• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 20:50:16 följande:
    Vägrar titta? Spelar ingen roll hur mycket jag tittar i tråden. Jag hittar inte svaret eftersom det inte finns.

Varför med mensrubbningar behöver det inte vara. Obehaglig ja. Fakta är att 5139 kvinnor har rapporterat in mensrelaterade rubbningar efter vaccineringen. Om det finns en koppling till vaccinet ska studien försöka få fram.

Även låggradiga biverkningar kan göra folk rädda. Förstår du inte? Empati, det är inte starka sida va?!

Ja, vaccinet fungerar för att minska allvarligt sjukdom och död. Inte för att minska smittspridningen. Men vad har din kommentar med mensrubbningar att göra?

Samma svara är varje gång av miug, läs.

Nä, det är nog inte de speciellt rädda för, det finns ju även biverkningar som är värt namnet, men de är så sällsynta att det blir tråkigt för dig antar jag.

Efter som procentsatsen inte är noll, så kommer det minska smittspridning, lycka till ändra det Skrattande
    Och självfallet är det även till för minska smittspridningen

EpicF skrev 2022-01-10 21:40:48 följande:
    Att tala om vilka biverkningar som har rapporterats in och dessutom ange källa ringe Läkemedelsverket är inte desinformation. Det är information om fakta.

Inte mycket vara rädd för.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • broderbob
    EpicF skrev 2022-01-10 21:40:48 följande:

Att tala om vilka biverkningar som har rapporterats in och dessutom ange källa ringe Läkemedelsverket är inte desinformation. Det är information om fakta.

Det beror på om man vill lämna källan eller inte - väljer man bara att säga att det är fakta utan att ange källan då är det desinformation ( källan går inte att kontrollera, då det inte finns något som kan styrka det som sagts ord räcker inte). Jag har alltid för vana att göra det samt att kontrollera vem uppgiftslämnaren är / privat person / vilka tidningar och nyhetsbyråer runt om i världen då väldigt många har olika partifärger ( speciellt ï usa )

När det gäller Coronavirus covid-19 är FHM Johns Hopkins coronavirus institute WHO mycket bra sidor att hämta information från och sedan har man källor att jämföra
  • EnAnonumius
    moaguuun skrev 2022-01-10 16:39:42 följande:

TA DET JÄLVA VACCINET NI FÖRSTÖR MITT LIV!!

Jag ska ej behöva lida något så oberört pga ett val ni gör. Jag tyckte inte heller om att vaccinera mig. Men gjorde det för att få ha ett liv. Nu får jag inte det endå pga restriktionerna som är ERT fel. 

VAR INTE SÅ JÄVLA SKÄLVISKA

Du har ingen rätt att kräva att andra skall ta vaccinet.

Och DU om du vill påstå att det är det ovaccinerades fel  att du saknar ett liv så är det vackert DU som får belägga det påståendet med objektiva fakta bevis.

P.S
    Är faktiskt vaxxad med alla tre dosern.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • broderbob
    EnAnonumius skrev 2022-01-10 22:50:48 följande:

Du har ingen rätt att kräva att andra skall ta vaccinet.

Och DU om du vill påstå att det är det ovaccinerades fel  att du saknar ett liv så är det vackert DU som får belägga det påståendet med objektiva fakta bevis.

P.S

Är faktiskt vaxxad med alla tre dosern.

Visst har man rätt till att uppmana till att andra ska vaccinera sig - samt att säga till att personen och andra drabbas om inte fler vaccinerar sig, man har inte rätt till att skrämma / hindra/ desinformera andra till att inte vaccinera sig
  • EnAnonumius
    broderbob skrev 2022-01-10 23:09:09 följande:
    Visst har man rätt till att uppmana till att andra ska vaccinera sig - samt att säga till att personen och andra drabbas om inte fler vaccinerar sig, man har inte rätt till att skrämma / hindra/ desinformera andra till att inte vaccinera sig
    Uppmana har man rätt till ja.

Fast hen uppmanade inte. Hen krävde.

Ja, jag är mycket väl medveten att vissa inte vill skilja på uppmana och kräva.
  • EnAnonumius
    SHB skrev 2022-01-10 23:32:19 följande:

Varför ska jag spruta in gift i kroppen?

Vad är dina belägg för att det är ett gift?

Kom med objektiva källor som styrker ditt påstående.

• Anonym (Håkan)
    SHB skrev 2022-01-10 23:32:19 följande:

Varför ska jag spruta in gift i kroppen?

Är du narkoman eller?
    I så fall är du i fel tråd, kontakta AA dom finns för er som vill sluta missbruka.
    Här diskuterar vi covidvaccin.
  • SHB
    Anonym (Håkan) skrev 2022-01-10 23:47:32 följande:

Är du narkoman eller?

I så fall är du i fel tråd, kontakta AA dom finns för er som vill sluta missbruka.

Här diskuterar vi covidvaccin.

Är du narkoman? Verkar så iom att du kom med detta påstående.

Jg anser att vaccinet är gift ! Min åsikt! Frågor på det?
  • Anonym (Håkan)
    SHB skrev 2022-01-10 23:50:17 följande:
    Är du narkoman? Verkar så iom att du kom med detta påstående.

Jg anser att vaccinet är gift ! Min åsikt! Frågor på det?
    Ursäkta, trodde du var påtänd. 
    Du tror att vaccinet är ett gift?
    Ja, då kan det inte vara lätt att leva och navigera i den här världen när du har såna vanföreställningar.
  • SHB
    Anonym (Håkan) skrev 2022-01-10 23:55:49 följande:

Ursäkta, trodde du var påtänd. 

Du tror att vaccinet är ett gift?

Ja, då kan det inte vara lätt att leva och navigera i den här världen när du har såna vanföreställningar.

Typiskt mån att komma med personangrepp.

Kör du m härskarteknik, håkan lilla?

Du hela tiden tjatar om droger föreslår jag att du söker hjälp, bla AA? Du verkar ha problem.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?