• Anonym (Mamman)

    Flirtig förskolelärare?

    På förskolan arbetar en manlig förskilelärare sedan Aug. Han vet att jag är gift men jag TROR ev ha flörtar ? Kanske inte vill att de ska leda någonstans kanske stannar de där eller så är han bara allmänt trevligt. Han pratar mycket med mig och skojar en del. Har sett när handla hämtar och lämnar och då är de bara hej och hejdå stort sätt medan han kan leda in mig i diskussionen om allt möjligt som både har o inte har med dottern o göra.

    Vid ett tillfälle skickade han en selfi på whatsapp där han sitter med min dotter bredvid i soffan. Bilden har mer fokus på honom som tittar in i kameran o ler medan hon sitter bredvid och tittar på annat. Sedan dess har han skickat lite ramdom meddelande till mig. I mina ögon oskyldiga kallprat. Ex en gång när vi va sjuka undrade han om jag inte kommer, han skrev så med kommet inte DU idag. Hon var redan sjukanm via deras app så han skulle veta ändå. Förutom de har han skickat bild på sitt hus och erbjuder sig hjälpa mig med privata saker. Jag tänker bara att han inte vill någon eftersom han vet om att jag är gift men börjar fundera på om de ändå är ett intresse. Eller så är de vän relation som vi fått. Jag ser honom som en god vän.

  • Svar på tråden Flirtig förskolelärare?
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Mamman) skrev 2021-11-30 21:26:47 följande:
    Flirtig förskolelärare?
    På förskolan arbetar en manlig förskilelärare sedan Aug. Han vet att jag är gift men jag TROR ev ha flörtar ? Kanske inte vill att de ska leda någonstans kanske stannar de där eller så är han bara allmänt trevligt. Han pratar mycket med mig och skojar en del. Har sett när handla hämtar och lämnar och då är de bara hej och hejdå stort sätt medan han kan leda in mig i diskussionen om allt möjligt som både har o inte har med dottern o göra.

    Vid ett tillfälle skickade han en selfi på whatsapp där han sitter med min dotter bredvid i soffan. Bilden har mer fokus på honom som tittar in i kameran o ler medan hon sitter bredvid och tittar på annat. Sedan dess har han skickat lite ramdom meddelande till mig. I mina ögon oskyldiga kallprat. Ex en gång när vi va sjuka undrade han om jag inte kommer, han skrev så med kommet inte DU idag. Hon var redan sjukanm via deras app så han skulle veta ändå. Förutom de har han skickat bild på sitt hus och erbjuder sig hjälpa mig med privata saker. Jag tänker bara att han inte vill någon eftersom han vet om att jag är gift men börjar fundera på om de ändå är ett intresse. Eller så är de vän relation som vi fått. Jag ser honom som en god vän.
    Tycker bara det att du skriver med din dotters förskolelärare på whatsupp känns aningen märkligt.

    Låter annars som att det finns en baktanke ja från hans sida.
  • Anonym (aaa)

    Låt barnets pappa hämta och lämna istället, så slipper du spekulera! 

    Men att skicka bilder (även om det är på barnet) via sin egen privata kontakt  är inte ok. 

  • Anonym (Mamman)

    De funkar INTE att pappan hämtar pg tiderna han har

  • Anonym (biljettlucka)

    du är woman så du har rätt i att han flirtar

    hade det varit en man som trodde att en female förskolelärare flirtade så hade han inbillat sig

  • Marie7

    Väldigt oproffsigt beteende av en förskolepedagog. Är ni vänner sedan tidigare? Eller hur menar du att du ser han som vän? Är ni inte vänner sedan tidigare och han enbart är din dotters pedagog är detta inte acceptabelt beteende. Man gör inte så. Arbetat länge i förskola. Det finns Gdpr regler mm. Han har ingen gräns. Be honom sluta. Om det inte hjälper, tala med rektorn.

  • Anonym (Mamman)

    Marie7. Vi fick bra kontakt i starten meddelande startade för ca en mån sedan men jag känner inte honom sedan innan utan de startade med normal konversation om hur de gått osv så blev de mer o mer privata som ex sin katt hus osv sen kom meddelanden med.

  • Anonym (Sarah)

    Han verkar askonstig och gränslös.

    Glad att vi inte har honom som pedagog på mina barns förskola.

  • Anonym (H)
    Anonym (Mamman) skrev 2021-12-01 19:40:18 följande:
    Marie7. Vi fick bra kontakt i starten meddelande startade för ca en mån sedan men jag känner inte honom sedan innan utan de startade med normal konversation om hur de gått osv så blev de mer o mer privata som ex sin katt hus osv sen kom meddelanden med.
    Och då hänger du på och ser honom som en "nära vän". Du tycker inte att det är lite olämpligt?
  • Grindleguts
    Anonym (Mamman) skrev 2021-12-01 19:40:18 följande:

    Marie7. Vi fick bra kontakt i starten meddelande startade för ca en mån sedan men jag känner inte honom sedan innan utan de startade med normal konversation om hur de gått osv så blev de mer o mer privata som ex sin katt hus osv sen kom meddelanden med.


    Vakna upp nu TS. Säg ifrån ang det som inte är OK dvs bild privat mm.
  • Anonym (A)
    Anonym (aaa) skrev 2021-11-30 21:48:58 följande:
    Låt barnets pappa hämta och lämna istället, så slipper du spekulera! 

    Men att skicka bilder (även om det är på barnet) via sin egen privata kontakt  är inte ok. 
    +1
Svar på tråden Flirtig förskolelärare?