Ny mamma i behov av pepp
Fundera på om du vill fortsätta amma eller om det vore skönt att gå över helt till flaska. Är svaret att amningen tar mer än det ger, lägg ner. Du har ändå kämpat i två månader. Hade jag behövt bråka både med att koka flaskor och mecka med flaskmatning och amningen hade strulat och varit allt annat än enkel då hade jag optimerat bort den ena och flaskorna verkar ni ju just nu inte kunna bli av med...
Fortsätt kämpa med sjalen. Har du en docka så träna med en sådan. Min äldsta gick från att vråla när jag försökte knöla ner henne till att ligga snällt och vänta på1 vecka när vi väl fick till det. Hon gillade sjalen och när hon väl fattade att hon skulle få komma dit och jag blivit lite snabbare så funkade det utmärkt.
Vissa barn är missnöjda och skriker mycket. Tre av mina fyra barn har varit riktigt värdelösa att ha att göra med som spädbarn. Men det går över. Jag har haft barn i sjal och öronproppar för att vad jag än gjort har barnet skrikit och då får man landa i att barnet är nära och man gjort allt man kan.
När min äldsta var 2-3 månader gick jag runt och förundrades över att föräldrar till 1-åring fortfarande stod på benen och att vissa av dem varit så dumma att de var gravida igen. Kunde inte begripa hur man kunde utsätta sig för det. Samtidigt som jag på något sätt tog fasta i alla dessa föräldrar som bevisligen stod på benen - att det måste bli bättre.
Och ja, det blir det! Det kommer att vända även för er.