• Anonym (Mary)

    Han kommer inte utan kondom

    Hej!

    Jag har börjat dejta en ny kille från Tinder. Vi har inte gått på många dejter men hittills så känns jättebra Men jag var första gången hos honom igår och när vi log kom han inte. Han sa att han kommer inte med kondom och bad mig att börja äta p-piller.

    Min fråga är: Ska jag börja äta p-piller för att kunna fortsätta dejta honom? Enligt vad han sa att han dejtade sist för 5 veckor sen och de använde kondom men tjejen ville inte fortsätta.

    Jag är bara 18 år (han är min första nätdejt) och känner mig förvirrad och jag vet inte hur jag ska tänka.

    ????

  • Svar på tråden Han kommer inte utan kondom
  • Anonym (K)

    Men HAHAHA, självklart ska du inte börja ta p-piller! Vilken mupp han är.

    Man kan ha sex utan orgasm. Kom du under sexet?

    Alternativt så runkar man av honom på slutet.

  • Anonym (K)
    Anonym (Mary) skrev 2021-11-13 17:01:13 följande:

    Jag vet det är det jag tänker på, könsjukdomar. Has säger att han träffar inte andra samtidigt (han är frisk enligt vad han sa) jag vet inte om jag ska tro på det eller inte.


    Nej, det ska du inte tro på.
  • Anonym (Mary)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-11-13 23:45:19 följande:

    I rubriken står det att han inte kommer utan kondom, men i texten står det att han inte kommer med kondom.

    Kommer han inte över huvud taget?


    Hahaha förlåt! Det blev fel i rubriken ( Han kommer inte MED kondom) Skulle det stå????
  • Anonym (Mary)
    Anonym (Suck) skrev 2021-11-13 22:50:23 följande:

    Men det finns väl andra sätt att få honom till att komma på slutet än penetration med kondom? Avsluta med att runka av honom eller auga av honom?

    Jag hade inte skippat kondom så snabbt in i en relation. Preventivmedel är inte bara upp till dig och p-piller mm är hormonrubbande och har massa bieffekter. Med facit i handel skulle jag aldrig börjat med p-piller som ung. Jag mår helt enkelt mycket bättre utan.


    Det har jag gjort! Men han kom aldrig. Jag misstänker att han har svårt att få utlösning vilket han vill inte berätta.
  • Anonym (W)

    Har aldrig kommit med kondom. Men det får man hantera tills man är så stabila att man kan köra utan (givet att andra skydd används då förstås).

  • Anonym (ppp)
    Anonym (Mary) skrev 2021-11-13 17:01:13 följande:
    Jag vet det är det jag tänker på, könsjukdomar. Has säger att han träffar inte andra samtidigt (han är frisk enligt vad han sa) jag vet inte om jag ska tro på det eller inte.
    Jag skulle inte lita på det om ni inte känner varann mer först. Du är också väldigt ung, antar att han också är det? Inte så stor erfarenhet av dejting? 

    Be honom att ni båda ska ta tester, det är ett utmärkt sätt att få reda på om någon har en sjukdom. 

    Det är hans eget ansvar att se till att inte sätta barn till världen, det är inte bara tjejens ansvar. 
  • Anonym (Mary)
    Anonym (ppp) skrev 2021-11-14 16:46:25 följande:

    Jag skulle inte lita på det om ni inte känner varann mer först. Du är också väldigt ung, antar att han också är det? Inte så stor erfarenhet av dejting? 

    Be honom att ni båda ska ta tester, det är ett utmärkt sätt att få reda på om någon har en sjukdom. 

    Det är hans eget ansvar att se till att inte sätta barn till världen, det är inte bara tjejens ansvar. 


    Han är 28 och verkar ha stor erfarenhet av dejtning
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Mary) skrev 2021-11-14 07:57:10 följande:
    Hahaha förlåt! Det blev fel i rubriken ( Han kommer inte MED kondom) Skulle det stå????
    Haha, ok. Jag tror bara han snackar skit. Han tycker säkert det är skönare och smidigare utan kondom, så han försöker lägga över preventivmedelsansvaret på dig så han slipper.
  • Anonym (Smulan64)
    Anonym (Mary) skrev 2021-11-14 08:26:49 följande:

    Det har jag gjort! Men han kom aldrig. Jag misstänker att han har svårt att få utlösning vilket han vill inte berätta.


    Förmodligen runkar han själv med ett hårdare grepp vilket gör det svårare att komma om någon annan har ett lösare grepp.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Mary) skrev 2021-11-14 18:37:37 följande:
    Han är 28 och verkar ha stor erfarenhet av dejtning
    Men du har det väl knappast eftersom du är 18? Han kanske är van att unga tjejer inte ska "våga" ifrågasätta när han säger han inte vill köra med kondom. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ssk) skrev 2021-11-13 22:26:34 följande:

    Fördelen med att dejta blodgivare


    Haha.. så har jag inte tänkt tidigare. Ska man ha med det i en eventuell tinderprofil kanske?
  • Anonym (Röd flagga)
    Anonym (ppp) skrev 2021-11-15 15:47:07 följande:

    Men du har det väl knappast eftersom du är 18? Han kanske är van att unga tjejer inte ska "våga" ifrågasätta när han säger han inte vill köra med kondom. 


    Haha tänkte precis samma sak. Sen kan ju jag som 24 åring inte heller förstå hur man i denna ålder tänker när man träffar någon som är under 20.
Svar på tråden Han kommer inte utan kondom