• Entjejskonto

    COVID - vad gäller om man inte testat vid symtom?

    Om man inte testat för Corona vid symtom, får man ändå gå ut efter 7 dagar som förut? Får man gå ut med symtom eller inte? Får barnen vara på förskola? Jag är förvirrad av de nya råden

  • Svar på tråden COVID - vad gäller om man inte testat vid symtom?
  • Entjejskonto
    cosinus skrev 2021-11-27 22:25:11 följande:

    Här finns iaf en -om du inte testat dig- scrolla ner

    www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/hur-lange-bor-jag-stanna-hemma/


    Tack! Nu undrar jag bara hur länge förskolebarn behöver stanna hemma när föräldern är sjuk? Hittade inget om det men kanske kan anta att även 7 dagar gäller där, eftersom att jag ju inte kan. Gå ut
  • Anonym (S)

    Undrar också. Jag har blivit sjuk och beställt test, men mitt barn är friskt. Jag är ensamstående så det är ju bara jag som hämtar och lämnar.

  • Anonym (Plan B)
    Anonym (S) skrev 2021-11-27 22:41:24 följande:

    Undrar också. Jag har blivit sjuk och beställt test, men mitt barn är friskt. Jag är ensamstående så det är ju bara jag som hämtar och lämnar.


    Barnet är friskt nu ja. Om du får positivt blir hon ju hemma så hämtningen löser sig ändå.

    Var beredd med en plan B ifall du blir så sjuk att du inte KAN ta hand om barnet. (med reservation för a

    tt du redan har det som ensamstående)
Svar på tråden COVID - vad gäller om man inte testat vid symtom?