• mizelia

Måste hända något

Har en rejäl crush på en kollega på jobbet. Först var jag lite rädd för vad som skulle kunna hända men nu inser jag att jag är mer rädd att inget ska hända.

Huvudkontoret ligger i ett annat land så vi ses inte så ofta men pratar via Teams nästan varje dag. När vi ses så har jag varje gång trott att NU kommer det ske men jag tror att vi båda är för blyga så det stannar vid ögonkontakt. Vi står nära i baren och och benen har pressats mot varandra när ingen ser så jag är ganska säker på att det är besvarat. Möjligen är han mer moralisk än mig så han skulle kanske aldrig ta chansen men hans blick har hamnat i min urringning så han är inte opåverkad.

Mitt första intresse var intellektuell attraktion som övergick till en stark sexuell attraktion och jag tror det är hans röst som får mig på fall. Han är en av de bästa i sitt yrke så respekterar honom och vi har mycket gemensamt. Men han är utseendemässigt inte min typ och äldre (snart pensionär) men kan.inte.sluta.tänka.på.honom.

Om jag får vara egoistisk så önskar jag mig en hemlig affär som sedan rinner ut i sanden och vi båda får fina minnen.

Jag vill inte missa chansen att få känna om magin skulle vara där men vill inte heller riskera våra respektive äktenskap. Jag förstår riskerna att någon får sitt hjärta krossat men alternativet att inte våga leva känns inte heller som ett bra val.

Hoppas någon har ett gott råd hur jag ska hantera detta.

• Svar på tråden Måste hända något
  • Obscenitet

Alltid svårt och inget som rekommenderas

Att han snart ska gå i pension kan ju iof underlätta. Trycka ben mot varandra är i 95 procent av fallen tecken på nån form av intresserad iaf

Sök på accidental touching hur många som har samma fråga om det bara

• mizelia

Tack för googlingstips. Mycket läsvärt och jag blir glad att det är ett ganska så säkert tecken :)

• Anonym (Nestor)

Har varit i samma sits som du fast då med en yngre mycket attraktiv kvinna som var väldigt intresserad av mig. Jag var väldigt frestad att gå med på hennes inviter men eftersom vi var kolleger, jag högre chef i samma organisation, och båda var i förhållande så valda jag att inte ta steget. Tycker jag gjorde rätt, men kan ändå inte låta bli att undra hur det skulle varit Ifall vi gick all the way.

• mizelia

Det känns bra att veta att fler har samma funderingar.

Det kanske är att jag har fått en ålderskris?

Känner mig visserligen ung och får fortfarande komplimanger men inser samtidigt att livet är kort och man får (troligen) ingen belöning för att man skötte sig när livet tar slut.

Jag har mycket vänskap efter ett 30 år långt förhållande men saknar åtrå och känslan av att vara genuint nyfiken på någon.

• Anonym (Nestor)

Skulle tro att det finns en hel del som tänker som du och jag. Håller med om att livet är kort och att man bör göra det mesta och det bästa av det. Har själv varit i ett långt förhållande och att vet att åtrå och spänning går lite i vågor. Blir så lätt slentrian men att man då får vara lite kreativ för att hålla igång glöden. Men såklart inte alltid som det fungerar och då blir man lite mer sugen på spänning och äventyr och mottaglig för ideer och förslag. Försöker vara ståndaktig i såna lägen även om ingen tackar en för detFlört. fast lite nyfiken blir man?

• mizelia

Den stora frågan om man ska dö nyfiken eller inte ???? jag beundrar din moral ändå för långsiktigt gör du nog rätt.

Jag har tagit snedsteg en gång tidigare men den gången med en kvinna så kändes inte som otrohet på samma vis. Har inte ångrat den erfarenheten men då var det inte känslor inblandade utan bara nyfikenhet på kvinnors kroppar.

Lite farligare nu eftersom denna man tilltalar alla mina sinnen.

• Anonym (Nestor)

Man lever bara en gång och vill gärna testa alla önskningar och begär. Dock helst inte på bekostnad av någon annan. Vet att jag låter tråkig (no risk no fun) men lite så. 
    jag är väldigt sugen på lite variation i sexlivet och prova lite nya saker, men det vill inte min partner så då får man vara kreativ så långt det går utan att vara otrogen. Din gräns verkar gå vid känslomässigt engagemang, så din härliga upplevelse med annan kvinna funkade då. Och det ångrade du inte. 
    Jag har sexchattat med annan kvinna som också var sugen på lite variation i sexlivet, och det var för mig ett gränsfall. Men så blev det och det har jag inte ångrat. Vill inte uppmuntrades till något utan berättar bara min story.

• Anonym (Testa)

Du kan flörta lite och se vart de leder. Själv blev jag nobbat trotts massa tecken på intresse från båda håll.

Jag ( gift) blev helt galen i en förlovad man som jag träffar på vardagarna, vi är 32 och 37. Jag är elev han arbetar där men är inte min lärare. Vi fick mycket kontakt han blev en som stöttade mig mycket. Vid få tillfällen har vi pratat i timmar skratta och skojat, långt efter vi båda slutat och ska hem. Då satt vi på golvet ensamma med max 5 cm mellan oss. Jag trivs i hans sällskap, våra händer har rört vid varandra några gånger , vi har mycket ögonkontakt och vi har kramats nära 3 gånger vi har även varit ute och fikat på timandhand, samt så har båda uttryckt för varandra att vi tycker om varandra. Jag är verkligen " sugen " på honom lite som du känner och se vart de kan leda tillfälligt eller mer fast. Men när jag ville ta ett steg längre så backade han. Han vill bara vara vänner. Det är ändå bevis på att tycker någon om sin partner är de inte otrogna eller lämnar dem för en annan oavsett hur mycket man flörtar och visar intresse. Vi har fortfarande daglig kontakt via meddelande nu under lovet och att inte träffa honom dagligen efter lovet går inte att undvika.

• Anonym (Deja Vu)
    Anonym (Testa) skrev 2022-01-03 20:45:59 följande:

Du kan flörta lite och se vart de leder. Själv blev jag nobbat trotts massa tecken på intresse från båda håll.

Jag ( gift) blev helt galen i en förlovad man som jag träffar på vardagarna, vi är 32 och 37. Jag är elev han arbetar där men är inte min lärare. Vi fick mycket kontakt han blev en som stöttade mig mycket. Vid få tillfällen har vi pratat i timmar skratta och skojat, långt efter vi båda slutat och ska hem. Då satt vi på golvet ensamma med max 5 cm mellan oss. Jag trivs i hans sällskap, våra händer har rört vid varandra några gånger , vi har mycket ögonkontakt och vi har kramats nära 3 gånger vi har även varit ute och fikat på timandhand, samt så har båda uttryckt för varandra att vi tycker om varandra. Jag är verkligen " sugen " på honom lite som du känner och se vart de kan leda tillfälligt eller mer fast. Men när jag ville ta ett steg längre så backade han. Han vill bara vara vänner. Det är ändå bevis på att tycker någon om sin partner är de inte otrogna eller lämnar dem för en annan oavsett hur mycket man flörtar och visar intresse. Vi har fortfarande daglig kontakt via meddelande nu under lovet och att inte träffa honom dagligen efter lovet går inte att undvika.

Låter väldigt likt en situation jag har varit i, fast med en kollega. Även åldern stämmer.

Vad fick dig att känna att han backa och vara vänner, något han sa eller en tolkning?
  • Anonym (Testa)
    Anonym (Deja Vu) skrev 2022-01-03 23:11:57 följande:

Låter väldigt likt en situation jag har varit i, fast med en kollega. Även åldern stämmer.

Vad fick dig att känna att han backa och vara vänner, något han sa eller en tolkning?

Jag sa åt honom tydligt att jag känner attraktion . För jag fattade inte vad som händer mellan oss de va en sådan kemi men han parade då o då om sin tjej med. Kan han gjort för att han bara vill ha kk ex inte vet jag. Eller så tänkte jag att han är trög om han inte förstår att jag är intresserad

Han sa då det rätt ut, då måste vi backa. Han pratade också då om att han o sambon planerar skaffa 1a barnet . Ändå chattar vi var dag nu inte så flörtigt som innan var de mer flörtaga saker men inte snusk. Ganska vardagliga skojar med varandra frågar hur de är o lite sånt de kommer in lite hjärtan i texten med. Han kanske är rädd. Jag hoppas än ;) får inte ut honom ur skallen.
Svar på tråden Måste hända något