Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

    15 procent av svenskarna är idioter (antivaxxare) och förstör för oss andra

    Henke Nyheter24 skrev 2021-12-07 17:24:39 följande:
    15 procent av svenskarna är idioter (antivaxxare) och förstör för oss andra
    15% ovaccinerade borde inte utgöra något problem om vaccinet fungerar. En del av dessa 15% torde dessutom utgöras av personer som fått Covid-19 och därmed har ett naturligt skydd. Så ta nu ert "vaxxin" och gå vidare med livet så kan de som väljer att inte ta vaccinet göra detsamma.
  • nattuw
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-09 17:04:12 följande:
    Jag har vaccinerat mig många gånger mot en mängd olika sjukdomar förutom covid. Förutom alla allmänna barnvaccin  så har jag även vaccinerat mig mot tbc och hepatit. Du förstår, vaccineringsprogram är det som fått en mängd sjukdomar i världen att i stort sett försvinna, det är lixom ganska bevisat, att folihattar sen hellre tror på myter och vad någon tomte säger på youtube är en annan sak. Problemet är nog mer psykiskt än fysiskt.
    Det är inte det allmänna vaccinationsprogrammet eller vaccin vars egenskaper redan är kända som ifrågasätts. Det som ifrågasätts är Corona-19 vaccin och de åtgärder som används för tvinga människor att ta just Covid-19 vaccin.
  • nattuw
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-09 19:53:00 följande:
    5) Ja det är bra att sätta ner foten ibland och det är ju vad samhället nu gjort mot idioter som vägrar vaccinera sig. 
    Vilket är den vanliga nivån på argumenten för Covid-19 vaccin.
  • nattuw
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-10 10:40:04 följande:
    Nej, det är ett ganska ovanligt argument i Sverige för hittills har ju foliehattar kunna göra som de velat, det är ju därför det vart ett sånt liv bland foliehattarna nu när det införs vaccinpass, de är ju inte vana att det ställs krav Drömmer
    Som sagt den vanliga nivån på argumenten för Covid-19 vaccin.
  • nattuw
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-10 15:50:59 följande:
    I grunden handlar det om att stoppa smittspridning, det är liksom hela grunden till hela cirkusen, men vissa verka göra om det till att handla om deras rätt i samhället och universum som om just deras rättigheter att göra som de vill väger så mycket mer än andras rätt att inte bli smittade.
    För att det skall vara ett giltigt argument måste det först bevisas att de vacciner som finns tillgängliga faktiskt stoppar Covid-19. Vilket inte gjorts eftersom tillgänglig data har för stora brister. Samma sak gäller de risker som själva sjukdomen innebär. Idag finns inga data som pekar på att risken med Covid-19 är så stor att den kan anses berättiga de åtgärder som används för att stoppa smittan.

    Framtiden får utvisa om de nya vaccin som nu eventuellt är på väg ut på marknaden kommer att ändra på den saken.
  • nattuw
    broderbob skrev 2021-12-14 01:07:40 följande:

    Hej ? Jag har ett förslag på en väldig drastisk åtgärd om man inte får tyst på dessa vaccinationsmotståndare , en åtgärd som ingen vill ha ? Låt FHM stänga ner alla forum där man har propaganda för att inte vaccinera sig , då det är stor risk att sprida allvarlig sjukdom och död samt låta det sprida sig fritt över landet ? det något som jag inte vill veta av men alla måste hjälpa till

    H

    I


    Jag föreslår att vi förbjuder alla vaccin som inte fungerar och därmed tvingar läkemedelsbolagen att ta fram vaccin som faktiskt fungerar.  Med fungerande vaccin behöver vaxxisterna inte längre vara rädda och resten av oss slipper alla illa genomtänkta restriktioner.
  • nattuw
    Anonym (Trötter) skrev 2021-12-15 10:18:26 följande:
    Antibiotika fungerar inte alltid heller. Jag föreslår att vi slutar använda oss av det i sjukvården.
    Antibiotika är inte ett vaccin. Antibiotika och vaccin har så vitt skilda användningsområden att inte ens anonyma användare borde kunna blanda ihop de båda.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-15 10:36:07 följande:
    Du missförstår. Det hen försökte säga är att vi väl inte dumpar alla läkemedel som inte är perfekta, eller inte hjälper alla. Det är så med ALLT. 

    Och att tro att läkemedelsföretagen inte skulle ta fram det bästa de kan ta fram (på så kort tid) - det är bara paranoid. Du ska tvinga dem att ta fram något bättre? Löjligt! 
    Nej jag missförstår inte. Det hen försöker göra är att använda sig av en irrelevant jämförelse för att bemöta ett inlägg vars innehåll hen inte tycker om.

    Läkemedelsbolag är vinstdrivande företag. Läkemedelsbolag jobbar på en konkurrensutsatt marknad. Läkemedelsbolagen har, precis som alla andra företag, en ekonomisk verklighet att förhålla sig till. En ekonomisk verklighet där "good enough" ger de största vinsterna. Så länge läkemedelsbolagen tjänar pengar på en aldrig sinande ström av skattepengar så finns det från läkemedelsbolagens sida ingen anledning att göra några verkliga förändringar.

    Genom att välja bort undermåliga produkter tvingas läkemedelsbolagen, precis som alla andra företag, att ta fram bättre produkter eller lägga ner verksamheten. Det är inte heller jag personligen som skall tvinga läkemedelsbolagen att ta fram bättre produkter. Det som kan tvinga läkemedelsbolagen att ta fram bättre produkter är krav från myndigheter och inköpare på att produkterna skall uppfylla grundläggande krav. Vilket i fallet med vaccin och läkemedel överlag är att de faktiskt fungerar på det sätt som är tänkt. Vilket i fallet med vaccin betyder att de som tagit vaccinet skall vara skyddade och inte behöva leva sitt liv i ständig rädsla för att bli sjuk av just den sjukdom de vaccinerat sig mot.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-15 12:08:16 följande:
    Okej, du vill inte veta att du har missförstått. Och resten är irrelevant i sammanhanget. Ett tips varför? Du kan bara kräva det som faktiskt är möjligt. Dvs. kan man inte göra bättre vaccin i nuläget så kan man inte. 
    Det finns ett antal nya vaccin som är på väg ut på marknaden. Tror du att de läkemedelsbolag som kommer ut med dessa nya vaccin gör det för att vinna marknadsandelar genom att de har bättre produkter eller genom att tillverka produkter som inte är bättre?
  • nattuw
    Anonym (M) skrev 2021-12-15 12:15:47 följande:
    Frågan är väl varför du ställer krav på att covid-vaccin skall vara perfekta, varför ställer du inte samma krav på huvudvärkstabletter te.x? 
    Jag ställer samma krav oavsett produkt och oavsett vilken produkt det handlar om så är en undermålig produkt en undermålig produkt. Om jag köper en huvudvärkstablett som inte hjälper mot huvudvärk så köper jag inte den huvudvärkstabletten igen.
  • nattuw
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-15 13:07:28 följande:
    Så om någon tjänar pengar på en produkt så betyder det att produkten är värdelös?
    Att man lyckas tjäna pengar på en produkt säger inget om huruvida produkten är värdelös eller inte. Det säger bara att man lyckas sälja produkten. Det oavsett om det rör sig om cigaretter eller rullstolar.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-16 13:11:52 följande:
    Just i Sverige där myndigheter är ganska oberoende av regeringen!?
    Se Timbro "Enpartistaten" :"Regeringen utser statens högsta tjänstemän ? några av de viktigaste makthavarna i Sverige. I teorin ska de gå på kompetens. I praktiken har makten missbrukats för att ge socialdemokrater toppjobb i statens tjänst."

    timbro.se/allmant/enpartistaten/

  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-17 11:54:12 följande:
    Vill du inte komma tillbaka till ett vanligt liv? Kunna träffa folk, gå på bio, gå på konsert?  

    Jag är beredd att vara försiktig i något år, även två eller tre år. Men sedan? Ska vi hålla på så här i 10 år till?  Hur ska det gå till utan vaccin?
    Med de Covid-19 vaccin vi har idag kommer det att fortsätta för evigt. Vilket är bra för de läkemedelsbolag som med hjälp av politiska tvångsåtgärder får sina kassor fyllda men dåligt för alla andra.
  • nattuw
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-20 15:08:32 följande:
    Haha, ja för timbro (ökänd nyliberal propaganda apparat)  är ju såååå tillförlitliga.Drömmer
    Du är välkommen att framföra relevant kritik mot rapporten. Det är trotts allt det ett forum är (borde vara) till för.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-20 17:19:26 följande:
    Konspirationsteorier, inte värt att bemöta. 
    Det behövs inga konspirationsteorier. Det räcker med att läsa lite europeisk historia.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-20 17:18:13 följande:
    1. Och tänk på att de aldrig mer skulle sälja något om vaccinen vore farliga.
    Ett osant påstående.
    AndreaBD skrev 2021-12-20 17:18:13 följande:
    2.Har du sett något vaccin tidigare som inte fungerat?
    Vi diskuterar varken tidigare vacciner, vacciner som kan komma i framtiden eller vacciner mot andra sjukdomar utan de vacciner som idag används mot Covid-19.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-21 16:44:05 följande:
    Att folk inte köper från ett företag i fortsättningen om de gör en dålig produkt? Det är sant.

    Att det har varit väldigt få problem med tidigare vaccin? Det är också sant. 

    Självklart är det inte bara nu som räknas. 
    Marknaden är översvämmad av dåliga produkter som säljs med lågt pris och/eller mördande reklam. Påståendet är därmed inte sant.

    Tidigare har vaccinen först utvärderats och sedan släppts. Med de Covid-19 vaccin vi har idag släpptes vaccinerna först och nu verkar det inte finnas något intresse av att utvärdera deras effekter. Det bara matas på med fler och fler sprutor.

    Självklart är det de Covid-19 vaccin vi har idag som är intressant då det är just de Covid-19 vaccin som används idag som fått folk att gå ner i skyttegravarna. Undantaget skulle möjligen vara att det som händer idag riskera att undergräva framtida vaccinkampanjer. Vilket är synd. Men när de som är skeptisk till de Covid-19 vaccin som används idag får utstå förolämpningar, påtryckningar och på vissa håll även tvångsvaccinering riskerar vi att undergräva framtida vaccinkampanjer. Men bortsett från det så är det vad som händer här och nu som räknas.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-23 15:40:46 följande:
    Så du säger att folk köper/tar vad som helst, även när företaget precis har varit i en stor skandal när det gäller deras hälsa/liv??? Om du gör det, så tycker jag det är märkligt, men så gör de flesta förstås inte. Företaget som producerade Neurosedyn - tror du folk köpte deras produkter efter skandalen? Då fanns iofs inte lika bra information. Numera skulle man verkligen undvika ett sånt företag.
    Även om vissa produkter dras tillbaka finns företaget kvar. Ibland fortsätter produkten att säljas trotts skandaler (oxycontin) och ibland finns produkten kvar fast på andra marknader. Lyfter man blicken lite så ser man att till exempel tobaksbolagen fortfarande genererar goda vinster.
  • nattuw
    AndreaBD skrev 2021-12-23 17:25:29 följande:
    Jag känner personligen flera stycken utanför alla riskgrupper och yngre som har råkat illa ut, som antigen har dött eller varit sjuk i månader, eller har bestående skador kvar. Så enkelt är det alltså inte. 

    Risken är liten, för unga, friska människor. Men den är inte ofintlig. Och risken av vaccinationen är mindre. 
    Jag hade en bekant som dog av plötsligt hjärtstopp efter vaccineringen. Fullt frisk, medelålders och vältränad. Två andra fick vård efter att ha smittats av Covid-19. Båda var över 60, överviktiga och inaktiva.

    Kan jag dra några statistiska slutsatser av ett urval som baseras på min omedelbara omgivning? Nej.
    Kan jag dra några statistiska slutsatser av ett urvals som baseras på din omedelbara omgivning? Nej.
  • nattuw
    Anonym (Trötter) skrev 2021-12-25 09:40:41 följande:
    Fast det är väl precis det antivaxxers brukar göra?

    Om det finns statistik som säger att riskerna är mindre med vaccinet än att få sjukdomen så är det "fake news" för Siv som jobbar på macken har en kusin vars fasters bror blev dålig efter att hon tog vaccinet.
    De flesta som du sitter och hittar på öknamn för vill främst se ett tillförlitligt underlag på vilka effekter de Covid-19 vaccin som används idag faktiskt har. Både positiva och negativa sidor.
Svar på tråden 15 procent av svenskarna är idioter (antivaxxare) och förstör för oss andra