Anonym (123) skrev 2023-11-02 12:29:04 följande:
Eftersom juridiken jobbar så att man ska försöka nå enighet så att det inte behöver gå till rätten, så är det klart att hans advokat nu försöker komma på något som skulle kunna gå igenom, så att det inte behöver gå till rätten.
Man dealar och testar.
Du och din advokat måste noga fundera ut olika varianter och alternativ.
Det jag tänker är att om du går med på något, och sen blir det strul senare ändå, då såg det ut som att ni kunde samarbeta och undvika tingsrätt vid det här tillfället och då kanske det ses som konstigt om du behöver gå till rätten sen ändå (men kanske att de inte tänker så, det är bara min fundering).
När min man var i tvist med sitt ex skickade hennes ombud tre olika förslag (om jag minns rätt), som min man inte kunde gå med på, så det hamnade i rätten till slut ändå. Först var förslaget gemensam vårdnad och varannan vecka men polletten trillade väl till slut ner att det inte skulle ske, så då kom olika förslag att hon gick med på ingen vårdnad mot olika typer av upplägg. Det är nog sånt som ditt ex och hans ombud jobbar med nu.
Ja så kan det ju också vara men ändå så är det ju samma svar som fr kom med.
Han är desperat efter umgänge eftersom det är begränsat nu iom våld och jag har föreslagit kontaktperson.
Min advokat skrev att vi kan ju argumentera fram och svara med ett annat umgänge och försöka den vägen också.
Ja det verkar inte finnas någon enkel väg.
Jag har inte pratat med henne än.