Bf augusti 2022
Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.
Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.
Fredag och min favoritdag, då Sambon är ledig över helgen och vi kan umgås som familj! Nu är sonen 2 månader gammal och börjar bli mer med, vilket är kul. Nu har vi fått hem ersättningen så till helgen blir det att testa den så får vi se vad han tycker om den nya maten! För mig blir det ändring i kost ( mjölkfri ), men det ska nog gå bra, man behöver vänja sig bara! Kram på er alla!
Hej på er.
Har varit lite oaktiv här då jag helt enkelt inte orkat haha 
Bebis är 10 veckor nu men vi har fullt upp med diverse sjukhusbesök mestadels i en annan stad..
Huvudet växer för fort så har gjort ultraljud på hjärnan, ena ögonlocket hänger/lätt ptos så vi har varit hos ögonläkaren, nackträningen hänger efter så vi har varit hos fysioterapeuten och därimellan BVC och sen väntar ju ännu fler återbesök hos dom tidigare 
Första barnet så har inget att jämföra med men det var väl inte såhär det skulle bli.. är dock inte avskräckt för fler barn och bebis mår ändå trots allt bra 
Men märker ju att både jag och bebis blir helt slut efter dessa besök och tacksam över vården som tar detta på allvar och agerar fort. Diverse åkommor kan tyda på något syndrom eller liknande men i dagsläget är det inget mer som tyder på det iallafall. Så vi tar en vecka i taget just nu. Oavsett så utvecklas bebis hela tiden och är världens bästa 
Får sova hela nätter så klagar inte på sömnen iallafall samt amningen funkar utmärkt vilket är bra när dagsläget ser ut som det gör.
Vi kämpar på men det viktigaste är att bebis mår bra 
Hej!
Hur sover era små under dag och natt?
vår lilla tjej är 6 veckor och 2 dagar. Hon sover väldigt ytligt (börjat med sedan 3 dagar tillbaka) och äter mindre mängd (ersättning). Är bara kul att veta hur dagarna och nätterna ser ut för er andra?
Hej!
vår lilla tjej är 6 veckor och 2 dagar. Hon sover väldigt ytligt (börjat med sedan 3 dagar tillbaka) och äter mindre mängd (ersättning). Är bara kul att veta hur dagarna och nätterna ser ut för er andra?
Hej!
Glömde skriva. Han äter ungefär varannan timme dygnet runt. Ibland vaknar han efteråt eller så somnar han om.
Hej!
Vår son är 2 månader. Han sover ungefär såhär:
8-9
11-14
16-17
21-07, observera att under denna tid vaknar han dock ca 3 ggr för mat.
Men givetvis så finns inga direkta rutiner ännu och det kan se olika ut från dag till dag. Exempelvis om jag tar en promenad under dagen så somnar han i vagnen. Tycker han sover normal/bra. Hur sover din?
Hej!
Svarar här:
vår lilla sover lite olika dagtid men ofta sovstunder mellan 30 min till 2 h, oftast runt 1 h till 1,5 h dock.
Hon har svårt att sova längre perioder på kvällen så hon brukar inte somna för natten förrän vid 00. Hon har hennes längsta sovtid mellan 00-04.30, sen mat, sen sover hon till 07-08, mat sen somnar om till 10-11 ungefär.
Hon har dock så svårt att komma till ro ibland. Men vi ger henne Pepticate nu och har gjort sedan i söndags kväll. Tror hon mår lite bättre och kunde bajsa själv idag.
Kul att läsa om hur ni har det! Vår tjej blev 6 veckor igår. Har hittills sovit bra dagtid, inga särskilda tider utan väldigt oregelbundet och olika från dag till dag, tex idag har hon sovit hela dagen. Dock har hon senaste dagarna vägrat sova kvar i vagnen när den står still, brukar sova kvar i flera timmar efter att jag tex lämnat barnen på förskolan. Nu vaknar hon direkt och somnar om först i fsmnen. Hon vägrade till och med ligga i vagnen när jag gick med den (aldrig hänt med någon av barnen). Så fick ta henne i sjalen hela vägen från bvc vilket var lite jobbigt. Vet inte om det är en period eller om det ska vara så här nu. Får lite panik av att inte kunna göra någonting här hemma utan får ligga på soffan halva dagarna för att hon ska sova.