molly50 skrev 2022-01-04 21:17:14 följande:
Ok. Du menar alltså att du inte vet helt säkert om det var exakt vad läkaren sa?
Jo, vad läkaren sagt är helt klart, menar jag brukar täcka upp såna här saker, och skriva att det även är en läkares inrådan och för slippa sånt här nonsens som nu spelades upp:
Och sen tänkte jag nog lite att den delen av diskussionen var irrelevant, då vi prata om antivaccerbeteende.
EpicF skrev 2022-01-04 21:55:45 följande:
Det inlägget fick du ett svar på. Att du inte godtog svaret är inte mitt problem
Vaccinet är till för motverkar allvarlig sjukdom, dvs inläggelse på sjukhus och död. Och om många vaccinerar sig så får vi lite mindre överbelastade sjukhus och förhoppningsvis lite mindre överarbetad personal pga corona. Dock så kan der mycket väl hända att det inte händer något eftersom folk läggs in med andra sjukdomar.
Ja, jag har fått massor av svar, dock inte ett enda frågeställning, fakta eller argument är bemött, då det var ingen idé enligt dig.
Du körde samma på AndreaBD när du hade fel och vägrade delta i en saklig diskussion.
Uppgifterna var inkorrekta om Israel, finns inget mer att säga där, då du kan aldrig ändra den faktan 
EpicF skrev 2022-01-04 21:56:28 följande:
Den som faktiskt vet sanningen är Klybans föräldras granne, eftersom det är denne grannen det gäller.
Finns inget i denna del som ändrar nått om tokiga antivaccers.
Men nu är vi tillbaka till ditt hårda och aggressiva försvarande av antiacceras.
molly50 skrev 2022-01-04 21:05:55 följande:
Nåja,den som vet sanningen om det är Klyban.
Viktigt och påpeka jag behöver inte tro nått, och kärnan i grannen var inget om det var möjligt eller inte.)Vilket det alltid varit.)
Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-04 22:16:02 följande:
Håller med att Israel var ett dåligt exempel, men frågan kvarstår, förklara gärna för mig varför flera länder med hög vaccintäckningsgrad har mer smitta än oss i Sverige? För att det ska bli korrekt denna gången kan vi ta tex Portugal som ligger runt 90% i täckningsgrad.
Det är mycket mer komplicerat än så, och ska du ha svar på denna fråga, så måste du plocka upp fakta om en satans massa parametrar.
För här funkar det inte glömma av nått.
Och Portugal har väldigt identisk utveckling som Sverige nu, och det är en mycket liknande kurvor.
Och sen de döda har minskat kraftigt, och det är först nu när man möter nått som liknar ett panbdemivirus gör övergången till bli en säsongsinfluensan.(Vi är inte där än, men en del tyder på detta, och man börjar se hur detta kommer ur fackmännen.)
Och det fortsätter med fakta som talar för effektiv vaccinering, då man ser att den ovaccinerade är den som belasta sjukvården.
Och nu när omikron är här på bred front, så får vi invänta hur ett mer smittsamt virus med en lägre skadlighet gör.
Givetvis har vaccinen svårare för en ny mutation, så vi kommer se en ökad andel smitta bland de vaccinerade också.
Och man får fortsätta gå igenom parametrarna, för det slutar inte där, och alla parametrar är inte alltid till fördel för vaccin.
Men man kan inte glömma av saker om man ska komma fram till nått, för det vill vi väl?