Anonym (Vill så gärna spela mitt spel under Jullovet!) skrev 2022-01-01 20:58:27 följande:
Jag är bara intresserad av att skaffa en sådana där extra sak, som man kan stoppa in datorn och sedan kan den läsa av CD-Spelaren. Jag är inte intresserad av nedladdning eller annat. Tack!
Så om vi kunde gå tillbaks till det som jag frågar i TS. Vad heter sådant och dessa kostar mindre än tvåhundra sa du?
Behöver man installera någonting? Eller kan man bara stoppa in den och sedan stoppa i skivan?
Om du inte är intresserad av nedladdning, så finns det en hel drös spel du aldrig någonsin kan spela.
Inte mitt problem dock.
Det du ska ha är en intern DVD-spelare och inte CD, för tar du bara CD, så komemr du igen ha en hel drös med spel du aldrig någonsin kan spela.
Och ska du ha blue-ray, så har jag för mig de kostar betydligt mer, är dock inte intresserad av att bränna nått längre, så för mig är Blue-ray inget som jag har nytta av, men vet inte med dig.
Men CD endast och ingen nedladdning, så har du inte mycket spel kvar att spela i jämförelse.
Här en som kan funka.
https://www.komplett.se/product/896902/datorutrustning/lagring/dvdblu-ray/dvd/asus-dvd-writer-drw-24d5mt#
Dock är det en sak som jag ska göra extremt tydlig, du får ta reda på kompatibiliteten passar din dator.
Men jag misstänker det är få problem, om inte dator är lastgammal och DVD väldigt ny.
(Varför jag skriver detta, det är för att det finns saker jag inte kan ta reda på åt dig och att jag tar INGET ansvar för om du inte tar reda på kompatibiliteten.)
M;in erfarenhet är att det är bara plugga in dom, så funkar dom.
Men var ett tag sedan jag installerade en ny, så vet inte riktigt hur det är idag.
Så svaret är troligtvis behöver du inte installera nått, men annars bör det stå i installationsanvisningarna.
Men detta är rätt enkla saker, det finns gott om guider på internet som du kan titta på.