• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-10 22:05:41 följande:

Soc och fam.rätt är inte överens..

Soc anser att en kontaktperson kommer att behövas under en viss tid när han ska ha umgänge för att få insikt. 
    Det känns som om soc förstår.

Fam.rätt säger att det inte behövs.. 

Men det verkar som att soc kommer bevilja detta ändå (ingenting som är klart än) 

Då kommer umgänget minskas ner eftersom det blir en ganska omfattande tid annars. 

Soc väntar på alla handlingar från den gamla kommunen också och där kommer de ju se allt.. Plus en massa andra möten och samtal med bla gamla soc, familjerätt osv. 

Allt detta som fam.rätt borde ha gjort inför sin utredning till tingsrätten! 

Hoppas detta ger resultat..

Håller tummarna! 
  • Anonym (Hannah)

När barnen kom tillbaka efter senaste umgänge så blev äldsta barnet ledset så fort det fick syn på mig. Ville direkt upp i famnen, tappade sin majskaka på backen..  När vi kom in och jag tog av äldsta barnet vantarna så var händerna alldeles blåa.. 
    Han hade snörat åt vantarna så hårt... Det andra barnets händer var knallröda av kyla... 
    Det var inte så konstigt att han tappade kakan om han inte hade nån känsel i händerna.. Pappa sa att han var ledset för att han inte fick sova färdigt..

Jag fotograferade händerna och vittne finns.. 
    Har vidarebefordrat till advokaten.. 

• molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-13 19:52:04 följande:

När barnen kom tillbaka efter senaste umgänge så blev äldsta barnet ledset så fort det fick syn på mig. Ville direkt upp i famnen, tappade sin majskaka på backen..  När vi kom in och jag tog av äldsta barnet vantarna så var händerna alldeles blåa.. 
    Han hade snörat åt vantarna så hårt... Det andra barnets händer var knallröda av kyla... 
    Det var inte så konstigt att han tappade kakan om han inte hade nån känsel i händerna.. Pappa sa att han var ledset för att han inte fick sova färdigt..

Han verkar inte kapabel att ta hand om barnen.
    Bra att du dokumenterade det och skickade till din advokat. 
  • Anonym (Hannah)

Man vill ju inte skicka iväg dem mer.. Det var hemskt att se..

molly50 skrev 2023-11-13 20:29:50 följande:
    Han verkar inte kapabel att ta hand om barnen.
    Bra att du dokumenterade det och skickade till din advokat. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-13 19:52:04 följande:

Vanvård ju.
  • Anonym (Hannah)

Ja det måste ju vara nåt sådant..

Anonym (123) skrev 2023-11-13 20:57:30 följande:
    Vanvård ju.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-13 20:34:30 följande:

Man vill ju inte skicka iväg dem mer.. Det var hemskt att se..

Jag förstår det. Jag hade känt samma sak. 
  • Anonym (Hannah)

Måste jag redogöra för honom varför jag erbjuder videosamtal vid nästa umgänge?
    Jag har inte fått tag på varken soc eller advokat denna vecka så vet inte hur jag ska svara eller formulera..

Jag skrev att som det ser ut nu blir det video vid nästa tillfälle och han svarar varför..

• Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-11-16 20:11:16 följande:

Måste jag redogöra för honom varför jag erbjuder videosamtal vid nästa umgänge?
    Jag har inte fått tag på varken soc eller advokat denna vecka så vet inte hur jag ska svara eller formulera..

Jag skrev att som det ser ut nu blir det video vid nästa tillfälle och han svarar varför..

Vänta med svar tills du pratat med din advokat. Klart han undrar varför men ska du ge dig in i detta med vanvård och frusna händer så kanske det är bättre att ha rådgjort innan.
    Eller så ringer du soc och berättar om barnens händer, och frågar dem om du ska göra en orosanmälan om det. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-11-16 20:16:43 följande:
    Vänta med svar tills du pratat med din advokat. Klart han undrar varför men ska du ge dig in i detta med vanvård och frusna händer så kanske det är bättre att ha rådgjort innan.
    Eller så ringer du soc och berättar om barnens händer, och frågar dem om du ska göra en orosanmälan om det. 
    Problemet är att jag inte har fått tag på nån av dem denna vecka och i morgon är det för sent.. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?