• Anonym (Nettan)

    "Hämta ett mikroskop"

    Är så himla upprörd!
    I morse var jag så lycklig när jag gick till jobbet, jag ville visa min förlovningsring. Min kille friade och hade köpt en ring med en diamant. Han vet att jag önskade en sådan. Okej, det var ingen jättediamant men jag blev överlycklig. Han har inte så fet lön.
    När jag glatt visade ringen för mina arbetskamrater så utbrister en av dom "Hämta mikroskopet"
    Va? Alltså gör man så? Hen förstörde min dag.

  • Svar på tråden "Hämta ett mikroskop"
  • Dunderthunder
    Anonym (Nettan) skrev 2021-11-25 23:51:39 följande:
    Nej jag vågar inte konfrontera
    Jag förstår. Men det kommer att vara värt det i slutändan, så att du slipper tänka på det. Förhoppningsvis får personen sig en tankeställare och kommer att göra bättre ifrån sig i framtiden. 
  • Anonym (W)
    Faxze skrev 2021-11-25 23:55:16 följande:

    Tror du inte att hen ville titta närmare på diamanten? Diamanter kollar man på detaljerat i en lupp. Jag vet flera som säger mikroskop om lupp så det kan mycket väl vara så. Fråga personen vad den menade.

    Men jag håller ändå med dig om att det låter illa att säga på det sättet.


    Fast nu var det inte en diamant TS visade upp, utan en diamantring. Man brukar inte vilja titta på andras ringar under lupp. 
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Mia) skrev 2021-11-25 23:38:06 följande:

    Personen menade kanske lupp men sa fel? ?Hämta en lupp? är ju nästan en standardkommentar när någon ska visa upp en diamantring.


    Det blir det samma sak som att säga ta fram mikroskop - en lupp förstorar också. 
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Nettan) skrev 2021-11-25 23:51:39 följande:
    Nej jag vågar inte konfrontera
    Bry dig inte. Om du tar upp det igen kommer personen troligen "skoja" en gång till - men nu om att du är överdrivet känslig för hen menade ju inte något (ungefär). Så då blir det ändå fel, tror jag.

    Kommer det däremot upp igen så tycker jag att du ska ryta ifrån direkt, och helst så att andra hör också. 
  • smulpaj01
    Anonym (Mia) skrev 2021-11-25 23:38:06 följande:

    Personen menade kanske lupp men sa fel? ?Hämta en lupp? är ju nästan en standardkommentar när någon ska visa upp en diamantring.


    Ja möjligen om ts skulle sälja den och ville ha diamanten värderad.

    I detta fall var det bara en rent oförskämd kommentar, alternativt ett uselt skämt.

    Grattis till dig (er) ts, glöm detta och fortsätt vara glad och lycklig:)
  • smulpaj01
    Anonym (Mia) skrev 2021-11-25 23:38:06 följande:

    Personen menade kanske lupp men sa fel? ?Hämta en lupp? är ju nästan en standardkommentar när någon ska visa upp en diamantring.


    Ja möjligen om ts skulle sälja den och ville ha diamanten värderad.

    I detta fall var det bara en rent oförskämd kommentar, alternativt ett uselt skämt.

    Grattis till dig (er) ts, glöm detta och fortsätt vara glad och lycklig:)
  • MrsJenka

    Otroligt ohyfsat. Jag tycker att kommentaren enbart påvisar att avsändaren är en otroligt bitter människa.

  • Anonym (Ella)

    Ett dåligt,lågt skämt.Låt inte kommentaren förstöra din dag.Konstiga människor finns överallt och ta det inte personligt .

  • Ess

    Skit i det, det viktigaste är att du själv är nöjd och glad för ringen.

    Själv vill jag bara ha helt slät ring av praktiska skäl, så jag hade bara räckt över den och bett dem meddela mig om de hittade nån diamant på den.

  • Anonym (Sara)

    Bara jag som tycker ts överreagerar? Det var ett skämt. Varför låter du ett skämt förstöra din dag? Jag hade inte brytt mig ett dugg om någon sade så till mig, men jag är å andra sidan inte en känslig person som tar åt mig för minsta kommentar.

    Jag håller med om att det inte var något roligt skämt, men de flesta skämt är ju sällan roliga.

Svar på tråden "Hämta ett mikroskop"