Bf augusti 2022
Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.
Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.
Kul att läsa om hur ni har det! Vår tjej blev 6 veckor igår. Har hittills sovit bra dagtid, inga särskilda tider utan väldigt oregelbundet och olika från dag till dag, tex idag har hon sovit hela dagen. Dock har hon senaste dagarna vägrat sova kvar i vagnen när den står still, brukar sova kvar i flera timmar efter att jag tex lämnat barnen på förskolan. Nu vaknar hon direkt och somnar om först i fsmnen. Hon vägrade till och med ligga i vagnen när jag gick med den (aldrig hänt med någon av barnen). Så fick ta henne i sjalen hela vägen från bvc vilket var lite jobbigt. Vet inte om det är en period eller om det ska vara så här nu. Får lite panik av att inte kunna göra någonting här hemma utan får ligga på soffan halva dagarna för att hon ska sova.
Så kul att läsa om hur ni andra har det! Upplever ni också att det pendlar mycket från dag till dag med hur de sover, äter, humör osv? Har tänkt börja få in lite rutiner snart men svårt att veta hur när han ena dagen sover långa pass och nästa dag jättemånga korta. Nätterna är också så olika, ibland sover han bra, nästa natt kan han ha jättesvårt att komma till ro. Den enda mer eller mindre fasta rutin vi har är inför kvällen då vi badar honom, ger lite massage och så pyjamas på. Han älskar det och man märker hur han slappnar av och myser.
Vad gillar era bebisar annars? Här har har han börjat gilla babygymmet lite mer, förut avskydde han att ligga där men nu går det bättre, lite längre stunder osv. Babysittern älskar han, men också korta stunder, brukar Ställa honom framför mig när jag ex hänger tvätt, diskar, dammsuger osv. Då kan han sitta en stund och intresserat titta på. Vagnen är inte en hit än, som jag ser att fler skriver om, han somnar bra i den men vaknar efter en kort stund och vill upp. Men tror det mest beror på refluxen som ju blir värre om han ligger platt på rygg längre stunder. Funderar på att byta till sittdelen snart även om han är så liten, just så att han kan vara mer upprätt och kanske sova bättre då.
Berätta gärna mer om era små, tycker det är jätteroligt att läsa 
Ja det är besök varje vecka men dom försöker iallafall tajma in lite så den 18 har vi två läkarbesök efter varandra så vi slipper åka flera gånger 
Hej, och då kul att du vill uppdatera oss i tråden hur det går för dig/er! Först och främst, sova hela nätter och en amning som går bra! Lycko :). men äter hon inte på nätterna? Eller menar du att hon somnar om därefter. Mitt första barn och det är ju verkligen en hel vetenskap det här. Jobbigt, givetvis att höra om resterande med huvudet, ögonen och nacken, men utifrån att ni får hjälp så tidigt så tror jag på det bästa! Vad skulle det kunna vara för syndrom då? Egentligen ingen mening med att spekulera tills man vet, eller hur. Man vet ju själv hur man kan spekulera om sina egna symptom när man mår dåligt som efterhand aldrig visa sig stämma!
Fortsätt vara stark och njut av flickebarnet :).
Kommer givetvis uppdatera eftersom.
Men ja när hon äter på natten så somnar hon om direkt efter.

Chislin: Försökte citera men det ville inte funka.
Tack och ja sömnen är otrolig viktig så skönt att det funkar iallafall 
Ja det är besök varje vecka men dom försöker iallafall tajma in lite så den 18 har vi två läkarbesök efter varandra så vi slipper åka flera gånger 

Så kul att läsa om hur ni andra har det! Upplever ni också att det pendlar mycket från dag till dag med hur de sover, äter, humör osv? Har tänkt börja få in lite rutiner snart men svårt att veta hur när han ena dagen sover långa pass och nästa dag jättemånga korta. Nätterna är också så olika, ibland sover han bra, nästa natt kan han ha jättesvårt att komma till ro. Den enda mer eller mindre fasta rutin vi har är inför kvällen då vi badar honom, ger lite massage och så pyjamas på. Han älskar det och man märker hur han slappnar av och myser.
Vad gillar era bebisar annars? Här har har han börjat gilla babygymmet lite mer, förut avskydde han att ligga där men nu går det bättre, lite längre stunder osv. Babysittern älskar han, men också korta stunder, brukar Ställa honom framför mig när jag ex hänger tvätt, diskar, dammsuger osv. Då kan han sitta en stund och intresserat titta på. Vagnen är inte en hit än, som jag ser att fler skriver om, han somnar bra i den men vaknar efter en kort stund och vill upp. Men tror det mest beror på refluxen som ju blir värre om han ligger platt på rygg längre stunder. Funderar på att byta till sittdelen snart även om han är så liten, just så att han kan vara mer upprätt och kanske sova bättre då.
Berätta gärna mer om era små, tycker det är jätteroligt att läsa 
Inga direkta rutiner här än heller, säkert för att det finns 3 ungar till som har rutiner sen innan. Men vi vaknar 6.30 när klockan ringer, har precis ammat eller gör en flaska beroende på hur hungrig hon är då haha, hon somnar sen i vagnen vid 7.50 när vi går för att lämna syskonen på dagis/skola, då kan hon om jag ha tur sova ute i till 10.30-11, jag pumpar 8.30, den flaskan får hon viid 11 ca, sen somnar hon i vagnen igen vid 12.30 då jag pumpar till nästa mål, hämtar syskon vid 13, Alice sover då ute i vagnen till 14 ca då hon får flaskan, vaken ett tag eller somnar på mej lagom till jag ska laga mat. Pumpar vid 16.30 igen då hon äter den direkt efter nästan. Kan va vaken ibland till nästa mål vid 19 men somnar till på oss oxå nångång ibland. Hon är uppe med oss i soffan efter syskonen somnat vid 20 ca. Sen går hon o jag o lägger oss vid 21-22. Vaknar ca 3 ggr sen för amning. Skrattar massor men inte mycket ljud, gillar gymmet en del, hon slår på sakerna som hänger som en boxningsboll, och babysittern funkar bra. Har haft ett par tuffa kvällar nu då hon skrikit konstant ett par timmar, ätit nan ett par dar men bytte till semper igen idag och då var det en lugn kväll så får se vad som funkar bäst. Håller på att försöka öka mjölkproduktionen en massa så jag enbart kan ge pumpad bröstmjölk o skippa ersättningen helt eller om hon vill amma mer på dagarna(vill bara liggamma) vilket är svårt om man är ute eller borta. Hoppas på mer amning iaf för det är mysigt när det väl funkar.
Så kul att läsa om hur ni andra har det:)
Min son är 8 veckor nu, skrattar och jollrar en hel del:)
Jag fortsätter med att pumpar mjölk och ger via flaska då amningen inte funkade för oss.
Vi har inga rutiner än. Han sover olika från dag till dag. Ibland sover han väldigt mycket på dagarna men vissa dagar sover han bara korta stunder.
Han äter varannan timme men på natten kan det gå 4-5 timmar innan han vaknar och vill ha mat vilket är skönt då jag hinner sova lite. Annars är det svårt att hinna göra det när man behöver pumpa var 3:e h och rengöra pumpdelar efter varje pumptillfälle samt ta hand om en liten bebis.
Vi får se hur länge orkar jag pumpa.
2 månader igår och besök på BVC. Nu väger gossen 4990 och är 60,5 cm lång. Följer sin kurva och allt såg bra ut. Dock är han lite efter med nacken men det är inget som oroar mig. Vi fortsätter att träna och när vi gör det hemma tycker jag ändå att han lyfter hyfsat bra och fint. Nästa vecka är första besöket med mammagrupp på BVC. Får se hur det är och hur många som kommer/eller inte kommer ha ha.
Babygymmet gillas mer och mer och han kan nu ligga i lite längre stunder. Så härligt att se dom utvecklas. Han sover rätt bra om dagarna och nätterna just nu, så när jag inte tar egen tid (se på tv, ta ettans eller nåt) så fixar jag hemma. Hemmet har aldrig varit i så bra skick som nu ha ha.
Nu planeras en månads resa till förhoppningsvis Asien, alternativt Europa till nästa år, mot 6-7 månaders ålder. om allt går bra och han är frisk så åker vi. Längtar!!!
Hur har ni fördelat föräldraledigheten? Jag har 8 månader och min man 4 månader. Resten av dagarna spar vi till senare.