Flerbarnstillägg - argument för och emot.
Tow2Mater skrev 2021-11-25 15:09:08 följande:
Vilket i dessa saker menar du täcks av barnbidraget för barn nr 1 men inte av barnbidraget för barn nr 2 och 3 etc?Okar inte bostadsbidraget om man har behov av en större bostad vid fler familjemedlemmar?
Menar du verkligen allvarligt att staten genom extra bidrag ska subventionera större bil för barnfamiljer? Subventionera bilinnehav överhuvudtaget medan de samtidigt ökar bensinskatter och alla miljöskatter etc på fordon och vill att alla andra (tydligen är flerbarnsfamiljer undantagna?) ska ta allmänna kommunikationsmedel istället för bil?
Kostnadsposterna i inlägget du citerar är från länsförsäkringars sammanst'ällning över kostnader - jag tog upp dem för att be Tom berätta vilka av dessa kostnader som minskade med fler barn, för att kostnaderna ska minska måste ju en del av dessa posters kostnader kunna fördelas på fler barn - jag frågade vilka poster Tom avsåg.
Menar jag att staten ska subventionera större bilar? Kan du visa var jag skrivit detta? Är det kanske riksrevisionens utredning du refererar till? jag är inte riksrevisionen. Vad får du dina idéer från?