• Anonym (Frida)

    Bisexuell - måste välja

    Jag har man och ett litet barn men jag känner mig dragen till kvinnor också och har gjort hela mitt liv.

    Det är en stor del av min identitet och något jag måste få leva ut. Är i nuläget deprimerad bland annat på grund av detta tror jag.

    Samtidigt älskar jag min man och är väldigt kär i honom.

    Har pratat med honom om detta och han är väldigt rak mot mig, om jag vill vara med en kvinna så är det slut mellan oss.

    Han är sårad över detta. Eller liksom han sa att då är det bättre vi går skilda vägar. Samtidigt gör detta mig så ledsen eftersom jag känner att jag vill vara med honom livet ut. Att jag älskar honom innerligt.

    Jag har fastnat i dessa tankar, vet inte vad jag ska ?välja?.

    Känner mig låst , olycklig och har dåligt samvete.

    Hur ska jag tänka? Finns det någon i samma situation?

  • Svar på tråden Bisexuell - måste välja
  • Anonym (Sugaren)

    Att som bisexuell behöva välja bort "halva sexlivet" är ganska speciellt för den som blivit van att få leva ut båda sina sidor.

    Jag vet om flera bisexuella tjejer som är tillsammans med lesbiska där den som är bi har svårt att leva sitt liv utan att få ta emot kuk ibland.

    Jag som bisexuell kille har svårt att förlika mig med tanken att jag aldrig skulle få smaka kuk mer bara för att jag skulle bli tillsammans med en tjej.

  • Anonym (bs man)
    Anonym (Frida) skrev 2021-11-23 14:48:35 följande:

    Ni som är hetero fattar inte från första början vad det rör sig om


    Helt sant. Det handlar inte om att man vill ha sex med andra utan att bejaka en sida av ens personlighet som man annars ständigt måste undertrycka i ett monogamt förhållande. Jag älskar min fru och skulle aldrig vilja ha sex med en annan kvinna - för hon ger mig allt det jag behöver från en kvinna. Att det finns andra kvinnor som är sexiga och attraktiva och som jag om jag vore singel absolut skulle vilja ha sex med är ointressant, för allt det jag skulle få av att ha sex med dem får jag av min fru och mycket mer därtill. Men hur mycket hon än vill och försöker kan hon inte ge mig det jag kan få i en sexuell relation med en man, för hon är inte en man. Jag vill inte vara otrogen och såra henne och därför avstår jag att träffa män, men det innebär att jag måste förneka en del av min personlighet (medan att avstå från att träffa andra kvinnor inte innebär att jag förnekar den jag är). Som heterosexuell (eller homosexuell) har man bara en sexuell sida av sin personlighet och kan alltså inte sätta sig in i hur det är att vara bi. Jag skulle för den delen inte bry mig ett skvatt om min fru ville ha sex med kvinnor, tvärtom skulle jag uppmuntra henne att bejaka den sidan av sin person. Varför skulle jag missunna henne det när jag aldrig kan ge henne det som en kvinna kan?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (bs man) skrev 2021-11-23 17:51:02 följande:

    Helt sant. Det handlar inte om att man vill ha sex med andra utan att bejaka en sida av ens personlighet som man annars ständigt måste undertrycka i ett monogamt förhållande. Jag älskar min fru och skulle aldrig vilja ha sex med en annan kvinna - för hon ger mig allt det jag behöver från en kvinna. Att det finns andra kvinnor som är sexiga och attraktiva och som jag om jag vore singel absolut skulle vilja ha sex med är ointressant, för allt det jag skulle få av att ha sex med dem får jag av min fru och mycket mer därtill. Men hur mycket hon än vill och försöker kan hon inte ge mig det jag kan få i en sexuell relation med en man, för hon är inte en man. Jag vill inte vara otrogen och såra henne och därför avstår jag att träffa män, men det innebär att jag måste förneka en del av min personlighet (medan att avstå från att träffa andra kvinnor inte innebär att jag förnekar den jag är). Som heterosexuell (eller homosexuell) har man bara en sexuell sida av sin personlighet och kan alltså inte sätta sig in i hur det är att vara bi. Jag skulle för den delen inte bry mig ett skvatt om min fru ville ha sex med kvinnor, tvärtom skulle jag uppmuntra henne att bejaka den sidan av sin person. Varför skulle jag missunna henne det när jag aldrig kan ge henne det som en kvinna kan?


    Men gud tack , precis så .

    Eftersom jag är ihop med en man är han den enda man som är intressant för mig i vårt monogama förhållande. Trots att det finns många andra sexiga män och män som vill ha mig skulle jag aldrig ta det steget för jag har en MAN. Får allt jag behöver där och ger allt jag kan som hans tjej.

    Men längtar efter att ligga med en kvinna

    Det är en helt annan sak för mig. Jag i relation till en annan kvinna blir en annan sak .

    Hur löser du din längtan då? Eller hur tänker du man kan göra ?
  • Anonym (Sugaren)
    Anonym (bs man) skrev 2021-11-23 17:51:02 följande:

    Helt sant. Det handlar inte om att man vill ha sex med andra utan att bejaka en sida av ens personlighet som man annars ständigt måste undertrycka i ett monogamt förhållande. Jag älskar min fru och skulle aldrig vilja ha sex med en annan kvinna - för hon ger mig allt det jag behöver från en kvinna. Att det finns andra kvinnor som är sexiga och attraktiva och som jag om jag vore singel absolut skulle vilja ha sex med är ointressant, för allt det jag skulle få av att ha sex med dem får jag av min fru och mycket mer därtill. Men hur mycket hon än vill och försöker kan hon inte ge mig det jag kan få i en sexuell relation med en man, för hon är inte en man. Jag vill inte vara otrogen och såra henne och därför avstår jag att träffa män, men det innebär att jag måste förneka en del av min personlighet (medan att avstå från att träffa andra kvinnor inte innebär att jag förnekar den jag är). Som heterosexuell (eller homosexuell) har man bara en sexuell sida av sin personlighet och kan alltså inte sätta sig in i hur det är att vara bi. Jag skulle för den delen inte bry mig ett skvatt om min fru ville ha sex med kvinnor, tvärtom skulle jag uppmuntra henne att bejaka den sidan av sin person. Varför skulle jag missunna henne det när jag aldrig kan ge henne det som en kvinna kan?


    Bra där!

    Jag förstår inte varför man ska begränsa sin partners sexliv över huvud taget. ;)
  • Shameless
    Anonym (Sugaren) skrev 2021-11-23 18:20:53 följande:

    Bra där!

    Jag förstår inte varför man ska begränsa sin partners sexliv över huvud taget. ;)


    Om man resonerar på det viset så väljer man ju givetvis en partner som är för öppet förhållande så att ingen blir lidande.
  • Anonym (Sugaren)
    Shameless skrev 2021-11-23 18:36:05 följande:

    Om man resonerar på det viset så väljer man ju givetvis en partner som är för öppet förhållande så att ingen blir lidande.


    Jag håller med!
  • Anonym (lll)

    Jag håller inte med om: "jag måste leva ut,  som du skrivit i TS. 

    Kön spelar ingen roll. Om min partner fick för sig att hen behöver "leva ut" (oavsett med en man eller kvinna) så är det inte ok för min del. 
    Din partner ser det som otrohet, vilket det de facto är, om ni inte är ok med att man har ett öppet förhållande. 

    Du tänker att det är något du måste leva ut men samtidigt säger du att du älskar din man. Varför måste man då leva ut saker som kan äventyra det ni har? Du verkar tycka att din man är helt oförstående och att han borde vara ok med att du har sex med en annan kvinna? 

  • Perjonsson

    Om jag vore mannen skulle jag vara positiv till att ha trekant med extra tjej som även accepterar mannens närvaro el deltagande.

    Blir ju annat om du helt vill byta ut han och du bara vill ha en relation i taget.

    Alternativ är att du är otrogen med kk i smyg och därmed dämpa din längtan ibland.

    Hur skulle det funka med kinky lekar där din man rollbyter och du klär upp han feminint och leker öikt lesbiska?.

    Börja tänk utanför boxen.

  • Anonym (Mäh)
    Anonym (bs man) skrev 2021-11-23 17:51:02 följande:
    Helt sant. Det handlar inte om att man vill ha sex med andra utan att bejaka en sida av ens personlighet som man annars ständigt måste undertrycka i ett monogamt förhållande. 
    Dravel.

    Att låta bli att "bejaka en sida av ens personlighet" är något många gör, utan att ta på sig offerkofta - för kärleken till sin partner.

    En vän till mig har en längtan efter lackkläder och bröstvårtsklämmor, men hon vet att hennes man skulle tycka det är för hardcore och har därför inga problem att låta bli. Inte det minsta plågsamt för henne.

    Jag har alltid tänt på FÖRSTA ligget med någon och skulle (om jag var singel) lätt ligga med olika män i alla fall 5 dagar/vecka. Men det gör jag inte, för jag tokälskar min sambo. Inte det minsta jobbigt att låta bli. Fastän det är en "del av min personlighet" att uppskatta tillfälligt sex.

    TS vill knulla någon annan än sin man, så enkelt är det. Han vill inte detta av förklarliga skäl, men det ska han minsann acceptera. Jag hoppas TS man knullar en annan kvinna, blir kär och flyttar ut för att han följer sin personlighet - för varför skulle han låta bli? Att följa sin personlighet - eller sina lustar som det där med "personlighet" motsvarar - är ju det viktigaste tydligen.
  • Anonym (Ziggy)
    Anonym (Mäh) skrev 2021-11-24 08:10:41 följande:
    Dravel.

    Att låta bli att "bejaka en sida av ens personlighet" är något många gör, utan att ta på sig offerkofta - för kärleken till sin partner.

    En vän till mig har en längtan efter lackkläder och bröstvårtsklämmor, men hon vet att hennes man skulle tycka det är för hardcore och har därför inga problem att låta bli. Inte det minsta plågsamt för henne.
    Och? Är alla likadana som din vän?
  • Anonym (bs man)
    Anonym (Mäh) skrev 2021-11-24 08:10:41 följande:
    Dravel.

    Att låta bli att "bejaka en sida av ens personlighet" är något många gör, utan att ta på sig offerkofta - för kärleken till sin partner.

    En vän till mig har en längtan efter lackkläder och bröstvårtsklämmor, men hon vet att hennes man skulle tycka det är för hardcore och har därför inga problem att låta bli. Inte det minsta plågsamt för henne.

    Jag har alltid tänt på FÖRSTA ligget med någon och skulle (om jag var singel) lätt ligga med olika män i alla fall 5 dagar/vecka. Men det gör jag inte, för jag tokälskar min sambo. Inte det minsta jobbigt att låta bli. Fastän det är en "del av min personlighet" att uppskatta tillfälligt sex.

    TS vill knulla någon annan än sin man, så enkelt är det. Han vill inte detta av förklarliga skäl, men det ska han minsann acceptera. Jag hoppas TS man knullar en annan kvinna, blir kär och flyttar ut för att han följer sin personlighet - för varför skulle han låta bli? Att följa sin personlighet - eller sina lustar som det där med "personlighet" motsvarar - är ju det viktigaste tydligen.
    Bisexualitet är inte en kink. Lika litet som heterosexualitet eller homesxualitet är det. Ponera att du levde med en kvinna som var din bästa vän, någon du ville göra allt med och vara med hela tiden. Men inte hade något sex med för du var inte attraherad av henne fysiskt. Jag gissar att du skulle sakna sex med män och tycka det var en uppoffring att aldrig få ha det. Lite så är det att vara bisexuell men i en monogam relation. Är man mest hetero eller homo då är uppoffringen inte så stor men om man är 50-50 som många av oss är, ja då är det svårt. Visst vore det bäst att man bara hade förhållande med någon som accepterade ens bisexuella sida men tyvärr är det inte så lätt att hitta en partner som är öppen för det. Så man får kompromissa. Men snälla likställ det inte med dina sexuella kinks, det är något helt annat.
  • Anonym (bs man)
    Anonym (Frida) skrev 2021-11-23 18:10:22 följande:
    Men gud tack , precis så .

    Eftersom jag är ihop med en man är han den enda man som är intressant för mig i vårt monogama förhållande. Trots att det finns många andra sexiga män och män som vill ha mig skulle jag aldrig ta det steget för jag har en MAN. Får allt jag behöver där och ger allt jag kan som hans tjej.

    Men längtar efter att ligga med en kvinna

    Det är en helt annan sak för mig. Jag i relation till en annan kvinna blir en annan sak .

    Hur löser du din längtan då? Eller hur tänker du man kan göra ?
    Jag har inga bra svar tyvärr. Men ett steg kanske kan vara att få honom att förstå att din dragning till kvinnor inte behöver innebära ett hot mot er relation eller att han inte duger. Även om det inte leder till att han accepterar att du träffar en kvinna så kanske det känns lättare att hantera situationen om han blir mer tolerant och öppen för den du är? Jag har valt att inte säga något till min fru för jag är rädd att honn skulle tappa attraktionen till mig - stigmat att vara bisexuell man är mycket större än att vara bisexuell kvinna. Jag chattar med andra och är på olika forum, det hjälper till en viss del. Jag är iofs mer hetero än homo, men inte så mycket att jag bara kan låtsas att min bisexuella sida inte finns (kanske 70-30?)
  • Anonym (Mäh)
    Anonym (bs man) skrev 2021-11-24 12:44:21 följande:
    Bisexualitet är inte en kink. Lika litet som heterosexualitet eller homesxualitet är det. Ponera att du levde med en kvinna som var din bästa vän, någon du ville göra allt med och vara med hela tiden. Men inte hade något sex med för du var inte attraherad av henne fysiskt. Jag gissar att du skulle sakna sex med män och tycka det var en uppoffring att aldrig få ha det. Lite så är det att vara bisexuell men i en monogam relation. Är man mest hetero eller homo då är uppoffringen inte så stor men om man är 50-50 som många av oss är, ja då är det svårt. Visst vore det bäst att man bara hade förhållande med någon som accepterade ens bisexuella sida men tyvärr är det inte så lätt att hitta en partner som är öppen för det. Så man får kompromissa. Men snälla likställ det inte med dina sexuella kinks, det är något helt annat.
    Då tycker jag ni ska låta bli att vara ihop med någon som vill ha ett monogamt liv. Men så uppoffrande kan ni inte vara, så att ni låter de monogama människorna vara. Vilket är märkligt, för då kan ni ju knulla de ni vill varje dag i veckan.

    Men nej, i stället blir ni ihop med människor som vill hålla sig till EN partner - och sedan gnäller ni om hur SYND det är om er och hur OFÖRSTÅENDE era partners är när ni inte både får kakan och kan äta den...

    Ni har ju en sådan insikt om er läggning, varför blev ni inte ihop med någon som tänkte precis som ni då? Varför dra in andra i detta?

    Ganska lätt är det ju numera att hitta partners som är öppna för samma sak som ni, alla böjelser finns på internet. Men ni tycker det är bättre att ge er in i en relation med någon som är hetero och monogam, för att sedan börja kräva saker och tycka det är tråkigt när partnern inte vill. Snyggt jobbat.

    Jag hoppas TS man tar sitt förnuft tillfånga och blir ihop med någon som vill vara trogen honom.
  • Anonym (bs man)
    Anonym (Mäh) skrev 2021-11-24 14:23:45 följande:
    Då tycker jag ni ska låta bli att vara ihop med någon som vill ha ett monogamt liv. Men så uppoffrande kan ni inte vara, så att ni låter de monogama människorna vara. Vilket är märkligt, för då kan ni ju knulla de ni vill varje dag i veckan.

    Men nej, i stället blir ni ihop med människor som vill hålla sig till EN partner - och sedan gnäller ni om hur SYND det är om er och hur OFÖRSTÅENDE era partners är när ni inte både får kakan och kan äta den...

    Ni har ju en sådan insikt om er läggning, varför blev ni inte ihop med någon som tänkte precis som ni då? Varför dra in andra i detta?

    Ganska lätt är det ju numera att hitta partners som är öppna för samma sak som ni, alla böjelser finns på internet. Men ni tycker det är bättre att ge er in i en relation med någon som är hetero och monogam, för att sedan börja kräva saker och tycka det är tråkigt när partnern inte vill. Snyggt jobbat.

    Jag hoppas TS man tar sitt förnuft tillfånga och blir ihop med någon som vill vara trogen honom.
    Återigen visar du att du ser bisexualitet som en "böjelse" och något motbjudande. Jag gissar att du inte är vidare tolerant mot homoesexuella heller. FYI så var jag inte alls klar över min läggning när jag träffade min fru och det var många andra och viktigare faktorer som gjorde att jag föll för henne. Min bisexualitet är inte det som definierar vem jag är till skillnad från vad du verkar tro.

    Ibland undrar man om vi är kvar på 1800-talet att döma av intoleransen här på FL.
Svar på tråden Bisexuell - måste välja