• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 18:43:27 följande:
    Det är lite svårt att ignorera ett svar som inte finns...
    Som du säger, jag har redan svarat, med skillnaden jag har verkligen gjort det Solig
    EpicF skrev 2022-01-10 18:42:27 följande:
    Folk kan vara rädda för biverkningar man kan få av vaccinet, bla MENSRUBBNINGAR.

Som det ser ut nu så finns inget som tyder på att det är mer än "bara" ett omak.

Men sure, när fakta trillar in så kanske det finns nått, och där är vi inte än Katt

EpicF skrev 2022-01-10 18:46:41 följande:
    Vad har dette egentligen med tråden att göra?

ROLF, det är alla ovaccinerade som belastar sjukvården svårt.

broderbob skrev 2022-01-10 19:20:46 följande:
    Är det du verkligen  idiot förklarad eller försöker du bli det - här diskuterar ni menstruationsrubbningar och rikliga menstruationer utan att det tillhör ämnet 

Om ni är singular och epi, så ja.
    Ingen vet varför detta drogs in igen.

Nu kommer du får svar att det tagits alla tre doser....

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-10 19:20:46 följande:

Är det du verkligen  idiot förklarad eller försöker du bli det - här diskuterar ni menstruationsrubbningar och rikliga menstruationer utan att det tillhör ämnet 

Riklig mens och mensrubbningar tillhör ämnet då det en inrapporterad biverkning som kan göra att folk, fra kvinnor väljer att inte ta vaccinet. Information om restriktioner tillhör dock inte ämnet.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-10 19:53:03 följande:

Som du säger, jag har redan svarat, med skillnaden jag har verkligen gjort det

//

Jaha, du har ett svar som inte finns i tråden. Tror du på fullt allvar att jag är tankeläsare?

Varför är det så svårt för dig att förklara varför du anser att det finns en koppling mellan HPV och covid-19 vaccinet? Ingen annan, inte ens forskare som jobbar med covid-19 kan se den kopplingen.

Som det ser ut nu så finns inget som tyder på att det är mer än "bara" ett omak.

Men sure, när fakta trillar in så kanske det finns nått, och där är vi inte än

Det är inrapporterade verkligen biverkningar som 5139 kvinnor hittills har fått efter vaccinering mot covid-19. Det är inte bara ett "omak"

ROLF, det är alla ovaccinerade som belastar sjukvården svårt.

Ja, och jag har inte hävdat motsatsen...

Om ni är singular och epi, så ja.

Ingen vet varför detta drogs in igen.

Nu kommer du får svar att det tagits alla tre doser....

Det diskuterades pga att det är en inrapporterad biverkning som kan ha att göra med att folk avstår. Jag känner några kvinnor i mitt umgänge som valt art avstå/vänta pga den inrapporterade biverkningen. Några av dem har förvisso haft covid-19 och några har fortfarande antikroppar.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 20:00:20 följande:
    Jaha, du har ett svar som inte finns i tråden. Tror du på fullt allvar att jag är tankeläsare?

Varför är det så svårt för dig att förklara varför du anser att det finns en koppling mellan HPV och covid-19 vaccinet? Ingen annan, inte ens forskare som jobbar med covid-19 kan se den kopplingen.

Det är inrapporterade verkligen biverkningar som 5139 kvinnor hittills har fått efter vaccinering mot covid-19. Det är inte bara ett "omak"

Ja, och jag har inte hävdat motsatsen...

Det diskuterades pga att det är en inrapporterad biverkning som kan ha att göra med att folk avstår. Jag känner några kvinnor i mitt umgänge som valt art avstå/vänta pga den inrapporterade biverkningen. Några av dem har förvisso haft covid-19 och några har fortfarande antikroppar.

Läskunnig räcker för detta.

Dessa biverkningarna är inte mycket att vara rädd för som det ser ut just nu, the end.
    Återkom när fakta kommer in, först då har vi något att prata om där.

Jag sade att det var därför det var postat då dessa rekommendationer och restriktioner är tack vara den ovaccinerade.
    Hur kunde du missat det?
    Väldigt imponerande helt klart, och endast ~14% har inte tagit en dos, och ändå står de för lejonparten.

Ingen vet varför du drog in en så låggradig biverkning, vad är det man ska vara rädd för? Solig
    Och nu kommer det börja pratas om annat, och det vet vi med erfarenhet.
    Jaja, nästa gång kanske....

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-10 20:05:43 följande:

Läskunnig räcker för detta.

Dessa biverkningarna är inte mycket att vara rädd för som det ser ut just nu, the end.

Återkom när fakta kommer in, först då har vi något att prata om där.

Jag sade att det var därför det var postat då dessa rekommendationer och restriktioner är tack vara den ovaccinerade.

Hur kunde du missat det?

Väldigt imponerande helt klart, och endast ~14% har inte tagit en dos, och ändå står de för lejonparten.

Ingen vet varför du drog in en så låggradig biverkning, vad är det man ska vara rädd för?

Och nu kommer det börja pratas om annat, och det vet vi med erfarenhet.

Jaja, nästa gång kanske....

Jag är läskunig. Men det är svårt att läsa ett svar som inte finns i denna tråden. Ett svar du aldrig har skrivit i tråden.

Nej, för dig som är man är dessa biverkningarna inte mycket att vara rädd för. För en kvinna i fertil ålder kan det vara mycket att vara rädd för.

De restriktionerna har dock inte med trådens ämne att göra.

När du blir kvinna, i fertil ålder och har mens så kan du förstå varför det finns de som är rädda för just den biverkningen.
  • Tobben
    EpicF skrev 2022-01-10 20:13:26 följande:

Jag är läskunig. Men det är svårt att läsa ett svar som inte finns i denna tråden. Ett svar du aldrig har skrivit i tråden.

Nej, för dig som är man är dessa biverkningarna inte mycket att vara rädd för. För en kvinna i fertil ålder kan det vara mycket att vara rädd för.

När du blir kvinna, i fertil ålder och har mens så kan du förstå varför det finns de som är rädda för just den biverkningen.

De erfarna i tråden som sitter på all fakta vet att de flesta biverkningar från vaccinet inte är något att bry sig om. Rekordhöga +86000 anmälda biverkningar säger ingenting eftersom vaccinet är så säkert. Dessutom kan man aldrig veta om det verkligen är en biverkning, personen kanske hade fått samma symtom utan vaccin.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-10 20:13:26 följande:

Du vägrar titta, det ändrar inget.

Jaså, vad är det som är så farligt och när du inte ens har fakta och du själv säger detta, nu är det omöjligt att ta dig på allvar.

Korrelation, jag förstår exakt vad det har med ämnet och göra.´, det enda du berättar är att du inte ens förstår nått när någon berättar för dig, det är annorlunda helt klart.

Rädda för vad?
    Det är en låggradig biverkning som det ser ut idag, detta börjar bli rätt roligt och höra dina antivaccer propaganda igen, och sen säga meningen efter jag har tagit vaccin.

EpicF skrev 2022-01-10 19:54:24 följande:
    Riklig mens och mensrubbningar tillhör ämnet då det en inrapporterad biverkning som kan göra att folk, fra kvinnor väljer att inte ta vaccinet. Information om restriktioner tillhör dock inte ämnet.

Vaccinen fungerar och är mycket effektiva, och därmed så berättar även att den ovaccinerade skapar stor oreda för sjukvården, fast än de är i extrem minoritet.

• klyban
    Tobben skrev 2022-01-10 20:18:26 följande:
    De erfarna i tråden som sitter på all fakta vet att de flesta biverkningar från vaccinet inte är något att bry sig om. Rekordhöga +86000 anmälda biverkningar säger ingenting eftersom vaccinet är så säkert. Dessutom kan man aldrig veta om det verkligen är en biverkning, personen kanske hade fått samma symtom utan vaccin.

Vad består rekordet av och på snart 18 miljoner doser?
    Ja, vaccinen är en säker medicin, kolla in alvedon så ska du få se nått som är farligare.
    Och den är bara en av många.

• Anonym (Renblodig)
    broderbob skrev 2022-01-10 19:16:26 följande:

Jag förstår du med ditt namn och åsikter tillhör "den vita rasen eller herre folket" som dom också kallade sig själva för.

Vi vaccinerar oss för att undvika smittspridning allvarlig sjukdom och död. Desto färre som vaccinerar sig  enklare kommer det bli för viruset att mutera och sprida sig -  jag som har vaccinerat mig vill  skydda mig mot allvarlig sjukdom och död samt mot ökad smittspridning. och det är bra att man nu arbetar på att uppdatera det aktuella vaccinet . Den dynga som du och dina gelikar sprider, sprider ni  också över andra -du har mycket dålig attityd då du vill att dina föräldrar släktingar vänner och bekanta ska drabbas av allvarlig sjukdom och död -- trodde inte att sådana människor kunde existera - det är ju ni som gör att sjukvården också drabbas utav ett sådant högt tryck - mina skattepengar ska inte hamna hos er så att ni kan få sjukvård, det finns många andra som har behov utav det på grund av olika sjukdomar

Nu är du helt ute och cyklar.. "den vita rasen eller herre folket", det är som om att man kan skratta åt dig. Vit stolthet, menar du?

Med renblodig menar jag den nya termen "pure-blooded" Fast i svensk translation med tanke på att jag inte har vaccin i blodet, vilket vi ovaccinerade istället anser vara smutsigt, farligt. Så otroligt kall är du, vet inte vad du har haft för någon slags uppväxt det är nästan läskigt och jag tycker synd om dig. Jag och min släkt är dynga då de LIDER utav det giftet de sprutat i sig. Och risken av att du dör av covid är liten, hela 99%! 0,6% dig förra året och alla över 70+. Jag kan inte fatta hur du kan komma och påstå att jag har en dålig attityd mot min släkt? Hur tänker du? Din emotionella omkrets är ta mig tusan mindre ett kryddmått!
  • broderbob
    EpicF skrev 2022-01-10 18:42:27 följande:
    Folk kan vara rädda för biverkningar man kan få av vaccinet, bla MENSRUBBNINGAR.
    Vilket vaccin då?
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?