att du är en tjej man inte behöver respektera. Det brukar handla om brutna löften framför allt, killar som t ex inte ringer när de lovat eller inte ställer upp när de lovat andra saker men att du slätar över istället för att sätta gränser (obs - det är inte detsamma som att skälla på dem), och att du fortsätter träffa såna skitstövlar istället för att släppa dem och gå vidare.


    Min vän sa att jag ger för mycket o kräver för lite. Att jag måste bli hårdare. Samtidigt vill jag inte behöva tvinga någon att vara lojal mot mig? Jag vill ju att dom ska vara det av egen vilja liksom
  • Ddny
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 16:07:47 följande:

    Är du inte sugen på andra? .


    Jag kan tycka många kvinnor är attraktiva, sexiga osv. Men jag skulle må så jävla dåligt om jag gjorde nåt, kasta bort en familj, skam, skyldig. Och skulle frun komma och berätta att hon varit otrogen skulle jag nog kräkas rakt ut av knuten i magen.
  • Västernorrlandskillen

    Det är inte ditt fel om din partner är otrogen.

    Jag levde sista åren med ex frun med med dåligt sexliv, men hade känts som ett svek mot vårt gemensamma barn med om jag varit otrogen.

  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 21:14:10 följande:
    Min vän sa att jag ger för mycket o kräver för lite. Att jag måste bli hårdare. Samtidigt vill jag inte behöva tvinga någon att vara lojal mot mig? Jag vill ju att dom ska vara det av egen vilja liksom
    Hård är rätt tänkt men inte riktigt mitt i prick. Mer att sätta gränser för vad man tycker är ok, och man måste inte alls vara aggressiv kring det heller. Inget fel med att ge mycket, och kräva kan man aldrig göra, men man ska ändå tänka på balansen så man inte ger för mycket. Matcha killens engagemang mer.
  • Anonym (man)
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 15:51:21 följande:

    Jag har varit med 4 killar och alla har varit otrogna mot mig. Det är 4 helt olika killar, dom är inte lika varann på nått sätt.

    Jag har antingen sett bättre ut eller på samma nivå som alla dessa killar, jag är snäll, jag tillfredställer behov. Jag är en för bra tjej helt enkelt. När jag frågat dom varför är det alltid samma svar: att de var nyfikna, behövde känna på nått nytt osv osv. Är alla killar otrogna om de får chansen eller är det någonting med mig som är fel?


    1) Nej alla killar är inte såna du verkar bara haft oturen att ha varit ihop med as

    2) Nej det är inte dig det är fel på, snubbarna är bara störda och vet inte vad ett verkligt förhållande innebär.
  • Anonym (man)
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 21:14:10 följande:
    Min vän sa att jag ger för mycket o kräver för lite. Att jag måste bli hårdare. Samtidigt vill jag inte behöva tvinga någon att vara lojal mot mig? Jag vill ju att dom ska vara det av egen vilja liksom
    Fast med att vara hårde så menar man inte tvinga folk utan helt enkelt dra gränsen för vad du tål och inte tål klart och tydligt redan från första början och be folk som kliver över dem dra åt helvete och avsluta all slags kontakt med dem. Efter ett tag har du rensat ut allt skräp från ditt liv och de som finns kvar är de som är värda din vänskap och förtroende.
  • AndreaBD

    Kanske är det så att man väljer en viss typ som partner. Jag har själv haft lite besvärliga partners, men de har just INTE varit otrogna. Det var annat istället. Instabila, psykiskt, kan man säga. Jag gillar väl den eftertänksamma, melankoliska typen. Kanske gillar du en mer äventyrlig typ. Och då kan det ju vara just dessa som är benägna att söka omväxling. 

  • Dirtyminded
    Anonym (Otrohet) skrev 2021-11-12 17:35:28 följande:
    Vill inte vara elak, men tjejerna har alla haft någonting negativt. Exempelvis emotionellt instabila, lågutbildade, mindre attraktiva än mig. Alla tjejerna har tagit första steget till något intimt och de har varit väldigt på efter den fysiska otroheten medan mina ex har backat mer.

    Jag har en stark magkänsla och har varje gång kommit på dom med enbart min känsla. Jag drömmer om att de är otrogna, ont i magen o sånna grejer tills jag tvingar fram det ur dom. Då har de alla bönat o bett o gråtit och haft 100 miljoner förklaringar o ursäkter. Jag vet att alla ångrar det, så jag förstår inte varför??
    Den röda tråden blir för mig, baserat på inlägget ovan... sex.

    Det du beskriver ovan är, i mina ögon, ofta receptet på en tjej som är jävligt snabb av med trosorna, och som får, och har fått, mycket av sin bekräftelse just genom detta. Sen kan hon naturligtvis vara ute efter mer eller mindre, men... 

    Och hon är oftast grym i sängen (nu menar jag naturligtvis inte, utan att ha någon som helst insikt i just det ämnet, att TS inte är grym i sängen...) något som kan göra det svårare att tacka nej om tillfället erbjuds mer än en gång...

    OCH: jag vill tillägga att jag absolut inte på något sätt ser ner på tjejer som är snabba av med trosorna! Snarare tvärtom! Men det är naturligtvis tråkigt när det leder till att andra blir sårade. Tyst
Svar på tråden Varför är alla otrogna mot mig?