• Anonym (Anonym)

    Kan ni ligga med vem som helst när ni är kåta?

    Ni som har KK relationer har ni en åt gången? eller flera stycken? Och använder ni är oftast skydd då? Vet många som inte gör det.

    Och en fråga till kan ni ligga med vem som helst bara för att ligga eller måste ni känna någon attraktion till kvinnan/mannen ni ska ha sex med?

    För mig är det viktigt att känna en attraktion annars kan jag tyvärr inte ligga och har dessvärre svårt att bli kåt.

    Hur resonerar ni?

  • Svar på tråden Kan ni ligga med vem som helst när ni är kåta?
  • Anonym (BT)

    Som man är jag inte så desperat eller sugen på meningslös sex med en ful fisk när jag är kåt.

    Men visst, kvinnor kan samla på sig många killar i studens hetta för att de är kåta, kära eller vill glömma exet..att de skulle ha standard är bara en myt.

  • Anonym (J)

    Har kanske inte flera KK:n men hittar jag någon spännande att ligga med gör jag det. Jag är ju singel.

    Skyddar mig alltid med kondom.

    Nej, kan verkligen inte ligga bara jag är kåt, oavsett hur kåt jag än är. Är väldigt kräsen när det gäller val av ligg.

  • Anonym (Johnny Pepp)

    Frågar du kvinnor:
    Ja, män kan ligga med vad som helst som rör sig. 

    Om det är någon kvinna här så får ni gärna svara på om detta stämmer.

  • Anonym (Helheten)

    Jag ligger väldigt sällan om jag inte är i en relation och då endast om jag blir attraherad till den grad att jag också kan bli kär i personen. Vilket jag ofta blir om jag haft sex några ggr.

    När jag var yngre hade jag en del ONS då jag låg för att man skulle och att jag ville testa mig fram. Men kom fram till att sex utan attraktion är att göra våld mot mig själv och skapar äckelkänslor och självhat.

    Sex är något av det intimaste som finns....eller borde vara det eftersom det är så mycket mer än in och ut och sprut.

    Har man känslor kan sex bli en helt förtrollande upplevelse.

  • Anonym (Jag)

    Jag är kvinna och ja, jag har haft några kk samtidigt. Men just nu har jag bara en och vi träffas lite då och då. Vi har alltid använt kondom men med han jag träffar nu har vi inte använt kondom dom senaste gångerna för vi vet att ingen av oss har någon sjukdom.

  • Anonym (Anonym man)

    Nej, jag kan inte ligga med vem som helst! Skulle säga att tjejer har lättare att göra det då ni inte behöver ha stånd! Lite glidmedel sedan är det bara att köra!

  • Anonym (Olika)

    Viktiga här är att hålla isär attraktion o attraktion. Både könen behöver attraktion men vad som är attraktion för de flesta män o kvinnor skiljer sig åt.

    När en kvinna säger attraktion så tänker hon på personlighet, utstrålning, humor osv.

    Den typen av attraktion.

    När en man säger attraktion så tänker man på hur personen ser ut, snygg, ung, bröst, smal osv. det mer sexuella värdet beroende på vad som attraherar en sexuellt.

    Med andra ord killen har attraktion och kan då tänka sig ligga med nån som gör honom sexuellt attraherad och personligheten o vem personen är spelar då ingen roll.

    Men för kvinnan så är attraktionen alla de mjuka värdena som i sin tur leder till sexet.

    Så attraktion finns men attraktion är olika beroende på kön.

  • Guldnovan
    Anonym (Olika) skrev 2021-12-05 19:58:58 följande:

    Viktiga här är att hålla isär attraktion o attraktion. Både könen behöver attraktion men vad som är attraktion för de flesta män o kvinnor skiljer sig åt.

    När en kvinna säger attraktion så tänker hon på personlighet, utstrålning, humor osv.

    Den typen av attraktion.

    När en man säger attraktion så tänker man på hur personen ser ut, snygg, ung, bröst, smal osv. det mer sexuella värdet beroende på vad som attraherar en sexuellt.

    Med andra ord killen har attraktion och kan då tänka sig ligga med nån som gör honom sexuellt attraherad och personligheten o vem personen är spelar då ingen roll.

    Men för kvinnan så är attraktionen alla de mjuka värdena som i sin tur leder till sexet.

    Så attraktion finns men attraktion är olika beroende på kön.


    Herregud vilken missvisande generalisering.

    Det där stämmer ju inte! Om jag ser en man jag attraheras av så har jag ju ingen aning om personlighet, utstrålning och humor.

    Jag tänker som du beskrev männen.

    Jag ser kanske en bred ryggtavla, muskler, fin mun, .läckra tatueringar, hör en djup röst, tycker han luktar gott, fina ögon....hur han ser ut helt enkelt.

    Måste inte vara en muskelknutte men ni förstår. Något i utseendet som lockar mig. Ibland tänker jag absolut på hur det vore att vara intim med just den mannen...

    Vi är inte ett dugg annorlunda.

    Annars skulle vi ju enbart gå på insida och aldrig bry oss om hur de ser ut. Klart vi gör det....
  • Hotelliggaren
    Guldnovan skrev 2021-12-05 20:29:57 följande:
    Herregud vilken missvisande generalisering.

    Det där stämmer ju inte! Om jag ser en man jag attraheras av så har jag ju ingen aning om personlighet, utstrålning och humor.

    Jag tänker som du beskrev männen.

    Jag ser kanske en bred ryggtavla, muskler, fin mun, .läckra tatueringar, hör en djup röst, tycker han luktar gott, fina ögon....hur han ser ut helt enkelt.

    Måste inte vara en muskelknutte men ni förstår. Något i utseendet som lockar mig. Ibland tänker jag absolut på hur det vore att vara intim med just den mannen...

    Vi är inte ett dugg annorlunda.

    Annars skulle vi ju enbart gå på insida och aldrig bry oss om hur de ser ut. Klart vi gör det....
    Guldnovan skrev 2021-12-05 20:29:57 följande:
    Herregud vilken missvisande generalisering.

    Det där stämmer ju inte! Om jag ser en man jag attraheras av så har jag ju ingen aning om personlighet, utstrålning och humor.

    Jag tänker som du beskrev männen.

    Jag ser kanske en bred ryggtavla, muskler, fin mun, .läckra tatueringar, hör en djup röst, tycker han luktar gott, fina ögon....hur han ser ut helt enkelt.

    Måste inte vara en muskelknutte men ni förstår. Något i utseendet som lockar mig. Ibland tänker jag absolut på hur det vore att vara intim med just den mannen...

    Vi är inte ett dugg annorlunda.

    Annars skulle vi ju enbart gå på insida och aldrig bry oss om hur de ser ut. Klart vi gör det....
    Du misstolkar lite. Tycker du bekräftar det anonym (Olika) skriver genom att tala om hans röst, doft, ögon.... Jag håller med signaturen om att detta är egenskaper som kvinnor tar in i begreppet attraktiv medan män mer kan säga utifrån ett foto o hon är attraktiv eller inte. I princip.....

Svar på tråden Kan ni ligga med vem som helst när ni är kåta?