Inlägg från: Anonym (kvinna 76 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvinna 76 år)

    Vid vilken ålder är kvinnor som mest attraktiva?

    Anonym (Sara) skrev 2021-12-10 20:45:09 följande:
    Ni kan ju chatta privat. Har varken varit ohövlig eller elak, bara informerat om forumreglerna:

    Ett forum med ordning och reda
    Var sak har sin plats. Posta inlägg och trådar där de hör hemma. Respektera diskussionsämnet och gå inte off topic på så vis att det stör diskussionen.
    Anonym (Svammel) skrev 2021-12-10 22:25:03 följande:
    Ot. Egna småprat har inte hit.
    I am pleased order´s been restored... but... ärligt talat går tråden lite på tomgång ett par dar. Varför jag personligen anser civiliserat och vänligt chattande kan vara rätt. Temporärt räddar det vanligtvis trådens varande. Anser rent allmänt OT kan förläggas i PM med små undantag. Avstå gärna ovänligt tilltal och tyck istället till i trådens intressanta ämne!  

  • Anonym (kvinna 76 år)
    Anonym (ManMan) skrev 2021-12-10 20:03:14 följande:

    Beroe ju helt på hu kvinnan tar hand om kroppen. Om hon tar hand om sig så någonstans 30-40.


    Ja! Mångt i attraktionsvärdet landar ju i hur vi tar hand om själva och hur vi mår. Vår kropp och vår själ i alla våra åldrar. :)
  • Anonym (kvinna 76 år)
    Anonym (ManMan) skrev 2021-12-10 20:03:14 följande:

    Beroe ju helt på hu kvinnan tar hand om kroppen. Om hon tar hand om sig så någonstans 30-40.


    Oss själva avsågs.
  • Anonym (kvinna 76 år)
    broderbob skrev 2021-12-12 00:25:56 följande:

     


     


    Hej! Jag har försökt att förklara lite för både ungdomar, flickor och kvinnor - här inne gällande forumet och hur trådskaparen måste ha tänkt.

    Gruppen vänder sig enbart till män och inte till kvinnor eller HBTQ personer ändå ges kvinnor rätt till att uttrycka sig eller hålla god ton ( i reglerna står det att man ska hålla god ton) 


     


    Då man måste läsa mellan raderna måste han mena med ?att vara lättast att få knulla med annat ord,(sätta på) Attraktiv hur hennes bröst, hennes midja ser ut , hur hon ser ut mellan benen om hon är rakad eller inte (har buske eller inte har buske) Ni har bara sett på allt för mycket porrvideos här på nätet och låtit fantasin skenat iväg med er - bikinivaxen kom väl först i mitten av -60 talet då den amerikanska porrindustrin drog ifrån ? och det visar ju någonting som är onaturligt för kvinnan. Kroppen har ju sina olika funktioner och behåringen är ett skydd så hon inte får upp något i underlivet och då ett skydd mot infektion


     


     


     


    I dagens medicin kan man läsa:


     


     Enligt Tanners gamla skala för pubesbehåringens utveckling, motsvarar hår på insidan av låren att man nått slutstadiet i puberteten och blivit kvinna helt enkelt (variationen är dock stor och alla når inte denna utbredning). För en del breder håret ut sig upp mot naveln i medellinjen.


     


    Om jag vore man skulle jag tycka det var djupt erotiskt. Finns det något häftigare än en otämjd buske som fräckt tittar ut över troskanten? Varför har det utrotats? De flesta yngre kvinnor som söker på könsmottagningen är trimmade i underlivet. Hårborttagningen har förflyttat dem till Tanner stadium 0, alltså prepubertalt. Där ligger venusberget som ett kalhygge och får de stackars blygdläpparna att se ut som skinnet på en plockad kalkon. Allt är exponerat, det finns inget att leta efter. Hur kul kan det vara i sängkammaren egentligen?


     


    Jättekul, tydligen, eftersom många som fått klamydia har påtagligt lite hår. Nu vill jag inte påstå att man får klamydia av att raka sig i underlivet (eller att man garanterat haft kul för att man fått klamydia), men man tar bort ett skydd som naturen skapat för kroppens känsliga delar.


     


    Jag har själv trott att det enda i kroppen som saknade funktion var blindtarmens maskformiga bihang men ,man har nu hört att där finns en hypotes att den kan spela en roll vid upprättandet av normal tarmflora


     


    Så jag är helt övertygad om att de flesta här inne är påverkade utav porren på internet, hur de framhåller kvinnliga ideal.

    MvH
    broderbob


     


    Godmorgon Broderbob, Wow! Vilket heltäckande inlägg av dig :) Nu har du givit oss i gruppen en riktig tankeställare och något att reflektera över vad gäller a) skönhetsideal, b) attraktionsvärde - vad som klassas som attraktivt i vår tidsepok - och c) något om människans biologiska ålder och utveckling. Skönhetspreferenser i kvinnans yttre diskuteras givetvis i ett manligt perspektiv är värt att påtala enligt trådskaparens förfrågan. Vi är alltjämt ett par kvinnor som yttrar oss i tråden när ämnet engagerar oss.

    Vi behöver ta ett historiskt grepp apropå aktuella skönhetsideal för kvinnor när de är föränderliga över tid. I antikens Grekland skapades de första som inte var särskilt feminina. Kvinnliga figurer avbildades ofta som en mans påminnande person. Brösten var attraktivast som små och toppiga med placering långt ifrån varandra. Grekisk fot ex vis där den andra tån längre än stortån var idealet inom klassisk grekisk skulptur, även estetisk standard inom renässansen. I dagens skönhetsideal opererar vissa modeller sig till romersk fot alltmedan grekiska och renässansens ideal lever kvar och är idealet i många kulturer. Vill härmed påtala att skönhetspreferens eller vad som anses som attraktivt fysiskt skiljer något beroende på etnisk, kulturell och social tillhörighet.

    Du är helt övertygad om att de flesta här i forumet är påverkade utav porren på internet och hur den framhåller ideal. Kan nog endast instämma till hundra med dig på den punkten.

    Porrindustrins förvanskade och artificiella sex skönhets ideal sprider sig kommersiellt som en löpeld till samhällets alla skikt och ned i åldrar. Marknadskrafter närmast självgående och göder allt från kosmetika försäljning till plastikkirurgi med spridningseffekt inom flera områden. Häromdagen en TV intervju med en kvinnlig utrikeskorrespondent. Kvinnans stilettskor i seriösa samtalet var dem som brukligt används på amerikanska bordeller och är väldigt obekväma till vardags (en som vet) vilket var något till förfång för ämnet. Dock bör de kunna brukas vid en rad andra kontexter.

    Personligen anser jag som nämnts i tråden fotografen och modellen Yazemeenah Rossi är en mycket attraktiv kvinna på numera 65 plus.. Yazemeenah's skönhet kommer sig av inre egenskaper och byggs genom livsstilsfaktorer utan kosmetiska ingrepp. En fantastisk kvinna och god förebild för alla åldrar! :)   

        

      

      
  • Anonym (kvinna 76 år)
    Pinnen2 skrev 2021-12-12 18:18:48 följande:
    Tror Kvinna 76 år förstod mig bättre.
    Hej Pinnen2, Ja, jag tror att vi två förstod varandra helt rätt! För i ditt inlägg 140 sade du följande: "Jag tycker det ändrar sig med åldern. När jag var 20 tyckte jag det var tjejer i ålder 17-25 som var sexigast och mest attraktiva. Idag tycker jag nog det är kvinnor 25-45". I mitt inlägg 143 till dig nämnde jag det var intressant hur ens preferens eller smak/tycke ändras över tid i takt med vår inre utveckling. Du placerar dig som 35 precis mitt i åldersspannet du upplever mest attraktivt. Låter väldigt sunt enligt mig! Motsatsen till ful gubbe begreppet! Åldersskillnaden blir endast 10 år i vardera riktningen :) Tycker så själv - att ens ideal förskjuts över tid. 
  • Anonym (kvinna 76 år)
    Anonym (Svammel) skrev 2021-12-12 22:58:12 följande:
    Trådar dör när de inte är intressanta längre och skall inte hållas vid liv av två personers privata samtal. Skriv till varandra privat istället.
    I´ll do my best to stay on-topic! 

    Broderbob och jag har fört vänliga och civiliserade samtal i god ton. Skriver personligen under ett anonymt pseudonym, men lovar titta på hur Broderbob gör. 

    I min värld anser jag det vore toppen om också du Svammel tillför något extra i ämnet som tråden berör. Har inte scannat igenom dina inlägg men hoppet kvarstår om nya i själva topic. 
  • Anonym (kvinna 76 år)
    Anonym (Svammel) skrev 2021-12-12 23:17:31 följande:
    Ni män som skapade forumet? Vilka män? Forumet heter Familjeliv och skapades inte av trådstartaren. Denna tråd består av en fråga ställd till män; Vid vilken ålder är kvinnor som mest attraktiva? 
    Var finner du alla dina påståenden? Ange korrekt inlägg tack!
  • Anonym (kvinna 76 år)
    broderbob skrev 2021-12-12 22:46:34 följande:

    Hej Anonym (Kvinna 76)


    För mig känns det viktigt att inte bara se till här och nu men det finns också en historia . men också finns frågan gällande vår kropp och vad jag har förstått finns allt där utav en mening och oftast finns där också reservdelar - förutom hjärtat, samtidigt har också kroppen utvecklat olika former av skydd för att vi inte ska bli sjuka eller skada oss - då kommer automatiskt frågan varför vi har pubeshår  ? Inte om jag tycker det är vackert eller inte, det måste vara upp till kvinnan själv att bestämma - när det gäller ålder finns det många frågor för mig en ett förhållande mellan en man som är 25 och en kvinna på 17, för mig låter det inte så särskilt konstigt då man ser på åldersskillnaden och också räknar in åldersgränsen för sex vilket är 15 år i Sverige.


    Däremot blir det lite mer komplicerat för mig om mannen är 35 och kvinnan skulle vara mellan 17-25 år med en man som är 35 år. Hon skulle då hela tiden befinna sig i en beroende situation till mannen och skulle ha svårt att bli självständig - skulle man däremot vända på det där kvinnan var 35 och mannen mellan 17-25 så tror jag att det skulle se annorlunda ut - hon skulle se till att fp ett mer jämlikt förhållande medan mannen som har kontroll där kvinnan står i beroende situation, han skulle nog vara mindre intresserade utav sin yngre kvinna om han träffade en jämnårig kvinna - med den yngre kvinnan kan han alltid sätta henne i sysslor som han själv inte gillar medan en mer jämnårig kvinna skulle protestera och sätta andra krav på honom som kan vara rätt så obekväma - därför blir detta forum lite snett då män sätter upp åldrar på kvinnor och inte tillåter kvinnor eller Hbtq personer delta, bara det visar på mannens makt och att inte vilja lämna den från sig och det särskilt skulle det inte vara attraktivt i ett förhållande att vara yngre än kvinnan (som oftast är den som planerar) återigen känna sig underställd, men om man är klar med sig själv behövs inte denna fråga då den först handlar om frigörelse och senare om makt om man inte redan kommit underfund med sig själv - det som är på utsidan är hela tiden föränderligt (en mask) däremot är det inre något helt annat - där handlar det mer om ett växande, ansvar, ett lärande att kunna få insikt om sig själv och vad som är viktigt eller inte och mycket och mycket mer- man blir aldrig fullärd eller får full insikt - svaret på frågan blir då väldigt enkel då det inte är åldern som avgör utan att man måste ha fått ett lärande, ha insikt och vara mer klar med sig själv - det blir man inte med för stor åldersskillnad i ungdomen - men då man har blivit lite äldre och kan fatta egna realistiska beslut och där man inte behöver stå i något beroende förhållande till någon - oftast hänvisas det till en hel del kända personer men de har alla ett eget nätverk och alla en viss förmögenhet och ha råd med ett eget hus . inte ett vanligt sådant utan mer i lyx.


     


    För min del har jag inget problem med att leva med en äldre kvinna (jag har ju gjort det - fast hon är död sedan några år) och en dotter i det äktenskapet på 45 år - hon har också syskon - inte halv syskon - det kom vi överens om när hon föddes (enkelt det finns inga halva människor och när alla växer upp tillsammans gäller samma regler) sp det beror helt och hållet på vad man prioriterar och om man kan stå emot trycket från omgivningen - men så fort man är accepterad flyter alt på och man blir till en person bland de närmaste och man blir aldrig glömd utan man man blir alltid frågad om något  - exempel då hennes i princip hennes jämnåriga bror köpte ett sommarställe där man var på väg att bygga upp en mindre by, varför ska vi inte köpa en tomt och bygga ett litet sommarhus - ja varför inte ? vi gjorde det också men en bit från varandra, och vi kunde gå mellan varandra om vi behövde hjälp - lägga taket exempelvis


    Hej Broderbob, 

    Beklagar djupast din förlust av din kvinna. Det måste varit mycket smärtsamt för dig att lämnas ensam med barnen på egen hand. Vet inte om det är en tröst med sommarhuset intill barnen där det går att spontant komma över till varandra i stödjande och att träffas i vardagen. Hoppas verkligen så.

    Manad att hålla mig till subject.

    Anser som du det mognadsmässigt blir komplicerat om mannen 35 och kvinnan mellan 17-25. Differensen är alltför stor på många plan i alla de skäl du nämner. De är väldigt väl utvecklade och behöver knappast kompletteras möjligen när det handlar om ekonomi. Mannen 35 har ett enormt stor övertag över en kvinna runt 20 som precis avslutat sina gymnasiestudier och inte hunnit etablera sig. Dessutom behöver tjejen precis som killar ofta gör leva livet i frihet med värdefulla erfarenheter; innan hon binder upp sig med huslån, Volvo, barn och hund och allt vad det innebär. En man på 35 får ett försprång på många plan som tjejen endast kan drömma om. I relationen finns därför en grogrund för en maktobalans och ojämställdhet. En man som 35 och vänder sig till kvinnor mellan 25-45 hamnar i en helt annan position enligt mig när kvinnan över 25 hunnit välja utbildning och/eller alternativt hunnit få viss livs- och arbetslivserfarenhet. Där finns inget att orda om. Precis som du berör tillkommer en insikt om vad som är viktigt och inte och med tiden blir vi mer klara med oss själva - ett ständigt pågående arbete kan jag intyga. I mogen ålder brukar det i allmänhet gå lite lättare att jämka om åldersdifferens. Just därför att vi oftast mer säkra på oss själva och vad vi vill.    

     
  • Anonym (kvinna 76 år)
    Anonym (Wtf) skrev 2021-12-13 09:39:24 följande:
    Vad spelar det för roll om han är oskuld? Har du anledning att tro att han vill sätta på vad som helst som rör sig?
    Exakt vad som slog mig när jag läste inlägget! Dessutom har Broderbob talat i tråden om sitt äktenskap och sina vuxna barn vilket definitivt motbevisar det tokiga påståendet........  med råge......
  • Anonym (kvinna 76 år)

    Hej Broderbob, Hur mår du? Står allt väl till med dig?

    MVH

    Kvinna 76 år

Svar på tråden Vid vilken ålder är kvinnor som mest attraktiva?